Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-22, 14:39
  #3493
Medlem
Nu kollar man om serien och är vid säsong 2! Kul att ni nämner liknande serier, det blir att söka upp dem också
Citera
2016-08-22, 18:37
  #3494
Medlem
GenesisPs avatar
Vissa dagar är såhär: Sopranos!!! Kom tillbaka.

I dag är en sådan dag.

Perfekt väder, likgiltig känsla inom mig i dag, har godis hemma. Nya och mer Sopranos hade varit så perfekt.


Men jag känner mer och mer att jag får tanka ner Boardwalk och kolla den. Ge den en riktig chans.
Citera
2016-08-22, 18:57
  #3495
Medlem
Spider-Girls avatar
Blev fel, nytt inlägg under
__________________
Senast redigerad av Spider-Girl 2016-08-22 kl. 18:59.
Citera
2016-08-22, 18:58
  #3496
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vissa dagar är såhär: Sopranos!!! Kom tillbaka.

I dag är en sådan dag.

Perfekt väder, likgiltig känsla inom mig i dag, har godis hemma. Nya och mer Sopranos hade varit så perfekt.


Men jag känner mer och mer att jag får tanka ner Boardwalk och kolla den. Ge den en riktig chans.
Hade du provat Peaky Blinders? Jag förstår dig fullt ut, men PB kan lindra den värsta smärtan. Innan PB kom såg jag bara om Sopranos gång på gång.
Citera
2016-08-22, 19:00
  #3497
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Hade du provat Peaky Blinders?

Jävligt läskiga hattar de har.
Får fan ladda ner säsong ett och se vad det är för nåt.
Citera
2016-08-22, 19:55
  #3498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vissa dagar är såhär: Sopranos!!! Kom tillbaka.

I dag är en sådan dag.

Perfekt väder, likgiltig känsla inom mig i dag, har godis hemma. Nya och mer Sopranos hade varit så perfekt.


Men jag känner mer och mer att jag får tanka ner Boardwalk och kolla den. Ge den en riktig chans.

Kolla The wire. Lika bra som Sopranos imo.
Citera
2016-08-22, 23:02
  #3499
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Kolla The wire. Lika bra som Sopranos imo.

Betydligt bättre än Soprsnos!
Citera
2016-08-22, 23:38
  #3500
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jävligt läskiga hattar de har.
Får fan ladda ner säsong ett och se vad det är för nåt.
Ja de kepsarna leker man inte med
Jag fastnade runt tredje avsnittet, men då fastnade jag rejält. Vet att flera håller med om att man måste ge den några avsnitt för att bli riktigt hooked. Men detta är en serie som har nästan allt Och den blir allt brutalare, det trappas upp som det ska!
Citera
2016-08-23, 06:41
  #3501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Betydligt bättre än Soprsnos!

Faktiskt. Jag höll Sopranos som nummer 1 väldigt länge, även efter att jag hade sett igenom The Wire första gången.
Men nu, efter att ha sett igenom både The Wire och Sopranos säkert 15 gånger om, så håller jag The Wire som den bästa serie som någonsin skapats. Det har aldrig och kommer aldrig att skapas något lika bra igen. Sopranos är den enda serie som ens kommer i närheten. Boarwalk Empire, breaking bad och game of thrones etc är helt ok serier men i en mycket lägre liga.
Citera
2016-08-23, 19:20
  #3502
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Faktiskt. Jag höll Sopranos som nummer 1 väldigt länge, även efter att jag hade sett igenom The Wire första gången.
Men nu, efter att ha sett igenom både The Wire och Sopranos säkert 15 gånger om, så håller jag The Wire som den bästa serie som någonsin skapats. Det har aldrig och kommer aldrig att skapas något lika bra igen. Sopranos är den enda serie som ens kommer i närheten. Boarwalk Empire, breaking bad och game of thrones etc är helt ok serier men i en mycket lägre liga.

Jag delar din rangordning.

The wire är ett tvärsnitt av Baltimores under tidigt 2000-tal, med nedgående industri, fattigdom, en havererad politisk styrning och korruption.
Realismen är otrolig bra genomförd, Det märks att det är en "livstidsprojekt" av David Simon.

Och då har jag inte ens tagit upp dom fantastiska skådespelar insatserna och dramat, och allt vävs ihop sömnlöst!

Folk i min omgivning blir lite trötta på mig när vi börjar snacka serier för jag försöker få upp folks ögon för The wire, förvånansvärt många har aldrig hört talas om den hehe

Sopranos är riktigt bra den med, men den är gjord för en bredare publik med tonårsdramor för dom lite yngre tittarna och ibland blir det lite hemmafru handlingsspår för kvinnorna etc.

The wire är mer verkligt brutal
Citera
2016-08-23, 20:15
  #3503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Jag delar din rangordning.

The wire är ett tvärsnitt av Baltimores under tidigt 2000-tal, med nedgående industri, fattigdom, en havererad politisk styrning och korruption.
Realismen är otrolig bra genomförd, Det märks att det är en "livstidsprojekt" av David Simon.

Och då har jag inte ens tagit upp dom fantastiska skådespelar insatserna och dramat, och allt vävs ihop sömnlöst!

Folk i min omgivning blir lite trötta på mig när vi börjar snacka serier för jag försöker få upp folks ögon för The wire, förvånansvärt många har aldrig hört talas om den hehe

Sopranos är riktigt bra den med, men den är gjord för en bredare publik med tonårsdramor för dom lite yngre tittarna och ibland blir det lite hemmafru handlingsspår för kvinnorna etc.

The wire är mer verkligt brutal

Kan bara instämma. Känner igen det där med att försöka övertala vänner att se på The Wire. Tyvärr verkar de flesta av mina bekanta inte uppskatta det slöa tempot och har gett upp efter första säsongen. Och dom som har sett igenom hela serien och gillar den, försöker jag övertala att se den en gång till.
Jag brukar säga att tycker man Game of thrones, breaking bad etc är det bästa man har sett, så har man inte har sett The Wire tillräckligt många gånger.
Men Sopranos är som sagt riktigt bra också och efter Sopranos och The Wire är glappet till nästa bra serie väldigt långt. Ingen annan serie jag har sett har ens vart där uppe och nosat.
Citera
2016-08-23, 21:07
  #3504
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Kan bara instämma. Känner igen det där med att försöka övertala vänner att se på The Wire. Tyvärr verkar de flesta av mina bekanta inte uppskatta det slöa tempot och har gett upp efter första säsongen. Och dom som har sett igenom hela serien och gillar den, försöker jag övertala att se den en gång till.
Jag brukar säga att tycker man Game of thrones, breaking bad etc är det bästa man har sett, så har man inte har sett The Wire tillräckligt många gånger.
Men Sopranos är som sagt riktigt bra också och efter Sopranos och The Wire är glappet till nästa bra serie väldigt långt. Ingen annan serie jag har sett har ens vart där uppe och nosat.

Får hålla med här känner jag. Vill nog påstå att The Wire är en dimension bättre än Sopranos när det kommer till realism. Även som helhet. Däremot tycker jag nog att Breaking Bad har en speciell stil som gör den lite unikt bra.

Gomorrah och hbos gamla kåkfarardrama OZ tycker jag med lätthet kommer upp i Sopranos klass. Tycker nästan Gomorrah är bättre än Sopranos.

Men The wire har ett helhetsgrepp om tillvaron som ingen annan serie mig veterligen lyckats ta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback