2006-04-13, 18:57
Bannlyst
Åh Herre Gud...ska "kulturmaffian" försöka slå klorna i Sopranos nu också... Jävla nördar.
Citera
2006-04-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister Mustard
Trailers är ju inget annat än spoilers.
Buhuu! Btw, tror det kommer att ske i nästa avsnitt också, Junior skulle ju bara vara där i en vecka om jag minns korrekt

Citat:
Ursprungligen postat av paulie_walnuts
text
Vem är du?

Naj, jag är ingen som runkar till våldet i serien av bara farten, och så tar jag inte en massa flum på ett forum på allvar
Citera
2006-04-13, 19:31
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Åh Herre Gud...ska "kulturmaffian" försöka slå klorna i Sopranos nu också... Jävla nördar.

Du har rätt, varför ska man ha meningsfulla diskussioner när man kan skriva oneliners som "OMG!!!11 hoppas Vito blir mördad den b0egen!!!1"

Nu överdrev jag lite men du kanske kan hålla med om att diskussionen inte legat på särskillt hög nivå på sista tiden? Detta är inte knutbytråden!
Citera
2006-04-13, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Du har rätt, varför ska man ha meningsfulla diskussioner när man kan skriva oneliners som "OMG!!!11 hoppas Vito blir mördad den b0egen!!!1"

Nu överdrev jag lite men du kanske kan hålla med om att diskussionen inte legat på särskillt hög nivå på sista tiden? Detta är inte knutbytråden!
Nej jag var inte emot meningsfulla diskussioner. Men jag förstod inte heller vad som var fel i de senaste inläggen. Och vad menar du med att det inte är Knutbytråden? Ett försök att vara lustig på något vis?
Citera
2006-04-13, 19:56
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Nej jag var inte emot meningsfulla diskussioner. Men jag förstod inte heller vad som var fel i de senaste inläggen. Och vad menar du med att det inte är Knutbytråden? Ett försök att vara lustig på något vis?

Lät som du var emot det. Kolla dom amerikanska forumen så ska du få se seriösa diskussioner. Där analyserar dom minsta lilla detalj, folks reaktioner, vädret, tidpunkter, datum, texter i bakgrundsmusiken osv osv. Mycket intressant!

Ja det var väl ett försök att vara lusig. Har typ aldriv vart inne i knutbytrådarna, bara antar att dom är lite halv-oseriösa med tanke på hur många inlägg det skrivs och hur lite det kan finnas kvar att säga om saken
Citera
2006-04-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Kolla dom amerikanska forumen så ska du få se seriösa diskussioner. Där analyserar dom minsta lilla detalj, folks reaktioner, vädret, tidpunkter, datum, texter i bakgrundsmusiken osv osv. Mycket intressant!

Tycker själv att det är mycket intressant att läsa massa sådant, men me vara för ****** så jag skippar att skriva för djupt!

Uppskattar också "paulie_walnuts" inlägg som han skriver här.

Tjipp!
Citera
2006-04-14, 02:15
Medlem
paulie_walnutss avatar
menar inte att alla snackar skit här. det är bara det att när jag och skaliz diskuterade förra säsongen så var det lite mer substans. känns lite tradigt att prata om våld hela tiden bara.
kollade lite på 4400 och märkte att jag fan inte kan kolla på "vanliga" tv-serier längre. när man har kollat på hbo så går det inte att gå tillbaka till sånt. sopranos, entourage, deadwood och the wire är så otroligt mycket bättre att allt annat är som ett skämt.

nåja, vito. håller med dig skaliz att rykten sprids fort. just därför så tror jag att vito kommer att göra nåt riktigt dumt. ett move mot tony vore precis en sån grej som vore oväntad. han kommer naturligtvis inte att lyckas, men det kommer i så fall att leda till att spänningen mellan new york och new jersey kommer att bli väldigt påtaglig, vilket jag tror är hela poängen med den här säsongen. speciellt med tanke på att det flera gånger under dom nya avsnitten har påpekats att new york är så mycket större. tony sa ju till phil att dom har fler buttons (soldater) än...vad det nu var
Citera
2006-04-14, 02:21
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:

till dig har jag bara en sak att säga: du har ingen aning om vad du pratar om. "kulturmafian"? haha...vet inte vad du menar men det är komiskt att det är ditt enda argument.
Citera
2006-04-14, 11:13
Bannlyst
Citat:
till dig har jag bara en sak att säga: du har ingen aning om vad du pratar om. "kulturmafian"? haha...vet inte vad du menar men det är komiskt att det är ditt enda argument.
Det var banne mig ett lustigt inlägg jag bara inte kan hoppa över
Vi måste bara analysera detta. Först börjar du med:
Citat:
till dig har jag bara en sak att säga: du har ingen aning om vad du pratar om. "kulturmafian"? haha
Här försöker du alltså blåsa upp dig och föringa mina insatser i forumet genom att påpeka att jag inte vet vad jag talar om..

