2007-05-15, 15:34
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Det var sannerligen en chock att Chris dog och att det Tony som gjorde det. Att han sen var "lättad" efter känns ju bara väldigt konstigt. T verkar helt tappat kontrollen och trist Chris dog. Jag hade villat se han ta över i slutet men så blir det inte.

Hur många avsnitt är det kvar nu?

Men samtidigt så var det ju inte Tony som mördade honom utan han s.a.s "hjälpte" ju till. Ett mord rakt av hade kanske känts mer konstigt ändå?

Ska hur som helst bli intressant att se hur de knyter ihop serien och om de lämnar öppet för en fortsättning någon gång i framtiden.

Verkar ju rätt osannolikt att Tony skulle hamna på kåken eftersom en sån händelse verkar ta rätt lång tid att skildra (Junior) mfl.
Citera
2007-05-15, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Skall vara tre avsnitt kvar. Tror (och hoppas) att vi kommer att få en bra utveckling av A.J de sista avsnitten, så förhoppningsvis blir det lite som slutet av GF3

A.J i senaste avsnittet : "can´t we all just get along?"
Citera
2007-05-15, 15:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
lite spoiler kanske men avsnittet finns ju ute på nätet nu.. iaf i senaste avsnittet så har CHRISTOFER DÖTT verkar det som. Tonys fel jag sitter här med gråten i halsen

Vad fan är det för fel på dej då? Jävla svin.
Citera
2007-05-15, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad fan är det för fel på dej då? Jävla svin.

så du menar att ingen ska få skriva något om serien här tills du har kommit och sagt att du har sett avsnittet? sen så stog det "lite spoiler" så du kunde ha slutat läsa då din jävla idiot. Vi har alltid skrivit vad som har hänt efter att varje avsnitt har kommit ut. Läs för helvete inte tråden tills du har kollat på avsnitten.
Citera
2007-05-15, 15:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
så du menar att ingen ska få skriva något om serien här tills du har kommit och sagt att du har sett avsnittet? sen så stog det "lite spoiler" så du kunde ha slutat läsa då din jävla idiot. Vi har alltid skrivit vad som har hänt efter att varje avsnitt har kommit ut. Läs för helvete inte tråden tills du har kollat på avsnitten.

Men du, tror du man alltid börjar läsa en tråd från sidan ett och framåt? Jag klickade på sista sidan för att förhoppningvis få lite info om de senaste avsnitten och hamnar i Flytande_argots inlägg och sen var det ju kört. Lite mer info än jag hade önskat få. Sen var det ju bara att skrolla upp lite för att hitta ljushuvudet som var tvungen att släppa detta.
Sen, bara för att ordet spoiler nämns i början av ditt inlägg är det svårt att inte samtidigt se ditt övertramp i versaler några cm åt höger.
Denna info om en av seriens centralkaraktärer kunde väl ändå ha behandlats med lite varsamhet?
Det enda jag kan göra för att det ska kännas bättre är ju att föra det vidare till alla mina kompisar så jag inte ska vara den enda som vet.
Citera
2007-05-15, 19:09
Medlem
JEzuss avatar
Se avsnittet och sluta wajna, ge man sig in i tråden får man tråden tåla.
Se det som att du kommer få något att längta efter istället, se hur allt gick till.

Vill bara säga att det var ett sjukt avsnitt, gillade inte tonys fasoner på slutet. Lite väl djupt lr nått, och lite väl mycket psykos.

Mvh
Citera
2007-05-15, 20:45
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Men samtidigt så var det ju inte Tony som mördade honom utan han s.a.s "hjälpte" ju till. Ett mord rakt av hade kanske känts mer konstigt ändå?

Ska hur som helst bli intressant att se hur de knyter ihop serien och om de lämnar öppet för en fortsättning någon gång i framtiden.

Verkar ju rätt osannolikt att Tony skulle hamna på kåken eftersom en sån händelse verkar ta rätt lång tid att skildra (Junior) mfl.

Absolut. Tyckte dock det konstigaste var att han inte kände någon sorg. Men visst finns chansen att Chris skulle tjallat, han var påväg utför. Får lite Gudfadern vibbar när Micheal dödar Fredo.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men du, tror du man alltid börjar läsa en tråd från sidan ett och framåt? Jag klickade på sista sidan för att förhoppningvis få lite info om de senaste avsnitten och hamnar i Flytande_argots inlägg och sen var det ju kört. Lite mer info än jag hade önskat få. Sen var det ju bara att skrolla upp lite för att hitta ljushuvudet som var tvungen att släppa detta.
Sen, bara för att ordet spoiler nämns i början av ditt inlägg är det svårt att inte samtidigt se ditt övertramp i versaler några cm åt höger.
Denna info om en av seriens centralkaraktärer kunde väl ändå ha behandlats med lite varsamhet?
Det enda jag kan göra för att det ska kännas bättre är ju att föra det vidare till alla mina kompisar så jag inte ska vara den enda som vet.

Du får skylla dig själv för att du inte är smartare. Eller vad trodde du? Att vi ska sitta här inne och berätta lite försiktigt om varje avsnitt, så du kan få lite fakta men vi får givetvis inte gå in på någon stor händelse. Nä. Jag är glad att du läste det hela.
Citera
2007-05-15, 20:49
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Sluta gnäll om spoliervarning. Har avsnittet gått i USA ska man inte behva spoilerfunktionen i tråden. Skyll er själva om ni läser i tråden efter att avsnittet kommit.

Trist att Chris dog. Hade också gärna sett honom ta över.
Citera
2007-05-15, 21:05
Medlem
moneysisters avatar
Helt oväntat men det är just det som gör

sopranos så bra.

Alltså blev lite förvånad själv när det verkade som att mycket av
det tunga/ångesten släppte när chris dog och lite aha känsla när tony
själv insåg att det inte bara var mamman som tyngt honom i alla år.

[quote=Ahruon]Absolut. Tyckte dock det konstigaste var att han inte kände någon sorg. Men visst finns chansen att Chris skulle tjallat, han var påväg utför. Får lite Gudfadern vibbar när Micheal dödar Fredo.
Citera
2007-05-15, 22:25
Bannlyst
Spekulation:

Undrar om inte Tonys "dödshjälp" gentemot Chris kommer att trigga igång panikattackerna hos honom. Jag blir inte förvånad om han begår självmord i sista eller näst sista avsnittet, ingen kan leva ett sånt liv som han och må bra.

(Comfortably numb)

Det blir än tydligare att AJ och hans nygamla kompisar kommer att gå upp i verksamheten och föra det hela vidare.
Återblickarna vi fått se från Tonys karriärstart tyder på det.
Citera
2007-05-16, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phil Lynott
Återblickarna vi fått se från Tonys karriärstart tyder på det.

Vilka återblickar?
Citera
2007-05-16, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dst
Vilka återblickar?

Återblickar var fel ordval av mig, minnesbilder och prat mellan Tony och Paulie b.la
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in