2006-04-15, 11:41
Medlem
SvaMp_s avatar
Mycket intressant avsnitt det förra, det jag älskar med serien är hur man får sätta sig in i hur dom alla tänker och känner på ett sätt som andra serier inte kommer i närheten.
Slutet av ep5 var så otroligt bra då det just visade hur en maffiaboss/alfahande beter sig, han känner sig liten och tjock och istället för att dra hem o träna hårt, som de flesta andra hade gjort, bevisar han för sig själv på plats att han är större än dom där genom att spöa den biffiga killen.
Frågan är nu hur Vito kommer göra, tror det finns en chans att han har ihjäl dom två som såg honom på gayklubben men också att han begår självmord om han inte lyckas.
Citera
2006-04-16, 03:10
Medlem
paulie_walnutss avatar
ja jag skulle väl kanske ha sagt att "jag vet vad du menar".
men, som du säger, vi lämnar det där nu.

kollade ännu en gång på det senaste avsnittet. blir mer och mer övertygad om att johnny sack har gjort sitt. hans öde, i kombination med vitos, gör att det känns som att väldigt många personer kommer att försvinna den här säsongen. vet inte vad det kommer att leda till , men det känns som att stora förändringar är på gång.
en grej som tyder på att allt kommer att gå åt helvtete är den nya, tjocka och rakade killlen. han kommera att bli mördad av new york! och det kommer att bli början på en dispyt som kommer att vända allt upp och ner.

Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Du var mig en bitsk en. Bara för att retas ytterligare så quotar jag ditt inlägg igen:

Jag har ingen aning vad jag pratar om men du erkänner i samma korta mening att du inte heller begriper något..

Nåja Sopranos är ett allvarligt ämne så jag tycker vi kan lämna vår lilla dispyt därhän och gå vidare nu. Jag lovar att försöka höja ribban på åtminstone mina inlägg.

Jag har en fråga gällande soundtracket till serien. Såvitt jag vet har två skivor givits ut, men kan det stämma att det senaste var 2001?

Har sökt lite men inte hittat något matnyttigt om senare eller kommande album. Någon som har kännedom om detta eller kan hjälpa mig hitta en komplett lista över allt som spelats i serien?
Citera
2006-04-16, 10:43
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulie_walnuts
kollade ännu en gång på det senaste avsnittet. blir mer och mer övertygad om att johnny sack har gjort sitt. hans öde, i kombination med vitos, gör att det känns som att väldigt många personer kommer att försvinna den här säsongen. vet inte vad det kommer att leda till , men det känns som att stora förändringar är på gång.
en grej som tyder på att allt kommer att gå åt helvtete är den nya, tjocka och rakade killlen. han kommera att bli mördad av new york! och det kommer att bli början på en dispyt som kommer att vända allt upp och ner.

Varför tror du han kommer bli mördad av NY?
Egentligen är han inte jätteny, han dök upp redan i säsong 5 avsnitt 5. Det är han och en till som berättar för Chris att Ade varit i en olycka när Chris har lämnat en last cigaretter till dom.

Kollat på trailern för avsnitt sex än? Känns som Vito kommer överleva detta avsnittet iaf. Fick känslan av att Tony kommer försvara honom.
Citera
2006-04-17, 09:32
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Varför tror du han kommer bli mördad av NY?
Egentligen är han inte jätteny, han dök upp redan i säsong 5 avsnitt 5. Det är han och en till som berättar för Chris att Ade varit i en olycka när Chris har lämnat en last cigaretter till dom.

Kollat på trailern för avsnitt sex än? Känns som Vito kommer överleva detta avsnittet iaf. Fick känslan av att Tony kommer försvara honom.

haha...jag vet inte vad jag menade. jag var full och har ingen aning om hur jag resonerade. jag kommer ihåg att att han var med i säsong fem nu när jag är vid mina sinnes fulla bruk
Citera
2006-04-17, 10:34
Medlem
Kom det inget nytt avsnitt idag pga påsken?
Jävla Jesus helvete!!!
Citera
2006-04-17, 10:50
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nojjan
Kom det inget nytt avsnitt idag pga påsken?
Jävla Jesus helvete!!!

haha, vad snackar du om? Avsnittet kom precis som vanligt. Sjukt bra dessutom! Så många underbara repliker! Skrattade som fan

Kollat på avsnittet två gånger nu! Helt underbart!
Citera
2006-04-17, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
haha, vad snackar du om? Avsnittet kom precis som vanligt. Sjukt bra dessutom! Så många underbara repliker! Skrattade som fan

Kollat på avsnittet två gånger nu! Helt underbart!
Heh, vart lite förvirrad på nått sätt
Men nu är det nere! Öppnar en folköl och slänger på Sopranos

Ädit
Hahah, rena komedi serien nu vafan

"Look, the guys that work for me are asking for head..... his head, what a fuck"

"He´s a come from behind kind a guy"

Citera
2006-04-17, 14:21
Medlem
grymt avsnitt !!!!
Citera
2006-04-17, 16:12
Bannlyst
"And there he was greasing up the union, and that was exactley whet he probarly was doin"
Ett mycket bra avsnitt och jag antar att det var fler än mig som tycker att lösningen med Vito var till det bättre.
Nu blir det tufft att vänta tills nästa avsnitt är ute.
Citera
2006-04-17, 17:56
Medlem
1911a1s avatar
jag ska flytta och kommer bli utan internet i 3-5 veckor så jag kommer missa ett par avsnitt
Citera
2006-04-17, 22:39
Medlem
1911a1s avatar
ni vet lite innan tony och chris pratade om dom där araberna? såg ni då att chris lixom rörde sin näsa på ett sätt så det såg ut som om han tog bort kokain rester

tror ni han har börjat igen eller att det bara var nått han gjorde?
Citera
2006-04-17, 22:54
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1911a1
ni vet lite innan tony och chris pratade om dom där araberna? såg ni då att chris lixom rörde sin näsa på ett sätt så det såg ut som om han tog bort kokain rester

tror ni han har börjat igen eller att det bara var nått han gjorde?

Tror inte han har börjat igen. Tänkte inte på att han gjorde det ens. Just den scenen är lite speciell dock. Den är förmodligen filmad i efterhand, med tanke på att Chris nämner mohammed-bilderna. Avsnitten spelade ju in i höstas, och mohammed-protesterna började ju senare om jag kommer ihåg rätt. Frågan är varför dom ändrade.. verkar konstigt.. man kan även se lite skillnad på Chris hår i den scenen mot resten av avsnittet om man kollar noga. Olika långt osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in