2007-06-17, 20:24
Medlem
Någon annan som har märkt att Tony i pilotavsnittet, till skillnad från resten av första säsongen, är boss?
Citera
2007-06-18, 07:34
Medlem
Fonnzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dst
Någon annan som har märkt att Tony i pilotavsnittet, till skillnad från resten av första säsongen, är boss?

Nej han är Capo typ hela första säsongen. Om han var boss hade han ju inte haft den där diskussionen med Junior eftersom han hade varit högre rankad. Det är Jackie Aprile som är boss.
Citera
2007-06-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonnz
Nej han är Capo typ hela första säsongen. Om han var boss hade han ju inte haft den där diskussionen med Junior eftersom han hade varit högre rankad. Det är Jackie Aprile som är boss.

Junior till Tony: "You may run North Jersey, but you don’t run your uncle Junior."

Hesh till Tony: "Your uncle resents that you're the boss. Your uncle's had a hard-on his whole life. First against your father, his younger brother because he was a made man before him. And now you. So, sure, he can't stomach you telling him what to do."

Junior till Livia: "Things are down all across the board. A lot of friends of ours are complaining. We used to be recession proof. No more. You can't blame it all on the justice department. Our friends say to me, "Junior, why don't you take a larger hand in things?" Something may have to be done, Livia, about Tony. I don't know." Varför skulle han säga något sådant om inte Tony var Boss?

Charmaine till Artie (om Tony): "Does the mind not rebel in any possible scenario under which dentist is sending the don of New Jersey first class on a norwegian steamship?"

Jackie Aprile nämns dessutom inte ens.

Det är uppenbart att Tony i pilotavsnittet (som spelades in typ 8 månader före de påbörjade inspelningen av resten av säsongen) var boss, men att de sedan bestämde sig för en annan story.
Citera
2007-06-18, 14:59
Medlem
Fonnzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dst
Junior till Tony: "You may run North Jersey, but you don’t run your uncle Junior."

Hesh till Tony: "Your uncle resents that you're the boss. Your uncle's had a hard-on his whole life. First against your father, his younger brother because he was a made man before him. And now you. So, sure, he can't stomach you telling him what to do."

Junior till Livia: "I'm not free to run my business like I want. Just this week, your son stuck his hand in, made it a hundred times more difficult for me. Plus he thumbs his nose at New York. What are you gonna do?" "Things are down all across the board. A lot of friends of ours are complaining. We used to be recession proof. No more. You can't blame it all on the justice department. Our friends say to me, "Junior, why don't you take a larger hand in things?" Something may have to be done, Livia, about Tony. I don't know." Varför skulle han säga något sådant om inte Tony var Boss?

Charmaine till Artie (om Tony): "Does the mind not rebel in any possible scenario under which dentist is sending the don of New Jersey first class on a norwegian steamship?"

Jackie Aprile nämns dessutom inte ens.

Det är uppenbart att Tony i pilotavsnittet (som spelades in typ 8 månader före de började påbörjade inspelningen av resten av säsongen) var boss, men att de sedan bestämde sig för en annan story.

Är det inte i episode 1 (kan vara 2 dock) som Jackie Aprile dömer en sitdown till Juniors fördel, vilket tyder på att han är boss. Även om jag håller med om att de du säger kan stämma.

Edit: Nu när jag tänker efter så tänker jag förmodligen på episode 2. Fan jag borde ha koll eftersom jag sett alla avsnitt 4 gånger.
Citera
2007-06-19, 12:17
Medlem
Fonnzs avatar
Hela avsnittet som handlar om Tracy och Ralph är underbart. T.ex. när Silvio hämtar Tracy som är förkyld och bor hos Ralph. Dock har strippor ingen rätt att sjukskriva sig tycker Silvio. "Your shaved twat belongs to me!".

Slutet är också mäktigt när den ena strippan säger typ "Ive heard she went out with Ralphie and never came back". Och den andra säger: "Well you should be careful what you hear", och sedan drar de upp på scenen och strippar till låten som Tracy strippade tidigare. Det känns det är en metafor för hur livet går vidare på Bada Bing.

En annan favorit är ju Richie Aprile som blir förbannad för att David Scutino sitter och lirar kort på Tonys game när han är skyldig Richie 8000. "You got some balls.... I should stab you in the fucking eye".

Eller Silvios snack med Tony i säsong 6 när Phil Leotardo och Johny Sack är ute efter Tony Blundetto. "All due respect". Det känns klockrent.

När Tony ska hälsa på Janice och möter Richie i kalsonger. Det blir en konfrontation och Richie väser: "Cross the line with me once and i keep my mouth shut, do it again and i won't back the fuck down."

Den scen som känns mäktigast tycker jag är när Paulie och Tony träffar, Albie, Butch och Little Carmine.

Tonys morsa är ju kung i de första säsongerna. När hon tror att hennes afrikanska hemhjälp stjäl b.la.

Bobby Baccala är ju kung också, särskilt när han blir så jävla hård i 6B. Scenen när han ska hämta pengar från byggprojektet är skön som fan.

När Ralphie dyker upp hög och packad på VIP-festen på Bada Bing, kysser Gigi på munnen leker Gladiatior och slår Georgie med ett hänglås ocg slår ihjäl Tracy. Klockrent när Tracy försöker kyssa honom och han ryggar bort och säger: "Wowo how many cocks have you sucked tonight?"

