Hela avsnittet som handlar om Tracy och Ralph är underbart. T.ex. när Silvio hämtar Tracy som är förkyld och bor hos Ralph. Dock har strippor ingen rätt att sjukskriva sig tycker Silvio. "Your shaved twat belongs to me!".
Slutet är också mäktigt när den ena strippan säger typ "Ive heard she went out with Ralphie and never came back". Och den andra säger: "Well you should be careful what you hear", och sedan drar de upp på scenen och strippar till låten som Tracy strippade tidigare. Det känns det är en metafor för hur livet går vidare på Bada Bing.
En annan favorit är ju Richie Aprile som blir förbannad för att David Scutino sitter och lirar kort på Tonys game när han är skyldig Richie 8000. "You got some balls.... I should stab you in the fucking eye".
Eller Silvios snack med Tony i säsong 6 när Phil Leotardo och Johny Sack är ute efter Tony Blundetto. "All due respect". Det känns klockrent.
När Tony ska hälsa på Janice och möter Richie i kalsonger. Det blir en konfrontation och Richie väser: "Cross the line with me once and i keep my mouth shut, do it again and i won't back the fuck down."
Den scen som känns mäktigast tycker jag är när Paulie och Tony träffar, Albie, Butch och Little Carmine.
Tonys morsa är ju kung i de första säsongerna. När hon tror att hennes afrikanska hemhjälp stjäl b.la.
Bobby Baccala är ju kung också, särskilt när han blir så jävla hård i 6B. Scenen när han ska hämta pengar från byggprojektet är skön som fan.
När Ralphie dyker upp hög och packad på VIP-festen på Bada Bing, kysser Gigi på munnen leker Gladiatior och slår Georgie med ett hänglås ocg slår ihjäl Tracy. Klockrent när Tracy försöker kyssa honom och han ryggar bort och säger: "Wowo how many cocks have you sucked tonight?"
Made man cermonin är också kung tycker jag.
När Pussy bandar på AJ:s konfirmation och bryter ihop och gråter på toaletten.
Hela Pine Barrens som många andra har nämnt är kung, särskilt första gången.
Första avsnittet när Tony kör över en kille så han bryter benet och misshandlar honom, då fastnade jag för Sopranos.