2006-04-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Ett par grejer jag funderade på. Middagen i början med NY, var det någon av killarna från NY som hade blivit upptagna i familjen eller diskuterade dom det bara? Jag tror och hoppas att Benny kommer få svära eden den här säsongen så jag hoppas det handlade om honom men..

Var tydligen två nya som invigdes, Gerry Turciano i New Jersey och Burt Gervasi i New York.
Citera
2006-04-24, 20:18
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
Bra avsnitt som vanligt, men ska jag vara helt ärlig så var nog detta avsnittet det jag gillade minst än så länge i säsong 6. Det var visserligen ruskigt bra skrivet, men jag gillade väl inte riktigt bihandligarna så mycket. Har aldrig gillat Little Carmine, han är ju dum som en stock. Det var ju ganska humoristiskt med honom och Chris i hollywood iofs.. Gotti-ungarna, David Chase som satt på planet, Carmines idiotiska kommentarer och feluttalade ord osv.. Artie gillade jag inte i det här avsnittet heller, förutom på slutet då efter Tonys lilla tal när han blev normal igen. Det var skönt!

Ett par grejer jag funderade på. Middagen i början med NY, var det någon av killarna från NY som hade blivit upptagna i familjen eller diskuterade dom det bara? Jag tror och hoppas att Benny kommer få svära eden den här säsongen så jag hoppas det handlade om honom men..

Och Corky Caporale tänkte jag lite på också. Han verkar dölja något. När killarna från italien frågade honom var han var född så gick han bara. Får känslan av att han kommer dyka upp mer.

Håller med. tycker att det här var det sämsta avsnittet hittills. det höll inte lika bra ihop som de tidigare.

angående opening up the books: "Tony hosts a banquet at Vesuvio's to celebrate "new blood" (Gerry Turciano and Burt Gervasi) in Jersey and New York."

och det var definitvit inte ett av gottibarnen: "Another celeb making a cameo appearance in the sopranos: "That '70s Show" star Wilmer Valderrama"
Citera
2006-04-24, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paulie_walnuts
och det var definitvit inte ett av gottibarnen: "Another celeb making a cameo appearance in the sopranos: "That '70s Show" star Wilmer Valderrama"
Guld stjärna till mig
Citera
2006-04-24, 20:57
Medlem
skalizs avatar
Okey, kollade inte så noga, såg bara att någon skrev det här. David Chase såg jag dock

Tycker det borde vara tvärtom med Gerry Turciano och Burt Gervasi. Burt Gervasi borde väl vara i Jersey? Antar att det är Carlos son? Och Gerry Turciano är väl den andra killen som var med Phil Leotardo när dom hade möte bakom the bing om Hesh-situationen? Eller har jag blandat ihop dom?
Citera
2006-04-24, 21:26
Medlem
Citat:
Och Corky Caporale tänkte jag lite på också. Han verkar dölja något. När killarna från italien frågade honom var han var född så gick han bara. Får känslan av att han kommer dyka upp mer.

Nja, vete fan. Han hade nog bara bråttom iväg för att ta sig en fix, tror inte det var så mycket mer med det.
Citera
2006-04-24, 21:50
Medlem
Citat:
Tycker det borde vara tvärtom med Gerry Turciano och Burt Gervasi. Burt Gervasi borde väl vara i Jersey? Antar att det är Carlos son? Och Gerry Turciano är väl den andra killen som var med Phil Leotardo när dom hade möte bakom the bing om Hesh-situationen? Eller har jag blandat ihop dom?

Hmm, du har nog rätt. Kopplade inte att Gervasi var Carlos son. Och jag har aldrig brytt mig alltför mycket om New York annat än att jag tycker att Johnny Sack är skönast i serien.
Citera
2006-04-24, 22:09
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madbomber
Hmm, du har nog rätt. Kopplade inte att Gervasi var Carlos son. Och jag har aldrig brytt mig alltför mycket om New York annat än att jag tycker att Johnny Sack är skönast i serien.

Ah fast dom står ju i den ordningen på sidan så.. Men det känns som det är tvärtom. Jag är inte 100 på att Burt är Carlos son, tänkte bara på att dom hade samma efternamn, och det är ju ganska vanligt att man följer sin fars fotspår i deras yrke.

Har alltid gillat NY-killarna. Blev lite ledsen när Joey "Peeps" Pepperelli och Billy Leotardo dog i förra säsongen.
Citera
2006-04-25, 00:02
Medlem
måste tillstå att jag faktiskt blir lite äcklad av hur alla välgödda mafiosos vräker i sig mat i tid och otid.. gödda svin! "try this, try that"... åsså Tony som andas tungt som en astmatiker samtidigt som han tar en till tugga och lite rödvin
Citera
2006-04-25, 00:06
Medlem
Tycker inte att det här var det sämsta avsnittet iår.
Tycker att detta avsnittet vart jävla bra. (en av dom bästa)
Artie har skaffat sig "balls". Fan vad jag har väntat på att han ska säga till Tony att han ska betala notan.(Och nu sa han det)

Man blev riktigt varm i kroppen när man såg han spöa den lilla fula Benny Fazio.
Ohhh, nästan så man fick en orgasm va fan

Hoppas Fazio dör iår
Citera
2006-04-25, 00:28
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nojjan
Artie har skaffat sig "balls". Fan vad jag har väntat på att han ska säga till Tony att han ska betala notan.(Och nu sa han det)

Man blev riktigt varm i kroppen när man såg han spöa den lilla fula Benny Fazio.

Hoppas Fazio dör iår

Håller med dig om allt utom orgasmen

hoppas Artie sätter dit de där lilla ludret också.
Citera
2006-04-25, 07:55
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nojjan

Hoppas Fazio dör iår

jo det är väl bra att artie görnåt, men sånt där brukar byggas upp mer långsamt i sopranos. jag gillar inte när det kommer från ingenstans
Citera
2006-04-25, 08:08
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Håller med dig om allt utom orgasmen

hoppas Artie sätter dit de där lilla ludret också.

är vi tillbaka på den där nivån nu? på vilket sätt är det bra om folk dör eller misshandlas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in