2006-04-12, 21:01
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Ahh så kanske det var ja. Nåväl låt oss hålla tummarna för att det är Furio som kommer tillbaka och stökar runt lite.
Furio stötte ju hårt på Carmela så det är nog större
chans att Elvis dyker upp i New Jersey än honom.
Citera
2006-04-12, 21:01
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Vad tror Ni händer med Vito?

Svårt att förutsäga. Som jag ser det finns det fyra alternativ

1. Han begår självmord

2. Han letar upp dom enda två som vet om det och hoppas att ryktet inte hunnit sprida sig och blånekar till alla anklagelser.

3. Han flyr, går under jorden eller går till FBI

4. Han blir mördad

Det troligaste är nog alternativ 1 eller 3 med tanke på att han packat väska och tagit med pistolen. Men man hoppas ju självklart på nummer 4!
Citera
2006-04-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Det troligaste är nog alternativ 1 eller 3 med tanke på att han packat väska och tagit med pistolen. Men man hoppas ju självklart på nummer 4!

Vad behöver han väskan till om han ska begå självmord?
Citera
2006-04-12, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Svårt att förutsäga. Som jag ser det finns det fyra alternativ

1. Han begår självmord

Jag tror fortfarande nummer 1 och att han hade läderutstyrseln i väskan och typ skriver ett brev där han säger: Ja jag var homo och jag fick åtminstone dö som ett eller liknande. Fast sen undrar jag om kopplingen mellan Vito och Tonys svärson bara ska försvinna så enkelt. Jag menar han såg ju Vito suga av bevakningssnubben när han sommarjobbade på bygget.
Citera
2006-04-12, 21:16
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
Furio stötte ju hårt på Carmela så det är nog större
chans att Elvis dyker upp i New Jersey än honom.

Jag håller med, Furio kan inte komma tillbaka efter vad han gjorde. Stöta på bossens fru = dödsdom.

Det intressanta blir att se vad som händer i NY nu. Phil Leotardo kommer med största sannolikhet försöka ta över. Tony kommer inte gilla det men frågan är vad han gör, om han låter Phil hållas eller om han hjälper John. Kan bli fullskaligt krig.
Citera
2006-04-12, 22:17
Medlem
1911a1s avatar
hur blir det om vito blir dödad då? Phil är ju Vitos kusin och Phil ställde ju till med problem när Tony B hade dödat hans bror.
Citera
2006-04-12, 22:34
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Nå't som hade varit djävligt roligt vore om Vito hade dödat Meadows pojkvän redan första gången, för att sedan själv bli mördad.
Citera
2006-04-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nojjan
Nja, trailern till sjätte säsongen har väl alla sett?
Vart ute nån månad iaf.

Ädit: Finns på http://www.hbo.com/sopranos/

Trailers är ju inget annat än spoilers.
Citera
2006-04-12, 23:04
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Nå't som hade varit djävligt roligt vore om Vito hade dödat Meadows pojkvän redan första gången, för att sedan själv bli mördad.

Vito hade inte blivit mördad om han hade mördat Finn. Vito är "made" och Finn var inte ens förlovad till Meadow. Vito hade fått jävla massa skit, men han hade inte blivit mördad.

Citat:
Ursprungligen postat av 1911a1
hur blir det om vito blir dödad då? Phil är ju Vitos kusin och Phil ställde ju till med problem när Tony B hade dödat hans bror.

Jag är ganska säker på att om Phil får reda på att Vito är gay så kommer han själv vilja döda honom, även om dom är släkt. Han är en skam för familjen (och "familjen"). Phil är oldschool, se bara hur han reagerade på att John grät.
Citera
2006-04-13, 17:05
Medlem
paulie_walnutss avatar
den här diskussionen har verkligen spårat ur. man undrar ju av vilken anledning ni kollar på sopranos. det enda ni pratar om är ju hur coolt det är när nån slåss eller så hoppas ni att nån ska bli mördad. (skaliz undantagen)
sopranos är väldigt mycket mer än bara våldet och allt hänger ihop. om det sker nåt i tonys jobb så finns det alltid en motpol eller en beröringspunkt i hans privatliv. det ena är beroende av det andra rent berättarmässigt.

när det gäller vito så tror jag inte att han tar livet av sig. om han nu gör det så vore det sällsynt simpelt för att vara sopranos. han kommer inte att gå till fbi heller, också simpelt.
antingen kommer han att ha mördat killarna på klubben när nästa avsnitt kommer. eller så kommer han helt enkelt att ge sig på tony. glöm inte att han redan har pratat om att bli boss om tony inte skulle klara skottskadan och dessutom varnade carmela tony för honom. såna ledtrådar är typiska för sopranos.

när det gäller johnny sack så är det troligast att han förlorar greppet om familjen. det kommer i sin tur leda till att tony slipper mörda rusty, eftersom hans löfte var till johnny och inte till Phil. det är typiskt ett sånt flyt som tony har.
Citera
2006-04-13, 17:13
Medlem
håller med.. skit i alla mord och annat tramsvåld, när får vi istället se Meadow bli påsatt, på riktigt! Inte av hennes räkel till pojkvän utan av en riktig man, t.ex. Furio !!!
Citera
2006-04-13, 17:39
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulie_walnuts
den här diskussionen har verkligen spårat ur. man undrar ju av vilken anledning ni kollar på sopranos. det enda ni pratar om är ju hur coolt det är när nån slåss eller så hoppas ni att nån ska bli mördad. (skaliz undantagen)
sopranos är väldigt mycket mer än bara våldet och allt hänger ihop. om det sker nåt i tonys jobb så finns det alltid en motpol eller en beröringspunkt i hans privatliv. det ena är beroende av det andra rent berättarmässigt.

när det gäller vito så tror jag inte att han tar livet av sig. om han nu gör det så vore det sällsynt simpelt för att vara sopranos. han kommer inte att gå till fbi heller, också simpelt.
antingen kommer han att ha mördat killarna på klubben när nästa avsnitt kommer. eller så kommer han helt enkelt att ge sig på tony. glöm inte att han redan har pratat om att bli boss om tony inte skulle klara skottskadan och dessutom varnade carmela tony för honom. såna ledtrådar är typiska för sopranos.

när det gäller johnny sack så är det troligast att han förlorar greppet om familjen. det kommer i sin tur leda till att tony slipper mörda rusty, eftersom hans löfte var till johnny och inte till Phil. det är typiskt ett sånt flyt som tony har.

Tack! Första vettiga inlägget på flera sidor nu!
Nä Sopranos är inte som andra serier, den är väldigt mycket djupare och man måste tänka lite när man ser avsnitten. Om man sitter och slökollar och bara fokuserar på våldet så missar man mycket!

Ang. Vito-situationen, så är det bästa för Vito självklart att döda dom två snubbarna, men vi vet ju hur dom är med rykten! Du minns väl avsnittet när Tony och Adrianna krockade, hur snabbt ryktena spreds! Men det är en svår situation att läsa, kan hända precis vad som helst känns det som. Tyckte inte man fick några bra ledtrådar direkt.
Känns som kopplingen med Finn måste komma upp igen också, så det finns en hel del möjliga scenarion!

Håller med om att Johnny kommer tappa greppet, eller snarare kommer Phil göra allt för att undergräva honom. Men som jag skrev kommer inte Tony gilla detta och förmodligen välja Johnnys sida. Kom ihåg också att det var p.g.a. John som Phil har begravt stridsyxan mot NJ. Detta är egentligen också lite svårt att spekulera i, man vet aldrig vad Chase hittar på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in