Made man cermonin är också kung tycker jag.

När Pussy bandar på AJ:s konfirmation och bryter ihop och gråter på toaletten.

Hela Pine Barrens som många andra har nämnt är kung, särskilt första gången.

Första avsnittet när Tony kör över en kille så han bryter benet och misshandlar honom, då fastnade jag för Sopranos.
Citera
2007-06-19, 17:49
Bannlyst
Scenen när Junior trycker upp en tårta i ansiktet på sin älskarinna han haft ihop det med sen.. gud vet. Anledningen var för att hon skvallrat att han tuggade skäggbiff till en väninna som i sin tur förde det vidare till Carmela. Även scenerna ute på golfbanan som är upptakten till det hela är roliga, speciellt Tonys gliringar "do you like sushi uncle jun?" tror jag han säger.
Citera
2007-06-20, 03:50
Bannlyst
Fifan såg sista avsnittet för några dagars sen.
Vilket tragiskt jävla slut igentligen.
kunde det inte slutat med att nån blev knäppt ?
Hur gick det för silv ?
Dem sa att han inte skulle bli fullt normal igen där är en fråga obesvarad.
Det var även tragiskt när moltisanti dog han var den bästa i serien.
Grymm personlighet.

vafan
Citera
2007-06-20, 03:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Fan, Tony är ju nästan smal i första säsongen
A.J däremot ser ut som en italiensk köttbulle.
Och Meadow är ett stolpskott. Saker och ting förändras..
Egentligen bara Carmela som är sig lik i utseende och karaktär genom hela serien.

Dags för disc nr.2

< - - - eller < - - - - paulie

Silv blir ju världens största kortison torsk ser det ut i sista säsongen
Citera
2007-06-20, 05:23
Bannlyst
Hittade sopranos webshop.

Så om ni är intresserade av att köpa sovenirer klicka då på denna länk http://store.hbo.com/family/index.jsp?categoryId=2727659&cp=1885646
Citera
2007-06-20, 12:49
Medlem
Fonnzs avatar
Fan jag såg om avsnittet med AJ:s konfirmering och det igår och det var sjukt bra. Diggar slutet när Tony snackar med Christopher och säger att han om han är borta om fem minuter så utgår han från att de aldrig kommer att träffas igen, men om han är kvar utgår han ifrån att han kommer han kommer stanna och göra rätt för sig. Slutet är bäst när de ska ta fotot och Tony vrålar: " Wheres Pussy? Where is the the godfather? och Pussy sitter och gråter på toaletten och Skip och hans FBI-kompis lyssnar. Andra sköna grejer i avsnittet är när AJ passar på att röka en joint på sin konfirmeringsceremoni (till Carmelas stora förtret) och när Pussy snackar med FBI.

Pussy: "You stupid motherfucker, Im the kids godfather!"
Skip:"Well whos sponsoring you motherfucker?"
Citera
2007-06-20, 13:01
Medlem
Fonnzs avatar
Skönaste karaktären i Sopranos? (Spoilers kan förekomma)

Här tänkte jag att vi skulle lista våra favoritkaraktärer från Sopranos. Man kan lista flera om man vill, huvudsaken är att man motiverar.

1. Silvio: Consigliere
Jag fastnade för Silvio redan i andra avsnittet när han drog sina Gudfadern-repliker. Känns som att Van Zandt nästan spelade över, men jag tycker att de passar karaktären bra. Han utvecklas också mycket från att vara smal och elegant, till att vara fet och plufsig, dock fortfarande elegant. Han är en inte våldsam och aggressiv, men han är en iskall mördare när det behövs. Hans lilla personlighets förändring när han spelar är också klockren.

2. Bobby Baccala: Capo över Baccalieri crew
Klockren förvandling från ett blygt och osökert fettberg till en stenhård kille med en lysande framtid. Han har många humoristiska moment serien igenom som utgör en skön kontrast.
3. Richie Aprile: Capo över Aprile crew
En favorit som tyvärr blev alldeles för kortvarig. Hans röst, hans attityd allting var så jävla klockrent. Älskade hans olds schools-snack.

4. Johny Sackrimony aka Johny Sack: Boss över New York
Han hade en skön egoistisk matklysten, girig attidtyd som tilltalade mig. Den enda som han brydde sig om egentligen var han överviktiga fru. Han ska tydligen vara baserad på John Gotti, vilket märks tydligt.

5. Paulie "Walnuts" Gualtieri: Underboss
Tonys underboss. Borderline-psycho med häftigt temperament. Att han dessutom är besatt av sin hygien och sitt utseende gör bara saken bättre.
Citera
2007-06-20, 14:09
Medlem
Ang. Baccala.. jag tyckte alltid att han framstod som kanske den enda sympatiska människan i Tonys "familj".

Varje gång han skulle göra något våldsamt så verkade han alltid motvillig men i slutändan alltid lojal. T.ex så hade han väl inte ens dödat någon förrän i säsong 6? Det plus att han verkade lite barnslig (med modelltågen) och ömmade för sina barn gjorde att man aldrig riktigt såg honom som nån "riktig mafioso". Mer som en snubbe som ställde upp för sina vänner och inte riktigt hade haft möjlighet att bli en "civilian".

Men i deras värld var väl alla dessa saker honom till last? Tror inte han hade blivit boss i första taget..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in