Citat:
Ursprungligen postat av Apatisk
Jag minns ett avsnitt i säsong två när han skulle förklara omständigheterna bakom hur han hade kommit i besittning av Meadows kompis fars bil och höll ett passionerat tal om spelandets avigsidor. Ett tal som avslutades med frasen "and thats why you should never gamble". Det kändes som att han talade från hjärtat och för sitt barn predikade något som han också själv levde efter. Vi hade aldrig sett honom spela över huvud taget då vad jag minns, snarare stå och nedlåtande snegla på de som engagerade sig i sådana aktiviteter vars förväntade utfall han ju på ett personligt plan var väl bekant med.
Det här med spelande, eller i vart fall excessivt sådant, måste vara något han plockat upp på äldre dagar, tyngd av allt ansvar som läggs på hans axlar eller något sånt är det väl tänkt.
"..And thats why you should never gamble Anthony" är det korrekta citatet och det var alltså Tonys far, Giovanni/"Johnny-Boy" som sa det efter att han huggt av Satriales lillfinger
Många förknippar Tonys spelande med hans mentala hälsa i allmänhet, han söker kickar o.s.v.
Nu har vi bara två avsnitt kvar och det lär bli två händelserika avsnitt, beefen med Phil/NY kommer nog ha en ganska central del i handlingen. Många huvuden har redan rullat den här säsongen och det lär bli fler. Omöjligt att förespå något hursomhelst, precis vad som helst kan hända. Det är lite det jag gillar med serien, det blir aldrig förutsägbart!