2007-06-14, 16:49
Medlem
Tror ni inte att det med detta slutet kan bli en fortsättning
Citera
2007-06-14, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teletubis
Tror ni inte att det med detta slutet kan bli en fortsättning
Nej.
Citera
2007-06-14, 19:59
Medlem
Som många säkert redan har nämnt men vill ändå posta lite funderingar.

Slutet är ju väldigt öppet för tolkning, vilket var David Chases avsikt. Tony hade ju en flashback avsnittet innan där han och Bobby hade diskussionen om hur det är att bli skjuten. Bobby säger något i stil med "You hear nothing, you see nothing". Efter den beskrivningen slutar ju serien (faden till svart håller ju i sig i typ tio sekunder utan ett ljud) och är det ur Tonys synvinkel kan han mycket väl ha blivit skjuten.

Läste någonstans att det tydligen ska ha varit tre personer på restaurangen som hade motiv att döda honom. Många av personerna på restaurangen är nämligen personer som varit med i tidigare säsonger.

En annan teori var det någon som spekulerat om på ett annat forum som skulle innebära att det är tittarna av serien som blir "whacked" och på så vis kan vi inte fortsätta se serien men det tycker jag låter lite mer långsökt.

Historien om hur Tonys pappa dog utpspelade sig ju inne på en restaurang lång tillbaka i tiden och han dog precis när Janice (dottern) hade stigit in på restaurangen för att träffa honom. I sista avsnittet svartnar ju allt ner precis när Meadow (Tonys dotter) stiger in på restaurangen vilket blir som en slags återuppspelning av vad som hände Tonys far. Kollar man dessutom noga så ser man Janice komma in genom dörren när Tony sitter och väntar utan att det får någon betydelse senare i scenen så jag tolkar det om att det ska ha någon underliggande betydelse.

Det är som sagt helt fritt för tolkning och Chase har lagt in massa ledtrådar som leder in på olika spår och det är verkligen kul och öppnar upp diskussioner för framtiden kring seriens slut.
Citera
2007-06-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pankamo
Historien om hur Tonys pappa dog utpspelade sig ju inne på en restaurang lång tillbaka i tiden och han dog precis när Janice (dottern) hade stigit in på restaurangen för att träffa honom.

Vad fan pratar du om? Tonys pappa dog ju i lungcancer.
Citera
2007-06-14, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dst
Vad fan pratar du om? Tonys pappa dog ju i lungcancer.

Ursäkta, måste fått något hjärnsläpp, visst dog han av lungcancer. Men frågan är vad fan jag fick den spekulationen ifrån, hade fått för mig att jag hört någon historia berättas i Sopranos om hur nån i maffian dog på restaurang samtidigt som dottern kom in. Det kan inte varit så att han dog av lungcancern ute offentligt någonstans?

Känner att jag måste börja kolla de gamla säsongerna igen för att friska upp minnet.
Citera
2007-06-14, 21:36
Bannlyst
Fan, Tony är ju nästan smal i första säsongen
A.J däremot ser ut som en italiensk köttbulle.
Och Meadow är ett stolpskott. Saker och ting förändras..
Egentligen bara Carmela som är sig lik i utseende och karaktär genom hela serien.

Dags för disc nr.2
Citera
2007-06-15, 19:18
Medlem
Twizzs avatar
Hur längt har svt visat? Har dom visat några avsnitt från säsong 6 ännu eller var det femman som vi såg senast? Hittade nämligen inte alla avsnitt på tpb av säsong 6.
Citera
2007-06-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twizz
Hur längt har svt visat? Har dom visat några avsnitt från säsong 6 ännu eller var det femman som vi såg senast? Hittade nämligen inte alla avsnitt på tpb av säsong 6.

Förra eller förrförra helgen så visade dom första avsnittet av säsong 6 om jag minns rätt.
Du kan leta på mininova.org efter dom andra avsnitten.
Citera
2007-06-16, 07:51
Medlem
Twizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Förra eller förrförra helgen så visade dom första avsnittet av säsong 6 om jag minns rätt.
Du kan leta på mininova.org efter dom andra avsnitten.

Men det är väl repriser dom visar då? Jag har sett alla avsnittet men tänkte kolla upp vilka som är kvar.
Citera
2007-06-16, 20:55
Bannlyst
Fan vad fräsch Tonys flickvän Irinia, i säsong 1, är
http://www.imdb.com/gallery/granitz/1968/Events/1968/OksanaLada_Mazur_1102201_400.jpg.html?hint=nm00450 07
Citera
2007-06-16, 20:56
Bannlyst
Vilken är er favorit säsong?
Citera
2007-06-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Vilken är er favorit säsong?

Hmm jättesvårt att säga... serien håller hög klass rakt igenom samtidigt som jag måste medge att första halvan är snäppet bättre. Det beror säkert också på att jag känner varje gång jag går tillbaka till säsong 1,2 eller 3 att det finns mycket kvar innan serien tar slut, det är mitt i smeten liksom.

Jag måste nog ändå säga säsong 1, tätt följt av 2,3,4 osv. Det är kul att kolla in säsong 1 och se hur mkt folk har utvecklats så här i efterhand samt att se karaktärer ur Tonys crew som bara var biroller i början men fått större utrymme mot slutet av serien.

Och ja som du nämnde tidigare är det rätt kul att se Tony i de olika säsongerna då hans vikt verkligen ökar på... känns ju realistiskt och bra. I första säsongen känns han riktigt fit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in