2006-04-25, 10:08
Medlem
måste bara fråga om detta verkligen är sista sopranossäsongen? Och i så fall hur många episoder är det? Jag har ... ner sju ep men inte börjat kolla än vill liksom ha alla innan jag börjar mysa och frossa i gangstrars härliga psyken...

marcus :m
Citera
2006-04-25, 15:34
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
måste tillstå att jag faktiskt blir lite äcklad av hur alla välgödda mafiosos vräker i sig mat i tid och otid.. gödda svin! "try this, try that"... åsså Tony som andas tungt som en astmatiker samtidigt som han tar en till tugga och lite rödvin
Ha ha ha, jag tycker det är underbart. Fantastisk känsla, typerna lever verkligen livet. Jag tycker f.ö. det episod 7 var ett underbart avsnitt, avsnittet hade en underbar känsla, kändes väldigt klassiskt på nåt vis.
Citera
2006-04-25, 15:37
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcusbabe
måste bara fråga om detta verkligen är sista sopranossäsongen? Och i så fall hur många episoder är det? Jag har ... ner sju ep men inte börjat kolla än vill liksom ha alla innan jag börjar mysa och frossa i gangstrars härliga psyken...

marcus :m
Detta är sista säsongen ja, den består av 20 avsnitt. 12 st kommer visas nu, det 12:e sänds någon gång i juni tror jag. Dom åtta sista avsnitten kommer visas någon gång under år 2007.
Citera
2006-04-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nojjan
Man blev riktigt varm i kroppen när man såg han spöa den lilla fula Benny Fazio.
Ohhh, nästan så man fick en orgasm va fan

Hoppas Fazio dör iår

Blev tvärtom jävligt besviken på den scenen. Kändes så jävla overkligt. Hade det varit lite verklighetsförankrat så hade Benny spöat skiten ur Artie.
Enda jag kan tänka mig är dels att Benny inte vågade göra så mycket då han visste att Artie var polare med Tony och att han dessutom underskattade Artie nåt ruskigt.. Men om han fruktade Tonys hämnd så borde han aldrig ha vågat sig på kortbedrägerierna heller. Nä, det kändes som en dåligt genomtänkt scen.

Måste nog säga att Tony måste sluta med sina väntjänster gentemot Artie. Förra gången var det bara tur att Artie fick ut försäkringspengar på restaurangen, den här gången slutade det med en sönderbränd arm.
Å andra sidan så har jag aldrig gillat Artie, osäkrare och vekare människa finns fan inte. Han avundas Tony hans liv så jävulskt, men samtidigt har han ingen stake alls. Inte konstigt att han var så lätt att manipulera för Livia.

Citat:
Ursprungligen postat av paulie_walnuts
är vi tillbaka på den där nivån nu? på vilket sätt är det bra om folk dör eller misshandlas?

Allvarligt, hur rolig skulle serien vara utan våldet (och sexet)?
Citera
2006-04-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
måste tillstå att jag faktiskt blir lite äcklad av hur alla välgödda mafiosos vräker i sig mat i tid och otid.. gödda svin! "try this, try that"... åsså Tony som andas tungt som en astmatiker samtidigt som han tar en till tugga och lite rödvin

Tycker också att Tony har tappat lite i pondus nu. I de första säsongerna så var han visserligen också överviktig, men han kändes verkligen livsfarlig.
Han hade hade liksom en sån inneboende vildhet, helt plötsligt så kunde han bara explodera. Man förstod verkligen att folk kunde vara rädd för honom som person och inte bara som uppsatt mafioso. Numera känns det bara som att det är hans makt folk fruktar. Lite tråkigt.
Citera
2006-04-25, 19:23
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madbomber
Blev tvärtom jävligt besviken på den scenen. Kändes så jävla overkligt. Hade det varit lite verklighetsförankrat så hade Benny spöat skiten ur Artie.
Enda jag kan tänka mig är dels att Benny inte vågade göra så mycket då han visste att Artie var polare med Tony och att han dessutom underskattade Artie nåt ruskigt.. Men om han fruktade Tonys hämnd så borde han aldrig ha vågat sig på kortbedrägerierna heller. Nä, det kändes som en dåligt genomtänkt scen.

Måste nog säga att Tony måste sluta med sina väntjänster gentemot Artie. Förra gången var det bara tur att Artie fick ut försäkringspengar på restaurangen, den här gången slutade det med en sönderbränd arm.
Å andra sidan så har jag aldrig gillat Artie, osäkrare och vekare människa finns fan inte. Han avundas Tony hans liv så jävulskt, men samtidigt har han ingen stake alls. Inte konstigt att han var så lätt att manipulera för Livia.

Det är helt sant om Artie. Han har alltid varit avundsjuk på Tony. Kolla bara dialogen dom hade på the bing det här avsnittet.
Vet inte om jag skulle kalla det ogenomtänkt, men jag tycker inte det var en särskillt intressant bihandling. Det ligger något i det du säger om Benny och Arties fajt. Benny underskattade Artie något fruktansvärt. Skillnaden den här gången om man jämför med Arties fajt med Jean-Philipe så var Artie jävligt arg den här gången och förra gången var han bara rädd.

