2008-04-14, 01:09
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Här en osannolikt mytomanisk jude, en av de mest underhållande gycklarna i hela tråden hitintills - vilket inte vill säga lite.
Trådens största gycklare är tveklöst du själv. Förklara gärna för oss obildade vari de uppenbara lögnerna består i dina länkar. Att endast meddela att du tror att den ena och den andra ljuger är helt överflödiga upplysningar.
Citera
2008-04-14, 19:23
Medlem
Intro: tyvärr var jag borta från länken när de senaste posterna avlägsnades, så jag kommer inledningvis att citera ett inlägg som inte längre finns; å andra sidan ansluter Månsans senast bevarade post rätt naturligt till det första i det här inlägget...jag hoppas det blir acceptabelt?
...............................

Månsan skrev:
Citat:
Varför postar du i så fall dessa länkar? Ingen har ju hittills övertygats om vari det "imbecilla svamlet" framfört av de gnällsjuka, självömkande exhibitionisterna består.

ATT folk ljuger är lätt att påstå. Om ni strävar efter att upplysa världen om detta makalösa bedrägeri är det en bra början att reda ut begreppen för oss korkade.

Eller vill ni kanske helst förbli en kufisk minoritet av tokstollar som folk hånler åt.

Kanske vi andra av mindre statur än Ezzelino här på Flashback bör ta åt oss av Månsans salva ovan?

Varför posta i dessa länkar? Försöker vi reda ut begreppen för ”er” korkade?

Om vi INTE reder ut begreppen för ”er korkade”, förblir vi då tokstollar som folk hånler åt – ”helst”, t o m?

Citat:
Eller vill ni kanske helst förbli en kufisk minoritet av tokstollar som folk hånler åt.

Lägg märke till det där grymma ”eller”… alternativet till begreppsutredning är den oupplysta världens hånleende….

Citat:
Ingen har ju hittills övertygats om vari det "imbecilla svamlet" framfört av de gnällsjuka, självömkande exhibitionisterna består.

T ex av Hitler skjutandes femåringar i Dachau?

Du skrev att det var ”okey” (”lätt att påstå”?) att acceptera att en gammal dam var en mytoman och hundra procent lögnare…

Citat:
[…]
Okey, jag accepterar damen som en mytoman och hundra procent lögnare. Men vad betyder det i sammanhanget efter ett världskrig som påverket en stor del av jordens befolkning? Bevisar det något får du gärna berätta det.
Ska vi dra slutsatsen att en ljugande judisk dam automatiskt medför att en väldig massa andra människor också ljuger i sina vittnesmål som rör andra saker. Denna slutsats hade du fått problem med att försvara i vilken logikdiskussion som helst är jag rädd.

…eftersom det inte betyder något i sammanhanget.

Citat:
ATT folk ljuger är lätt att påstå.

…och lika lätt att acceptera, om man förstår sammanhanget efter ett världskrig som påverkat etc.

Citat:
Bevisar det något får du gärna berätta det.

Jag citerade NickTerry från RodohForum:

Citat:
In fact, I would argue that taking the totality of documentary evidence alone, i.e. if there were no witnesses left alive to what had happened in Auschwitz, then the fact of mass murder would still be proven. Actually, the absence of any witnesses at all would be so damaging to the revisionist argument as to make me wonder why revisionists want to try and dismiss them in toto, as some do.
[…]
I would welcome further discussion of these issues from revisionists and non-revisionists alike; certainly I would be curious if any revisionist here can manage to explain their method of evaluating witness evidence and justify it - we can test it on other matters than the gas chambers, and see if it works. Otherwise, post links and let's see what everyone has to say. It seems we dance around this issue a lot...
http://rodohforum.yuku.com/topic/5943/t/Witness-Evidence.html

Observera följande observation:

Citat:
Actually, the absence of any witnesses at all would be so damaging to the revisionist argument as to make me wonder why revisionists want to try and dismiss them in toto, as some do.

Skulle “the revisionist argument” (NickTerry) drabbas av Månsans ”naturliga skäl – bevis" för att ingen kan vittna?

Citat:
Nej, jag känner ingen överlevande som kan vittna om sin gaskammarupplevelse. Av naturliga skäl.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10712105&postcount=1675

Skulle ”the totality of documentary evidence alone” (NickTerry) kunna bevisa vad som faktiskt förekom?

Citat:
Citat:
Ritningarna säger krematorium, inget annat. Det finns ingen överskrift eller liknande som låter användaren av planerna veta att detta är ett "krematorium som vi planerar att bygga om till gaskammare". Ingenstans i dessa ritningar står det heller att något utrymme i krematorierna är en gaskammare.

Tror du verkligen på allt du läser?

