Citat:
dom nämner ju väldigt mycket gudern filmerna i serien..
Ursprungligen postat av New Pettson
När den där okände mannen går in på toan på restaurangen i slutet, fick mig att tänka på gudfadern 1, när michael ska hämta pistolen. Tror förövrigt på idéen att det är tittaren som blir mördad, inte tony.
citat: oh so it is like the movie

WARNING
WARNING
WARNING
WARNING
OBS! klicka ej på spoiler knappen om du inte vill veta vad som kommer hända i sista avsnittet av sopranos
vanring varning varning KÄNSLIG TEXT
SISTA VARNINGEN NU
I åtta år och sex säsonger har tv-publiken kunnat följa Tony Soprano med familj och maffiavänner.
Men nu är det slut.
I natt visades det sista avsnittet av serien i USA.
Förväntningarna inför finalen var stora – och frågorna många.
Och avslutningen väckte blandade reaktioner.
Enligt msnbc.com var det knädallrande spänning i de sista fem minuterna av finalen. Men vissa blev ändå besvikna.
”Efter all hajp och alla förväntningar runt gårdagskvällens sista avsnitt av HBO:s ”The Sopranos”, slutade inte maffiadramaserien med en smäll. Det var inte ens ett slut. Den bara slutade.”, skriver NY Daily News tv-recensent David Bianculli, som gav serieavslutningen tre och en halv stjärna av fem i betyg.
Familjemiddag
Blev Tony ”whacked”?
Nej, Sopranos klarade sig.
Carmela fick inte heller reda på att Tony dödat Adriana.
Paulie var ingen kappvändare, vissade det sig.
Sil jobbade inte i hemlighet med FBI.
Seriens skapare David Chase lämnade de flesta frågorna hängande i luften.
Serien slutade mitt i en scen, medan Tony, Carmela, A.J. och Meadow en och en anlände till restaurangen ”Holsten's” för en familjemiddag.
Där utspelade sig ett gastkramande drama när många okända personer, kanske potentiella mördare, dök upp på restaurangen.
Vem skulle försöka döda Tony eller någon i familjen?
Han som satt sig vid disken?
Killen som råkade gå in i A.J?
Skulle mannen som sakta gick mot toaletten komma ut med en pistol i handen?
Nej, inget hände.
”På slutet stönade jag, sedan fnissade jag, och sedan stönade jag igen. Jag ville ha mer och ville inte att det bara skulle sluta med en tjutande, irriterande inbromsning. Jag var inte rasande, bara besviken. Men jag måste erkänna att jag blev överraskad.”, fortsätter Bianculli.
Så slutade allt
Chase inledde finalen med en instrumental version av en gammal Vanilla Fudge-cover, ”You Keep Me Hangin´on”.
Tonys låtval i jukeboxen på ”Holsten's” var ”Don´t stop believin'” med Journey.
De sista orden som hördes i ”Sopranos” var sångaren Steve Perry som om och om sjöng ”Don't stop”. Sedan slutade allt. Tony och hans familj överlevde det sista avsnittet och sex säsonger med ”Sopranos”.
Källa: www.aftonbladet.se
Men nu är det slut.
I natt visades det sista avsnittet av serien i USA.
Förväntningarna inför finalen var stora – och frågorna många.
Och avslutningen väckte blandade reaktioner.
Enligt msnbc.com var det knädallrande spänning i de sista fem minuterna av finalen. Men vissa blev ändå besvikna.
”Efter all hajp och alla förväntningar runt gårdagskvällens sista avsnitt av HBO:s ”The Sopranos”, slutade inte maffiadramaserien med en smäll. Det var inte ens ett slut. Den bara slutade.”, skriver NY Daily News tv-recensent David Bianculli, som gav serieavslutningen tre och en halv stjärna av fem i betyg.
Familjemiddag
Blev Tony ”whacked”?
Nej, Sopranos klarade sig.
Carmela fick inte heller reda på att Tony dödat Adriana.
Paulie var ingen kappvändare, vissade det sig.
Sil jobbade inte i hemlighet med FBI.
Seriens skapare David Chase lämnade de flesta frågorna hängande i luften.
Serien slutade mitt i en scen, medan Tony, Carmela, A.J. och Meadow en och en anlände till restaurangen ”Holsten's” för en familjemiddag.
Där utspelade sig ett gastkramande drama när många okända personer, kanske potentiella mördare, dök upp på restaurangen.
Vem skulle försöka döda Tony eller någon i familjen?
Han som satt sig vid disken?
Killen som råkade gå in i A.J?
Skulle mannen som sakta gick mot toaletten komma ut med en pistol i handen?
Nej, inget hände.
”På slutet stönade jag, sedan fnissade jag, och sedan stönade jag igen. Jag ville ha mer och ville inte att det bara skulle sluta med en tjutande, irriterande inbromsning. Jag var inte rasande, bara besviken. Men jag måste erkänna att jag blev överraskad.”, fortsätter Bianculli.
Så slutade allt
Chase inledde finalen med en instrumental version av en gammal Vanilla Fudge-cover, ”You Keep Me Hangin´on”.
Tonys låtval i jukeboxen på ”Holsten's” var ”Don´t stop believin'” med Journey.
De sista orden som hördes i ”Sopranos” var sångaren Steve Perry som om och om sjöng ”Don't stop”. Sedan slutade allt. Tony och hans familj överlevde det sista avsnittet och sex säsonger med ”Sopranos”.

Källa: www.aftonbladet.se
Känns lite tråkigt att nöta om säsongerna för 20e gången, men snart dyker väl suget upp igen antar jag.