Vad jag inte förstår är hur Charmaine kan ha tagit tillbaka Arthur. Han har ju inte ändrat sig någonting. Hennes karaktär får man ändå säga har genomgått en stor förvandling. Hon har ju alltid avskytt Tony och hon har dragit sig undan från Carmela sen säsong ett. Men nu umgås hon med dom helt plötsligt, och hon är inte alls lika bitchig längre dessutom.
Citera
2006-04-25, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Vad jag inte förstår är hur Charmaine kan ha tagit tillbaka Arthur. Han har ju inte ändrat sig någonting. Hennes karaktär får man ändå säga har genomgått en stor förvandling. Hon har ju alltid avskytt Tony och hon har dragit sig undan från Carmela sen säsong ett. Men nu umgås hon med dom helt plötsligt, och hon är inte alls lika bitchig längre dessutom.

Jag har alltid haft känslan av att Charmaine är avundsjuk på Carmela på samma sätt som Artie är avundsjuk på Tony.
Vad är det för avsnitt i första säsongen då hon berättar för Carmela att hon varit med Tony, "But it wasn't for me". Jag tyckte det lät som ett dåligt försök från henne att övertala sig själv om att hon har det bättre med Artie, fast hon egentligen hatar att vara nån sorts tjänsteflicka åt sin gamla barndomskamrat.
Citera
2006-04-25, 19:47
Medlem
skalizs avatar
Vad har ni andra för tankar om Corky Caporale förresten? Får känslan av att det inte är det sista vi sett av den karaktären. Måste säga att han är jävligt kompetent. Känns som han har gjort sånna här saker förut. Sättet han pratade, termerna han använde. Han förstod direkt vem Chris pratade om i förra avsnittet. Han fixade vapen som inte gick att spåra tillbaka till dom, fixade karta osv osv.
Han är lite mystisk tycker jag..
Citera
2006-04-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Vad har ni andra för tankar om Corky Caporale förresten? Får känslan av att det inte är det sista vi sett av den karaktären. Måste säga att han är jävligt kompetent. Känns som han har gjort sånna här saker förut. Sättet han pratade, termerna han använde. Han förstod direkt vem Chris pratade om i förra avsnittet. Han fixade vapen som inte gick att spåra tillbaka till dom, fixade karta osv osv.
Han är lite mystisk tycker jag..
Hoppas inte att han får för mycket utrymme. Fan, det känns som att man vill hinna med alldeles för mycket nu. Alldeles för många olika ploter på gång. Filmprojekt hit och araber dit, plus allt annat. Precis som Paulie Walnuts påpekade med Artie-historien så känns det som att man hafsar igenom saker och ting.
Citera
2006-04-25, 21:12
Medlem
Dejzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madbomber
Hoppas inte att han får för mycket utrymme. Fan, det känns som att man vill hinna med alldeles för mycket nu. Alldeles för många olika ploter på gång. Filmprojekt hit och araber dit, plus allt annat. Precis som Paulie Walnuts påpekade med Artie-historien så känns det som att man hafsar igenom saker och ting.

Absolut är det så. Dom första avsnitten har ju fyllda av händelser så man undrar hur dom ska få ihop det hela. Gene's självmord i ep1 har det inte sagts ngt mer om, men varför lägga ned så mycket tid på det om det inte kommer påverka handlingen i fortsättningen.

Dessutom tycker jag att Carmela har varit mer aktiv i Tonys liv. På sjukhuset varnade hon bla för att Vito kanske inte var att lita på i samband med hans betalning. Sen var det det här med hennes byggtillstånd och vänninans skumma(?) bilaffärer. Vad kan det här utvecklas till ?
Citera
2006-04-25, 21:27
Medlem
skalizs avatar
Det ligger något i det ni säger. Jag tror det är så att Chase känner att han har mycket kvar att berätta om karaktärerna, så nu försöker han klämma in så mycket som möjligt i sista säsongen. Kommer nog vara såhär dom kommande avsnitten, lite hafsigt intryck kanske. Men det blir väl så när man försöker få in mycket handling på lite tid.

Angående Corky så tror jag det börjar bli lite sent att introducera nya stora karaktärer. Så antingen kommer han få väldigt mycket plats eller (nästan) ingen alls. Har fortfarande ingen bra uppfattning om vart allt är på väg. Hur allt kommer sluta osv.

Sen funderar jag på vad dom menar med 8 bonus-avsnitt. Kommer det bli lite spinoff-känsla över dom kanske? Hursomhelst kommer nog denna säsongsfinalen vara underbar!
Citera
2006-04-26, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Eftersom Meadow inte var med så länkar jag iaf till lite bilder så ni inte glömmer henne:
Bild1
Bild2
Bild3
Bild4
Bild5
Bild6
Bild7
Bild8
Bild9
Bild10

Yes, tack för dessa!

Ett tips till er övriga bara.. skippa bild 1-6 och hoppa direkt på nr 7 och framåt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in