2006-04-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paulie_walnuts
men sånt där brukar byggas upp mer långsamt i sopranos. jag gillar inte när det kommer från ingenstans
Nja, jag ser inget fel i att det hände så "plötsligt". Artie har ju tatt en del skit nu igenom serien, så till slut så exploderar det.
Men tycker att han är lite för fjantig iaf
Citera
2006-04-26, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madbomber
Blev tvärtom jävligt besviken på den scenen. Kändes så jävla overkligt. Hade det varit lite verklighetsförankrat så hade Benny spöat skiten ur Artie.
Enda jag kan tänka mig är dels att Benny inte vågade göra så mycket då han visste att Artie var polare med Tony
Nej nej nej, vågade han riskera att Arties resturang kunde gå i botten pga hanns kontokorts "fiffel" så tror jag knappast att han höll tillbaka när dom slogs.

Han sa ju till och med till Tony att han ville döda han.
Och sen går den fega lilla skiten och anfaller Artie bakifrån när han lagar mat
Citera
2006-04-26, 19:39
Medlem
Jag skulle tro att Benny inte trodde att Artie skulle våga slå så mycket. Sen när väl Artie började banka kunde inte Benny göra så mycket, han var redan i underläga.

Vad gäller överfallet på restaurangen tycker jag att det var helt rätt. Tony hade fixat en överenskommelse som antagligen hade hållt om Artie inte gått till bordet och förolämpat Benny.
Citera
2006-04-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister Mustard
Jag skulle tro att Benny inte trodde att Artie skulle våga slå så mycket. Sen när väl Artie började banka kunde inte Benny göra så mycket, han var redan i underläga.

Vad gäller överfallet på restaurangen tycker jag att det var helt rätt. Tony hade fixat en överenskommelse som antagligen hade hållt om Artie inte gått till bordet och förolämpat Benny.
Tycker det var rätt åt Benny att Artie förolämpa han vid bordet
Citera
2006-04-26, 22:08
Medlem
1911a1s avatar
"you want a martinA? they are from albania and go down real easy"
Citera
2006-05-01, 11:05
Medlem
ska det inte komma ett nytt avsnitt idag, avsnitt 8 right?
Citera
2006-05-01, 11:12
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
ska det inte komma ett nytt avsnitt idag, avsnitt 8 right?

http://www.mininova.org/tor/297155
Citera
2006-05-01, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
http://www.mininova.org/tor/297155

kungligt!

capone.. verkar som mitt konto på bitmetv avslutats..sorry som fan .

Hade fanimej utorrent på dygnet runt men mitt ratio verkade i det närmaste bara sjunka än mer. Totalt underkänt nevertheless.
Citera
2006-05-01, 12:59
Medlem
skalizs avatar
Dålig delning av Sopranos inatt. Brukar antingen tanka från torrentbytes eller torrentit. Torrentit har ju blivit nerstängt och på torrentbytes kom avsnittet inte upp förrän för nån timma sen av någon anledning. Men jag tankade från mininova i morse så..

Mycket bra avsnitt IMO!
Man märker mer och mer av Tonys inre konflikt. Han vill vara som innan, stor och tuff, men han har blivit mjukare. När Juliana började knäppa upp hans skjorta påmindes han av hur Carm precis innan hade knäppt den åt honom. Han klarade inte av att bedra henne, tror det var därför han skrek på henne sen, för att bevisa på något sätt att han inte blivit en mjukis. Jag kände verkligen konflikten själv, å ena sidan ville jag inte att han skulle bedra Carmella för det har varit så bra mellan dom. Å andra sidan vill man ju att han ska vara som han alltid varit..

Och Tony borde aldrig sålt affären. Folk är redan missnöjda med Tonys beslut på senaste tiden efter Vito-skandalen osv. Det här kommer nog bli problem. Jag gillade scenen när Tony gick runt i "the old neighborhood" och hälsade på folk. Blev påmind om Don Fanucci i GF2, någon annan som kopplade ihop det?

Ska ta och kolla på avsnittet igen nu!
Citera
2006-05-01, 14:34
Medlem
GhostSmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Dålig delning av Sopranos inatt. Brukar antingen tanka från torrentbytes eller torrentit. Torrentit har ju blivit nerstängt och på torrentbytes kom avsnittet inte upp förrän för nån timma sen av någon anledning. Men jag tankade från mininova i morse så..

Mycket bra avsnitt IMO!
Man märker mer och mer av Tonys inre konflikt. Han vill vara som innan, stor och tuff, men han har blivit mjukare. När Juliana började knäppa upp hans skjorta påmindes han av hur Carm precis innan hade knäppt den åt honom. Han klarade inte av att bedra henne, tror det var därför han skrek på henne sen, för att bevisa på något sätt att han inte blivit en mjukis. Jag kände verkligen konflikten själv, å ena sidan ville jag inte att han skulle bedra Carmella för det har varit så bra mellan dom. Å andra sidan vill man ju att han ska vara som han alltid varit..

Och Tony borde aldrig sålt affären. Folk är redan missnöjda med Tonys beslut på senaste tiden efter Vito-skandalen osv. Det här kommer nog bli problem. Jag gillade scenen när Tony gick runt i "the old neighborhood" och hälsade på folk. Blev påmind om Don Fanucci i GF2, någon annan som kopplade ihop det?

Ska ta och kolla på avsnittet igen nu!

Haha, supernörden!
Citera
2006-05-01, 14:37
Bannlyst
Drog en del på smilbanden när Brokeback-scenen med Vito och pannkakskocken kom.
Jag tror Vito åker hem och tar tjuren vid hornen.
Citera
2006-05-01, 14:55
Bannlyst
"Closet-Queen"
Vet inte om jag nämnt det tidigare men Vito borde ha en egen spin-off serie som antikvitetsgangster. Mycket intressant avsnitt och Sopranos har verkligen vuxit ikapp sitt namn igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in