Filmerna som visade ritningarna visade betydligt mer än så.
Precis som vanligt rycker den självutnämnde revisionisten ut en liten detalj som han hänger upp hela sitt anförande på.
-: Det står ju krematorium och inget annat!

Skärp till dig och försök begripa innebörden av hela bilden.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=7966573&postcount=12

Filmerna som visar ritningarna visar innebörden av hela bilden, och då blir det…

Citat:
[…]
Hur det gick till är uppenbart for alla som inte är fall för psyket.

/VV
http://www.flashback.org/showpost.php?p=6985392&postcount=1589

När detta blir uppenbart för alla icke-psykfall, uppstår å andra sidan ”lättast” ifrågasättandet av hemskheterna….

Citat:
[…]

För min del tror jag dock att ett ifrågasättande av hemskheterna under förintelsen, lättast uppkommer genom det som faktiskt förekom där!
http://www.flashback.org/showpost.php?p=9147922&postcount=2

…och den rådande historiebeskrivningen grundar sig många vittnesmål som inte alla kan underkännas om inte vart och ett av alla dessa befinns vara falska:

Citat:
Den rådande historiebeskrivningen grundar sig inte på enstaka vittnesmål utan på många. Ska alla vittnesmål underkännas måste också vart och ett av alla dessa befinnas vara falska.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10705817&postcount=1669

Och så många kan inte underkännas, eftersom var och en (som inte är ett psykfall?) kan säga som Månsan, av naturliga skäl

Citat:
Nej, jag känner ingen överlevande som kan vittna om sin gaskammarupplevelse. Av naturliga skäl.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10712105&postcount=1675

Utom såna som ljuger?

Citat:
ATT folk ljuger är lätt att påstå.

..och...

Citat:
Bevisar det något får du gärna berätta det.

Men om det du berättar är sånt som är lätt att påstå, om man ser sammanhanget efter ett världskrig (se ovan)...

Citat:
Varför postar du i så fall dessa länkar?

Citera
2008-04-14, 19:32
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Trådens största gycklare är tveklöst du själv. Förklara gärna för oss obildade vari de uppenbara lögnerna består i dina länkar. Att endast meddela att du tror att den ena och den andra ljuger är helt överflödiga upplysningar.

Du har deklarerat att du är för lat för att läsa i tråden. Du har konsekvent vägrat svara på relevanta frågor. Du kan då rimligen inte förvänta dig att andra debattörer ska bry sig om att pedagogiskt och exegetiskt förklara (återupprepa) de otaliga fallen av absurda "överlevar"-lögner för dig.
Citera
2008-04-14, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Lögner och lögner?? Kan det möjligen inte vara så enkelt som att svarta (negrer) inte var någon direkt vanlig syn i Europa (och särskilt inte i nassekontrollerade Europa) 1945, och att de som befriades därav fått bilden av de "svarta befriarna" fastetsad på näthinnan, så att säga?

... Jag tror nog att det kan vara så enkelt som så..

Jo så kan det nog vara, de har fått för sig att svarta räddade dem trots att det inte var så. Kan det kanske vara så enkelt som så att många fått för sig felaktigheter även om andra saker? Är det lögner eller bara misstag och missförstånd?
Citera
2008-04-14, 20:18
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jo så kan det nog vara, de har fått för sig att svarta räddade dem trots att det inte var så. Kan det kanske vara så enkelt som så att många fått för sig felaktigheter även om andra saker? Är det lögner eller bara misstag och missförstånd?

Det finns flera exempel i tråden på hur amerikanska överlevarjudar, och till och med gamla amerikanska militärer, på allvar inför "trollbundna" auditorier hävdar att amerikanska trupper "befriade Auschwitz" (och den överlevare som hävdar denna uppenbara lögn). Falska minnen? Uppsåtliga lögner? Var går gränsen?
Att "gaskammarna" är en propagandamyt och skräckfantasi som tyvärr fått status som historisk verklighet är tämligen uppenbart för den som studerar framväxten av gaskammarlegenden:

