2017-02-06, 22:58
Medlem
Fnissturkens avatar
När det gäller Bobby så är det lite märkligt att han aldrig mördat någon, man får lite intrycket av att han är den ende i Sopranosfamiljen som aldrig gjort det. Jag trodde det var obligatoriskt för att bli en made man men hörde något om att det även räknas om man deltagit i ett mord, tex kört flyktbil eller spanat.
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Vissa Sopranos-skådespelare har åldrats snabbare än andra.

Chris: http://vignette4.wikia.nocookie.net/lucifer/images/9/96/Michael_Imperioli.jpg/revision/latest?cb=20160812093918

Dr Melfi: http://i2.wp.com/www.nationalenquirer.com/wp-content/uploads/2016/07/lorraine-bracco-now-F.jpg?resize=640%2C400

Ser inte jättemycket äldre ut, men däremot betydligt fetare. Johnny Sack: http://www1.pictures.zimbio.com/gi/Vincent+Curatola+Boardwalk+Empire+Season+4+FKXnrX7 Wg3Pl.jpg
Vincent Curatola (Johnny Sacks) berättade i en intervju att han tog nattvarden och när prästen kom till Curatola så utbrast prästen "Oh my god! Johnny Sacks!".

Jag tror dock många Sopranos-skådisar hamnat i ett fack och fått svårt att få större roller. Kan inte påminna mig om att jag sett Imperioli i någon större roll efter Sopranos och han är ju en skicklig skådis.

Johnny Sacks, Phil Leotardo, Doc Santoro och Corrado Jr Soprano.
Senast redigerad av Fnissturken 2017-02-06 kl. 23:05.
Citera
2017-02-07, 01:01
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
När det gäller Bobby så är det lite märkligt att han aldrig mördat någon, man får lite intrycket av att han är den ende i Sopranosfamiljen som aldrig gjort det. Jag trodde det var obligatoriskt för att bli en made man men hörde något om att det även räknas om man deltagit i ett mord, tex kört flyktbil eller spanat.

Har också alltid stört mig på det. För i ett avsnitt snackar Paulie om när Tony mördade sin första.
Någon vadhållare som FBI hittat nergrävd i en källare. Avsnittet då dom flyr stan ett tag. Då säger Paulie till Tony ungefär "That was the night you made your bones" vilket jag uppfattar som att det är en sak som är obligatorisk. Att mörda någon alltså. Visa sig värdig, eller som ett inträdesprov.

Bobbys farsa beskrivs ju som rena "terminatorn" back in the day i ett avsnitt
Citera
2017-02-07, 01:06
Medlem
Vicious-Mackis avatar
En lista med lite intressant fakta om alla mord i ordning, vem som dog, vem som mördade.

http://sopranos.wikia.com/wiki/List_of_deaths
Citera
2017-02-07, 01:53
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Har också alltid stört mig på det. För i ett avsnitt snackar Paulie om när Tony mördade sin första.
Någon vadhållare som FBI hittat nergrävd i en källare. Avsnittet då dom flyr stan ett tag. Då säger Paulie till Tony ungefär "That was the night you made your bones" vilket jag uppfattar som att det är en sak som är obligatorisk. Att mörda någon alltså. Visa sig värdig, eller som ett inträdesprov.

Bobbys farsa beskrivs ju som rena "terminatorn" back in the day i ett avsnitt
Som sagt, tror inträdesprovet var att delta i ett mord och man behövde inte vara den som utförde det utan det räckte med att vara chaufför eller liknande.
Citera
2017-02-07, 04:05
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Som sagt, tror inträdesprovet var att delta i ett mord och man behövde inte vara den som utförde det utan det räckte med att vara chaufför eller liknande.

Ja, vem vet egentligen. Borde säkert gå att hitta info om det på nätet. Ska kolla upp det när jag har tid någon dag. Men ta Moltisanti tex han dödade väl en 6-8 personer under seriens gång och Baccala lär ha varit med bra mycket längre i maffian än honom med tanke på sin ålder. En made guy dessutom, säkert långt innan Chris.
Senast redigerad av Vicious-Macki 2017-02-07 kl. 04:13.
Citera
2017-02-07, 14:32
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Ja, vem vet egentligen. Borde säkert gå att hitta info om det på nätet. Ska kolla upp det när jag har tid någon dag. Men ta Moltisanti tex han dödade väl en 6-8 personer under seriens gång och Baccala lär ha varit med bra mycket längre i maffian än honom med tanke på sin ålder. En made guy dessutom, säkert långt innan Chris.
Bobby Baccala känns som ett exempel på den där man kan se ibland när sonen går i faderns yrkesmässiga fotspår utan att det varken känns rimligt eller verkar passa..

Old man Baccala verkar ju varit en riktig hårding på sin tid. Bobby kanske mer kommit in i det hela på faderns meritlista? Dock måste han ju aktivt deltagit i något organiserat som drog in pengar för att få chansen. Samtidigt verkar det i Junior's crew funnits en del gubbar som inte pysslade så mycket med de grova jobben, utan mer fungerade som "civila". Bobby tar ju över som Junior pass-upp när gubben som gjorde det innan blir lite väl vilsen i hatten på gamla dar.
Citera
2017-02-07, 15:11
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Bobby Baccala känns som ett exempel på den där man kan se ibland när sonen går i faderns yrkesmässiga fotspår utan att det varken känns rimligt eller verkar passa..

Old man Baccala verkar ju varit en riktig hårding på sin tid. Bobby kanske mer kommit in i det hela på faderns meritlista?
Lyssna på mig. Dom inviger alla och vem som helst där borta. Och på sättet dom gör det, det är helt sjukt. Killarna får inte fingret stucket. Det är inget svärd och pistol på bordet...

Det är Jersey. Ett glorifierat crew.
Senast redigerad av Fnissturken 2017-02-07 kl. 15:19.
Citera
2017-02-07, 15:28
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Lyssna på mig. Dom inviger alla och vem som helst där borta. Och på sättet dom gör det, det är helt sjukt. Killarna får inte fingret stucket. Det är inget svärd och pistol på bordet...

Det är Jersey. Ett glorifierat crew.

Citerade du från serien nu? Tycker mig känna igen den repliken.
Citera
2017-02-07, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Phil Leotardo tror jag
Citera
2017-02-07, 16:17
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Charles Schwab här borta.
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Phil Leotardo tror jag
Vad duktig du är. Nu, stick och hämta din skoputsarlåda!
Senast redigerad av Fnissturken 2017-02-07 kl. 16:23.
Citera
2017-02-07, 22:20
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Charles Schwab här borta.

Vad duktig du är. Nu, stick och hämta din skoputsarlåda!

Hahaha fan vad bra comeback! Älskar den kommentaren ! Grym film!
Citera
2017-02-07, 23:21
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Christopher: Sal was at this place in the city, supposedly on business. He saw Vito holdin' hands with a guy in nipple rings. James Zancone: You're leavin' out the best part.
Christopher Moltisanti: He was wearin' a motorcycle outfit, like the guy in the Village People with the leather hat and the vest. Chris säger det med sånt straight allvarligt face... KUNG!!

Tony: All right, lets take this in the back. James Zancone: Yeah, that's what Vito did.
Tony (to James) You can go . så jävla roligt de avsnittet, & att Tony sen erkänner för Dr Melfi
Att han har vetat de hela tiden men inte brytt sig för han drar in mest deg, Drf Tony Är boss...

De som har skrivit de avsnittet ge dom 20 emmy`s var bara för de!! gets me evertime
Senast redigerad av Michael-ScarN 2017-02-07 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in