2006-05-01, 15:16
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phil Lynott
Drog en del på smilbanden när Brokeback-scenen med Vito och pannkakskocken kom.
Jag tror Vito åker hem och tar tjuren vid hornen.

Själv tittade jag bort

Är tveksam till om han kommer åka hem. Känns som han har hittat sitt paradis. Och efter samtalet med sin fru verkar Vito vara ganska säker på att han har en dödsdom vilandes över honom om han skulle komma tillbaka. Även om inte Tony sanktionerar en hit så skulle det nog inte dröja särskillt länge innan Vito sover med fiskarna om han fick för sig att komma tillbaka.

GhostSmoker: nörd kan du vara själv
Citera
2006-05-01, 15:28
Bannlyst
Kul at AJ också får mer utrymme. Går i faderns fotspår på många sätt och vis
Men VAR ÄR Meadow??? Har hon och tandläkargossen sprungit och gömt sig efter hans lilla "snicthande"?
Citera
2006-05-01, 15:31
Medlem
GhostSmokers avatar
kändes lite väl analyserande :P
Citera
2006-05-01, 16:22
Medlem
Nja, kändes lite som ett bortkastat avsnitt för mig. Vito-historien får alldeles för mycket utrymme, sedan kändes AJ-delen oxå lite för utdragen. Hellre mer Meadow isf.

Fanns två intressanta delar i det här avsnittet tycker jag. Dels början och slutet med utpressningsgrejen.
Sedan även mötet med Tony och Phil. Känns som att Phil kommer att försöka ta över i NY, och isf så kommer nog Johnny att be Tony om hjälp. Kan bli riktigt intressant.
Citera
2006-05-01, 19:33
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostSmoker
kändes lite väl analyserande :P

Det är mycket mer tanke bakom den här serien än du kan föreställa dig. Min analys var ingenting om man jämför med folket på dom amerikanska sopranos-forumen. F.ö. försöker vi upprätthålla en hög nivå på diskussionen här också (utom kåtbockar som polarenpär )
Citera
2006-05-01, 21:55
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Det är mycket mer tanke bakom den här serien än du kan föreställa dig. Min analys var ingenting om man jämför med folket på dom amerikanska sopranos-forumen. F.ö. försöker vi upprätthålla en hög nivå på diskussionen här också (utom kåtbockar som polarenpär )

precis! det verkar inte som om de dubbla bottnarna går fram till en del personer här. överlägset det bästa avsnittet hittills. trots att inte paulie var med alls

det var en domedagsstämning genom hela avsnittet. påfrestande, men det var mästerligt genomfört. nu känner jag igen sopranos.
Citera
2006-05-01, 21:57
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madbomber
Nja, kändes lite som ett bortkastat avsnitt för mig. Vito-historien får alldeles för mycket utrymme, sedan kändes AJ-delen oxå lite för utdragen. Hellre mer Meadow isf.

Fanns två intressanta delar i det här avsnittet tycker jag. Dels början och slutet med utpressningsgrejen.
Sedan även mötet med Tony och Phil. Känns som att Phil kommer att försöka ta över i NY, och isf så kommer nog Johnny att be Tony om hjälp. Kan bli riktigt intressant.

förstår itne varför alla vill se meadow. okej, hon är snygg, men hon för inte direkt historien framåt. AJ bidrar ju till lite instabiltet, vilket är ett måste för en intressant dramaturgi. älskade scenen vid bilen mellan Tony och AJ. kände väldigt autentisk
Citera
2006-05-01, 22:08
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulie_walnuts
förstår itne varför alla vill se meadow. okej, hon är snygg, men hon för inte direkt historien framåt. AJ bidrar ju till lite instabiltet, vilket är ett måste för en intressant dramaturgi. älskade scenen vid bilen mellan Tony och AJ. kände väldigt autentisk

Japp, Iler gjorde ett riktigt bra jobb det här avsnittet!
Iler och Gandolfini ska fan ha varsin Emmy för den scenen, lätt en av de bäst spelade scenerna genom hela serien!
Citera
2006-05-01, 22:19
Medlem
JEzuss avatar
Vackert avsnitt!
Frågan är vad AJ tar sig till då han märker att folk bara vill åt hans farsa!?
Citera
2006-05-02, 00:48
Medlem
härligt avsnitt!

dock, fler än jag som reagerade på att AJ bara fick en tafflig ryggmassage till skillnad från hans polare som fick ett blåsjobb av teen-tjejen?

Han pyntade ju trots allt notan fast å andra sidan, rätt åt honom, han är så jävla vidrig ändå!
Citera
2006-05-02, 07:53
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEzus
Vackert avsnitt!
Frågan är vad AJ tar sig till då han märker att folk bara vill åt hans farsa!?

det har han väl ändå redan märkt? Det var ju det avsnittet gick ut på. det var ju därför han tog saken i egna händer och gick till junior
Citera
2006-05-02, 18:47
Medlem
Känns som att AJ kommer att gå helt åt helvete. Han vill så gärna leva upp till namnet Soprano men är en mjukis innerst inne. Det är ju bara att kolla när han skulle attackera Junior, så jävla vekt.

Det som kan rädda honom är väl snacket med Tony, om han nu skulle anse att det faktiskt är ok att vara en mjukis trots att han heter Soprano. Annars kommer han att bli helt sönderknarkad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in