http://www.vho.org/GB/c/SC/inconshr.html

http://www.vho.org/aaargh/fran/livres4/Mythof.pdf
Citera
2008-04-14, 20:59
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Du har deklarerat att du är för lat för att läsa i tråden. Du har konsekvent vägrat svara på relevanta frågor. Du kan då rimligen inte förvänta dig att andra debattörer ska bry sig om att pedagogiskt och exegetiskt förklara (återupprepa) de otaliga fallen av absurda "överlevar"-lögner för dig.
Jag skrev att jag är för lat för att i efterhand läsa ALLA inlägg i tråden - 140 sidor - med dess länkar, vilket skulle ta mycket lång tid. Men jag är inte för lat för att läsa inläggen efterhand de kommer in (om de inte är för krångliga. Erlebs inlägg är exempelvis på en alltför hög nivå för mig).
Jag förväntar mig inte att få saker pedagogiskt förklarade för mig. Det borde emellertid vara i ditt eget intresse att övertyga så många som möjligt om dina världsomvälvande teorier.
Därför frågar jag igen: Vilka detaljer i dina senaste två länkar visar otvetydigt att personerna är lögnare värda att förkasta.
Citera
2008-04-14, 21:25
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Jag skrev att jag är för lat för att i efterhand läsa ALLA inlägg i tråden - 140 sidor - med dess länkar, vilket skulle ta mycket lång tid. Men jag är inte för lat för att läsa inläggen efterhand de kommer in (om de inte är för krångliga. Erlebs inlägg är exempelvis på en alltför hög nivå för mig).
Jag förväntar mig inte att få saker pedagogiskt förklarade för mig. Det borde emellertid vara i ditt eget intresse att övertyga så många som möjligt om dina världsomvälvande teorier.
Därför frågar jag igen: Vilka detaljer i dina senaste två länkar visar otvetydigt att personerna är lögnare värda att förkasta.

Och jag skriver det igen, eftersom du inte tycks fatta: du vägrar konsekvent att svara på relevanta frågor du inte finner några "gaskammartroende" svar på - alltså ska du inte överhuvudtaget ställa några krav på vad andra debattörer ska göra för att underlätta för dig. Huruvida "så många som möjligt" övertygas om gaskammarmytens absurditet eller förblir naivt troende tills de kreperar rör mig inte i ryggen - vad den stora massan tror eller tänker intresserar mig föga. De individer som börjar tvivla på den Shoahlögn som de indoktrineras med av skola och myndigheter och media kommer själva att nå fram till insikt i denna fråga om de har energi och intelligens som räcker till, min självpåtagna och synnerligen anspråkslösa uppgift på detta delforum är helt enkelt att hjälpa till att hålla diskussionsfältet fritt, så att tvivlare kan skriva här utan att skällas för allt möjligt av vissa desinformatörer med en revisionisthatande agenda.
Citera
2008-04-14, 22:33
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Och jag skriver det igen, eftersom du inte tycks fatta: du vägrar konsekvent att svara på relevanta frågor du inte finner några "gaskammartroende" svar på - alltså ska du inte överhuvudtaget ställa några krav på vad andra debattörer ska göra för att underlätta för dig. Huruvida "så många som möjligt" övertygas om gaskammarmytens absurditet eller förblir naivt troende tills de kreperar rör mig inte i ryggen - vad den stora massan tror eller tänker intresserar mig föga. De individer som börjar tvivla på den Shoahlögn som de indoktrineras med av skola och myndigheter och media kommer själva att nå fram till insikt i denna fråga om de har energi och intelligens som räcker till, min självpåtagna och synnerligen anspråkslösa uppgift på detta delforum är helt enkelt att hjälpa till att hålla diskussionsfältet fritt, så att tvivlare kan skriva här utan att skällas för allt möjligt av vissa desinformatörer med en revisionisthatande agenda.
Krävs ett visst mått av intelligens för att förstå revisionisternas invecklade tankebanor? Det skulle i så fall innebära att de som ansluter sig till den etablerade historieskrivningen är mer eller mindre ointelligenta.

Om det nu förhåller sig så, är det märkligt att så många av historierevisionisterna på Flashback skriver så illa och att de av inläggen att döma i vart fall inte höjer sig över mängden genom sin bildning och genialitet.

Vilka frågor är det du anser att jag konsekvent vägrar att besvara? Jag minns inte en enda. Däremot är du själv svaret skyldig en del andra debattörer på de senaste sidorna i denna tråd. Svaret på min egen fråga rörande de två senaste länkarna saknas också.
Citera
2008-04-14, 22:46
Medlem
Citat:

OK, det kanske är tryckfel, men jag reagerade omedelbart över de märkliga tidsangivelernsa i historien. Är karln förvirrad eller har de inga korrekturläsare?!

http://www.jewishsantabarbara.org/page.html?ArticleID=119637

Citat:
Survivor of Auschwitz/Buna prison number 104954. I was born in Dresden, Germany, December 9, 1934, into an upper-middle class household. Until the age of ten a nanny and maid looked after me.

OK, killen föds 1934 och upp till tio års ålder hade han både en nanny och en hushållerska som tog hand om honom. Om jag inte räknar helt fel var han 10 år 1944, eller?