Sen kommer det bästa:
Citat:
vet inte vad du menar men det är komiskt att det är ditt enda argument

Så du besvarar alltså ett inlägg genom att föraktfullt skratta åt dennes inlägg men du har ingen aning om vad han menar?? Vad är det som egentligen är komiskt och vad är det egentligen som är ett argument här?
Mitt utttryck Kulturmaffian som hänvisar till att en viss "elit" vill bestämma nivån för över 100 000 medlemmar och som verkar får dessa att bestämma innehållet i publika trådar? Om du tycker att resterande medlemmar har en låg nivå och bara vill samtala med en person så kan du väl övergå till PM funktionen istället? Då kan inga andra komma och förstöra dina utlägg.
Men jag tycker du har bevisat att nån "Kulturmaffia" kan du inte erkänna dig till Vad bittert det där inlägget måste kännas nu. Om du var berusad så kan jag ha överseende

Till Topic:
Som du påpekar så är det svårt att följa andra serier än dem producerade på HBO. Visst finns det undantag som vissa shower från FOX. Men överlag så gör HBO väldigt bra serier och då speciellt Sopranos. Jag har köpt säsong 1-5 och gillar som sagt serien oerhört mycket.
Citera
2006-04-14, 15:27
Medlem
paulie_walnutss avatar
oj vad du ansträngde dig.
okej, jag ska inte vara sämre.
ordet kulturmaffian är ett uttjatat ord. det är ofyndigt och när folk använder det så är det vanligtvis för att det råder brist på argument. dessutom, människor som använder ordet "kulturmaffian" måste fan lida av mindervärdeskomplex.

fattar ärligt talat inte hur du resonerar. tycker du på allvar att det inte finns fog för min kritik av hormonstinna lumparinlägg som till största delen handlar om längtan efter våld i sopranos? jag blir så jävla irriterad på såna inlägg eftersom dom inte för den här diskussion framåt, den står ju bara och stampar. och sen när är det förbjudet att kritisera i ett forum? det är väl lite av grejen, eller?

Sedan är det alltid lika underhållande med personer som kritiiserar andras beteende och därefter gör exakt samma sak själv.

du skriver: "Men jag tycker du har bevisat att nån "Kulturmaffia" kan du inte erkänna dig till Vad bittert det där inlägget måste kännas nu. Om du var berusad så kan jag ha överseende".
Varför använder du en raljerande ton mot mig? Det var ju exakt det du retade upp dig på i mitt inlägg?

Dessutom är det enormt roande att du först kallar mig för kulturmaffia och sedan berövar mig epitetet i nästa inlägg. Har lite svårt för den logiken.

Allt det här för att jag tycker att det är jobbigt att scrolla igenom det ena meningslösa inlägget efter det andra i jakten på en substansfylld kommentar.
Citera
2006-04-14, 18:34
Medlem
kulturmaffia my ass, tycker det bara förgyller trådar med folk som ser saker på ett lite djupare plan, ofta till skillnad från mig själv.
Citera
2006-04-15, 11:01
Bannlyst
Citat:
oj vad du ansträngde dig.
okej, jag ska inte vara sämre. ...
.
Du var mig en bitsk en. Bara för att retas ytterligare så quotar jag ditt inlägg igen:
Citat:
Jag har ingen aning vad jag pratar om men du erkänner i samma korta mening att du inte heller begriper något..

Nåja Sopranos är ett allvarligt ämne så jag tycker vi kan lämna vår lilla dispyt därhän och gå vidare nu. Jag lovar att försöka höja ribban på åtminstone mina inlägg.

Jag har en fråga gällande soundtracket till serien. Såvitt jag vet har två skivor givits ut, men kan det stämma att det senaste var 2001?
Citat:
The Sopranos Volume 2 "Peppers & Eggs" has been certified GOLD by the RIAA as of July 2, 2001.

Har sökt lite men inte hittat något matnyttigt om senare eller kommande album. Någon som har kännedom om detta eller kan hjälpa mig hitta en komplett lista över allt som spelats i serien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in