2007-06-11, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av New Pettson
dom nämner ju väldigt mycket gudern filmerna i serien..
citat: oh so it is like the movie

WARNING
WARNING
WARNING
WARNING

OBS! klicka ej på spoiler knappen om du inte vill veta vad som kommer hända i sista avsnittet av sopranos

vanring varning varning KÄNSLIG TEXT

SISTA VARNINGEN NU

Citera
2007-06-11, 18:48
Medlem
Revenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av New Pettson

Hur flummigt låter inte det?? Varför skulle tittaren bli mördad? Och av vem?
Citera
2007-06-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revenue

Jag tycker det låter som en kul avslutning bara. Tonys liv fortsätter medans tittaren blir whacked så att man inte kan följa serien längre Man vet ju inte vem man blir whacked av
Citera
2007-06-11, 19:39
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Jag tycker det låter som en kul avslutning bara. Tonys liv fortsätter medans tittaren blir whacked så att man inte kan följa serien längre Man vet ju inte vem man blir whacked av
Egentligen behöver man inte ens fundera på vem det skulle vara eftersom det är symboliskt. Jag tycker helt klart att det var ett ok slut.
Citera
2007-06-11, 19:52
Medlem
Kan meddela att på 720p HD releasen så blir det helt svart i några sekunder och sen kommer eftertexterna UTAN musik i bakrunden. Så nu vet vi att det inte är något fel på den där andra releasen.

edit: Sen i eftertexterna får man se nån sekund en bilväg filmat från nån som åker bil. Och där står det "Chase Films"
Citera
2007-06-11, 21:30
Medlem
Herr Åbbels avatar
Citat:
edit: Sen i eftertexterna får man se nån sekund en bilväg filmat från nån som åker bil. Och där står det "Chase Films"

Huh? Det missade jag... och jag såg HD-varianten...
Citera
2007-06-11, 21:39
Medlem
Fexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revenue

I några avsnitt tidigare satt Tony och Bobby i en båt på sjön och fiskade, och pratade om hur det skulle kännas att bli "whacked". You probably don't even see it coming, everything just suddenly goes black (taget från minnet, hittar inte avsnittet just nu) säger Tony. Kom att tänka på detta när jag såg slutet på sista avsnittet och skrattade till när förstod hur fantastiskt konstnärlig och symbolisk den sista scenen faktiskt var, men jag blev likväl förbannad över att serien inte fick ett det storslagna och dramatiska avslut som IMO skulle göra den rättvisa.

Slutet på serien var väldigt flummigt men också väldigt tydligt signalerande om vad det var Sopranos var all about; symbolism och metaforer.
Citera
2007-06-11, 21:42
Medlem
Ahruons avatar
Citat:

Gillar slutet. Alla kan skapa sitt eget. Finns inte heller något rätt och fel. Så var allt över och det kommer bli tomt utan T och grabbarna.
Citera
2007-06-11, 21:55
Medlem
Ahruons avatar
Sen såg Tony nästan ut som två personer då han blickar bort mot bordet och sen ser man han sitta där.

Några andra tankar jag hitta -

"1) Meadow is pregnant. She’s on her way back from the OB/GYN, she’s completely distracted and can’t park her car, she comes into the diner looking like she has critical news. Let's not forget Tony's comment to Melfi regarding Meadow popping out kids and her career taking a back seat in the last episode.
2) Agent Harris was never with the Terrorist Unit, but has always remained part of the Organized Crime Unit. His job has been to take down Tony from Day 1, the Terrorist Unit angle was used so he can get closer to Tony. I say this based on Harris’ remark, “we might win this one” (or something very close to that). Initially, my reaction was that Harris has grown to root for Tony (like we all have), but what does this have anything to do with “winning”? Harris is talking about the strong case they’re building with Carlo. I think Harris provided the critical info that facilitated the hit on Phil to keep Tony alive so he can prosecute Tony (and further his career). Another morally ambiguous event, especially now that we see that Harris is a cheating dog.
3) Seems like we were Heidi'ed, our regularly scheduled voyeurism of the Soprano clan was unexpectedly cut off. Also, someone thinks the audience was symbolically whacked with the cut-to-black since we "didn't see it coming". I like that take. What I absolutely don't buy is Tony getting shot at the end.
4) Overall, Chase gave us a good road map of the future of the family. I'm OK with it."
Citera
2007-06-11, 23:25
Medlem
Fyfan, nu har man sett sista. Vad tomt de känns. Känns lite tråkigt att nöta om säsongerna för 20e gången, men snart dyker väl suget upp igen antar jag.

Och nu när allt är över kunde jag komma fram till två saker, än så länge.

Bästa karaktär: Ralph Cifaretto.

Bästa avsnitt: Pine Barrens.

"Listen to me, this guy was a Russian green beret. He was in the ministry of the interior or something. He single-handedly killed 16 Chechen rebels. Be fucking careful.

All right.
[hangs up]

What did he say?

He said the guy killed 16 Czechoslovakians, and he was an interior decorator.

Interior decorator? His appartment looked like shit."

Citera
2007-06-11, 23:41
Bannlyst
Blir till att se om serien igen från början.

Någon som vet vilken Dylan låt som spelas i bilen när AJ och tjejen är ute i skogen?
Citera
2007-06-12, 00:32
Medlem
raveNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Blir till att se om serien igen från början.

Någon som vet vilken Dylan låt som spelas i bilen när AJ och tjejen är ute i skogen?

*BUMP*
jag vill ochså veta vad det var för låt, jävligt go vart den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in