Citat:
My school years were filled with Nazi theory. As the only Jew in my class, I had to defend my religion against anti-Semitic schoolmates. In 1937 I watched my Polish-Jewish friends being forced onto trucks and trains to be deported back to Poland. On November 9, 1938 I witnessed Kristallnacht, the burning of the Dresden Synagogue and the vandalization of Jewish-owned stores.

OK, hur gammal var han under dessa skolår? Dessa skolår borde ju varit mitt under brinnande krig, eller helt enkelt efter kriget... Han var på väldigt många platser och bevittnade dramatiska händelser med tanke på att han då var 3-4 år gammal!

Citat:
In 1940, I was ordered to appear at Nazi headquarters to be disciplined for obscuring the yellow Star of David which all Jews were required to wear. In 1941, I was a forced laborer at the Zeiss Ikon Goehlewerke factory, assembling munitions. Weekends we had to clean blood stained railroad cars that had returned from the Russian front with wounded Nazis.

Det måste väl ändå vara ett tryckfel, eller var han 7 år när han blev tvångsarbetare?

Citat:
In February 1943, we were deported to Auschwitz camp. I was trucked to IG Farben Hoechst’s death camp in Buna, Poland, a satellite camp of Auschwitz, where I performed heavy construction labor. Within four weeks I was sick and dying of starvation. Through a series of unusual circumstances I was able to be transported to the main Auschwitz camp. By 1944, with luck, skill and ingenuity, I got better positions as an SS house painter, wagon driver, and photo lab technician. My life was spared from going to the gas chamber on three different selection days, due to the kindness of privileged Christian prisoners who saved me.

Om vi bortser från vad som rimligtvis måste vara ett tryckfel angående åldern (?) så framstår ändå berättelsen som rena äventyrsromanen där han lyckas pricka in väldigt många spännande händelser. Om det nu var ett "dödsläger" han skickades till varför utförde han kroppsarbete istället för att dödas? Efter detta skickades han tillbaks till det ökända utrotningslägret i Auschwitz men där undkom han inte mindre än tre gånger att bli utrotad genom gasning eftersom han blev räddad av kristna fångar. Han jobbar som skyltmålare, fotolabbtekniker och vagnsförare i ett "dödsläger". Ja så var det kanske, men när ska vi få svar på varför så många inte dödades i dessa olika "dödsläger"?

Återigen frågar jag mig varför tyskarna inte bara massavrättade alla fångar när de drog sig tillbaka undan ryssarna. Hur skall nån under krig kunna avgöra vilka offren är och varför de dött om det enda som finns kvar är nakna kroppar eller brända kroppsrester i massgravar? Eller så kanske de kunde fyllt baracker med fångar och bränt dem eller sprängt dem i luften och skyllt på bombningar. Eftersom regimens ledning med säkerhet visste att spelet och kriget var förlorat, så spelade det ju ändå ingen roll om världen fick veta att de mördade massa folk, eller hur? Filosofin från ledningen påstås ju ofta ha varit att dra även det "misslyckade" tyska folket med sig i undergången i slutet av kriget och i ett sånt domedagsscenario fanns det ju ingen anledning att orora sig för vad omvärlden skulle tycka om att man hade ihjäl massa judar. Varför passade de inte på om nu utrotandet av judarna var en så central del av verksamheten, kriget och ideologin? Dessa frågor har jag aldrig fått några vettiga svar på.
Senast redigerad av Varnagel 2008-04-14 kl. 22:58.
Citera
2008-04-14, 23:33
Medlem
Månsans avatar
Citat:
OK, det kanske är tryckfel, men jag reagerade omedelbart över de märkliga tidsangivelernsa i historien. Är karln förvirrad eller har de inga korrekturläsare?!...
osv

Av texten framgår att Jaffe är född 1924 (inte 1934, "I was orphaned at age 18", 1942). Ett korrekturfel som knappast indikerar att hela förintelsen är en bluff.

Han gifte sig alltså vid 23 års ålder, inte vid 13.
Man kan tycka att du borde ha förstått att födelseåret var felangivet.
Citera
2008-04-14, 23:51
Medlem
Citat:
Av texten framgår att Jaffe är född 1924 (inte 1934, "I was orphaned at age 18", 1942). Ett korrekturfel som knappast indikerar att hela förintelsen är en bluff.

Han gifte sig alltså vid 23 års ålder, inte vid 13.
Man kan tycka att du borde ha förstått att födelseåret var felangivet.

Jo jag förstod ju att det måste vara ett tryckfel och att 1924 förmodligen var det korrekta året, men visst var det lite lustigt? Att tryckfelet och andra liknande felaktiga detaljer på något sätt skulle indikera att hela förintelsen är en bluff är något som du tar upp, inget som jag varit i närheten av att hävda.
Citera
2008-04-15, 00:25
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
men visst var det lite lustigt?

Nej.

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera