2021-07-27, 02:57
Medlem
Längtar tills filmen, det är James Gandolfinis son som ska spela honom.

Trailer för er som inte sett.

https://youtu.be/dHa95iy2lF0
Citera
2021-10-20, 13:08
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Jag ser om serien för tredje gången nu, men en sak jag inte riktigt begriper är hur ofta Tony och gänget offentligt kan bruka våld utan att någonting händer. Jag såg första avsnittet i förrgår, som innefattar scenen när Tony och Christopher på en folkfylld plats (utanför ett sjukhus väl?) jagar någon som är skyldig dem pengar, får fatt i honom, misshandlar honom, skriker på honom, mitt på blanka dagen. Det var ett tag sedan jag såg alla säsonger nu, förutom de två avsnitt jag sett hittills, men sådana scener finns det väl en del av? Ringer inte folk polisen, någonsin, när Tony eller någon annan i gänget begår uppseendeväckande illdåd mitt på blanka dagen? Är de inte lite vårdslösa med att kunna göra en sådan sak offentligt, ja menar de borde väl försöka minska tillfällena då de kan åka fast? Jag tycker det förtar på verklighetsförankringen lite, men jag har förstås ingen inblick i den världen, varför det kanske är fullt verklighetsförankrat med sådant beteende. Om nu Sopranosfamiljen är såpass kända i New Jersey (i första avsnittet känner ju doktor Melfis dejt igen Tony på en restaurang som just en känd brottsling), så borde det ju över tid alstras en jättemängd med vittnen som polisen kan begagna sig av och en åklagare införliva i ett åtal.
Gammalt inlägg men samma tanke slår mig också ofta när jag ser serien. En annan grej är att jag tycker Tony inte alls är så jävla hemlig av sig i telefonsamtal som FBI snackar om.
Citera
2021-10-25, 13:57
Medlem
Scott Danielss avatar
RIP Murf. (Drove like an old lady. Gas-brake-gas-brake...)

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/films/news/val-bisoglio-death-saturday-night-fever-b1944316.html
Citera
2021-12-25, 23:00
Medlem
CyberIngmars avatar
Första avsnittet av säsong fyra sitter Paulie inne. När hände det? Har jag missat något?

Quasimodo predicted all this
Citera
2021-12-25, 23:05
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Första avsnittet av säsong fyra sitter Paulie inne. När hände det? Har jag missat något?

"Between the third and fourth seasons, Paulie is arrested in Youngstown, Ohio on a gun possession charge and incarcerated at the Northeast Ohio Correctional Center."

Det nämns väl som hastigast har jag för mig.
Citera
2021-12-25, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren

Är det sant att Gandolfini mördades av Mossad i Italien?
Citera
2021-12-26, 14:08
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar

Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
"Between the third and fourth seasons, Paulie is arrested in Youngstown, Ohio on a gun possession charge and incarcerated at the Northeast Ohio Correctional Center."

Det nämns väl som hastigast har jag för mig.

Har också alltid undrat över detta. Märkligt att man inte får se det.
Citera
2021-12-26, 14:15
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Har också alltid undrat över detta. Märkligt att man inte får se det.

Skådisen som spelade Paulie hade genomgått en ryggoperation. Därför skrevs hans vistelse i häktet in i storyn.
Citera
2021-12-26, 14:16
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Skådisen som spelade Paulie hade genomgått en ryggoperation. Därför skrevs hans vistelse i häktet in i storyn.

Jaha. På de viset.
Citera
2021-12-26, 18:12
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren

Trailer för er som inte sett.

https://youtu.be/dHa95iy2lF0
Åh, den ska ses
Kul att få se mer av Livia - min favoritkaraktär. Hoppas man får se hur hon blev den häxa hon är/var.
Citera
2021-12-26, 19:46
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Åh, den ska ses
Kul att få se mer av Livia - min favoritkaraktär. Hoppas man får se hur hon blev den häxa hon är/var.

Gå inte in med höga förhoppningar...
Citera
2021-12-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Gammalt inlägg men samma tanke slår mig också ofta när jag ser serien. En annan grej är att jag tycker Tony inte alls är så jävla hemlig av sig i telefonsamtal som FBI snackar om.

Älskar tv-serien Sopranos men får alltid känslan av att den utspelar sig i fel decennium för att vara helt trovärdig. Sopranos utspelar sig i "nutid", alltså när serien spelades in slutet av 90-talet och tidigt 2000-tal. Vid den tiden var väl redan italiensk-amerikanska maffian mer eller mindre krossad av FBI och de så kallade Rico-lagarna. Medan scenariorna i Sopranos bättre hade fungerat på 70- och 80-talet då maffian fortfarande var stor och fruktad. Få människor associerar väl grov brottslighet i 2000-talets USA med italienskättlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in