2011-03-03, 18:06
Bannlyst
Sitter och kollar på Miami Vice nu i dagarna och har kommit till slutet snart av säsong 2. Redan innan detta har jag sett massor av Sopranos-skådisar i Vice och jag vet att det kommer fler, bl a med Tony Sirico (Paulie). Intressant att det finns ett sånt starkt samband mellan serierna, särskilt med tanke på att Vice var på tidiga 80-talet.
Citera
2011-03-20, 21:05
Medlem
Vad tycker ni Sopranos fans om självaste Tony Soprano? Tycker ni han är en bra person, cool, hemsk eller vad tycker ni? Skulle ni kunna tänka er att vara kompis med honom?
Citera
2011-03-21, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joksovic
Vad tycker ni Sopranos fans om självaste Tony Soprano? Tycker ni han är en bra person, cool, hemsk eller vad tycker ni? Skulle ni kunna tänka er att vara kompis med honom?

Han har definitivt sin egen stil, men jag gillar honom skarpt!
Citera
2011-03-21, 08:08
Medlem
Falcãos avatar
Citat:

Han är en komplex karaktär med både bra och dåliga sidor. Dock är de negativa bitarna alldeles för grova för att bortse från, så nä, jag skulle inte vilja vara kompis med honom.
Citera
2011-03-23, 19:59
Medlem
hajamptres avatar
Frågan kanske besvarats flertal gånger tidigare i tråden men orkar inte leta igenom allt.

Vad kan man dra för slutsatser i sista scenen på sista avsnittet i den sista säsongen?

Sätt det inom en spoiler ifall ni inte vill förstöra för dem som ej sett serien.
Citera
2011-03-23, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre
Frågan kanske besvarats flertal gånger tidigare i tråden men orkar inte leta igenom allt.

Vad kan man dra för slutsatser i sista scenen på sista avsnittet i den sista säsongen?

Sätt det inom en spoiler ifall ni inte vill förstöra för dem som ej sett serien.

Att slutet var dåligt helt enkelt. Inse faktum, tyvärr är Sopranso slut och inga filmer lär komma heller. Skådisarna börjar bli gamla dessutom många av dem. Jag menar Sopranos utan Junior och Walnuts är inte sopranos.
Citera
2011-03-23, 22:12
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cartagena
Att slutet var dåligt helt enkelt. Inse faktum, tyvärr är Sopranso slut och inga filmer lär komma heller. Skådisarna börjar bli gamla dessutom många av dem. Jag menar Sopranos utan Junior och Walnuts är inte sopranos.

Tycker serien fick ett bra slut. Bra sista avsnitt för den delen också. Men den sista scenen går att spekulera om och tror inte deras budskap var att "det var ett dåligt slut".

Vem va killen som dem la mycket fokus på i restaurangen t.ex? Han där som gick in på toaletten alltså. Jag personligen satt ju bara o vänta på att någon skulle komma fram o skjuta Tony.
Citera
2011-03-23, 23:13
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre

http://masterofsopranos.wordpress.com/the-sopranos-definitive-explanation-of-the-end/

happy reading.
Citera
2011-03-23, 23:35
Medlem
Palahniuks avatar
Citat:

Han är en kallblodigt psykopat som gladeligen rånar, dödar, plundrar, ljuger och fuskar.
Citera
2011-03-24, 16:33
Medlem
ekkers avatar
Tackar =)
Citera
2011-03-24, 17:50
Medlem
Märkte att jag inte skrivit något i denna tråd. Såg klart The Sopranos för ett bra tag sen och måste säga jävlar vilken bra serie! Kärlek sedan avsnitt 1,
Mina 2 favoritserier är nog The Sopranos och The Wire. Ska f.ö. åka till NY snart och tänkte ta ett besök till New Jersey för att att se lite där de spelade in, kanske ta en bild utanför Tony Sopranos hus.
Citera
2011-03-24, 22:48
Medlem
Querls avatar
Bästa serien någonsin. Om Tony och de flesta andra så är det ju så att porträtten av dem är mångfacetterade och därför inte enkelt kan beskrivas som schablonartade onda och goda. Tony är en fullblodspsykopat men man lever sig ändå in i hans problem och hejar på honom.....:-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in