2015-03-03, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Då hade vi troligtvis fått höra något. Så nej tror jag inte, tror han var trött på rollen. Han tyckte det ju var tillräckligt jobbigt att spela "ond".
Han kände nog trots allt suget återkomma med tanke på The Drop.

Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article12902087.ab

"Bara om jag är riktigt pank"
Men runt 2009-10 var det så mycket snack om det, så det t.o.m släpptes releasedatum.
Alltid lika karismatisk, både på och utanför duken. En man som barn, kvinnor och män bör se som en förebild.
Citera
2015-03-03, 11:16
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Han kände nog trots allt suget återkomma med tanke på The Drop.

Alltid lika karismatisk, både på och utanför duken. En man som barn, kvinnor och män bör se som en förebild.
Ens känslor för Big T och James Gandolfini flyter liksom ihop, då karaktären gjorts så levande för en. Karismatisk var ordet ja, fan vad jag saknar honom. Känns som det var igår man scrollade Text-TV och såg att Gandolfini dött.
Citera
2015-03-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ens känslor för Big T och James Gandolfini flyter liksom ihop, då karaktären gjorts så levande för en. Karismatisk var ordet ja, fan vad jag saknar honom. Känns som det var igår man scrollade Text-TV och såg att Gandolfini dött.
Ja, det gör dem för mig också. Jag gillar verkligen både James som skådespelare och även när han innefattade sig mer i privata roll - och självklart Tony. De ljusa och varma stunder Tony har i serien är de som, för mig, verkligen påminner om James. Det närmar sig tre år nu ja, en riktig förlust.
Citera
2015-03-03, 19:51
Medlem
whosgotthecracks avatar
James Gandolfini är inte död. Han kommer att återvända som James Gandolfini den vita.

Brukar kolla om Sopranos nån gång varje år. Nu är det dags igen. Avsnitt 1. Säsong 1. Here we go! (Igen)
Citera
2015-03-03, 20:50
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosgotthecrack
James Gandolfini är inte död. Han kommer att återvända som James Gandolfini den vita.

Brukar kolla om Sopranos nån gång varje år. Nu är det dags igen. Avsnitt 1. Säsong 1. Here we go! (Igen)
Själv är man inne på säsong 4a, James Gandolfini bor på en ö med alla andra skådisar och musiker som har gått "bort"
Citera
2015-03-03, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosgotthecrack

Wonder bread wop.

Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Själv är man inne på säsong 4a, James Gandolfini bor på en ö med alla andra skådisar och musiker som har gått "bort"
Låter typiskt svenskt så jag vet inte riktigt om jag tror på det. Är själv på sista avsnittet av första säsongen då Christopher blir boss.
Citera
2015-03-17, 00:49
Bannlyst
Har en fråga angående Larry Barese, varför upprepar han allt alla säger? Paulie kallar ju honom "fuckin parakeet". Någon som förstått grejen med det? Ska de va ett ticks karaktären har eller är det av någon specifik anledning Chase eller någon av författarna valde att hans karaktär skulle upprepa vad alla säger till honom?
Citera
2015-03-17, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
Har en fråga angående Larry Barese, varför upprepar han allt alla säger? Paulie kallar ju honom "fuckin parakeet". Någon som förstått grejen med det? Ska de va ett ticks karaktären har eller är det av någon specifik anledning Chase eller någon av författarna valde att hans karaktär skulle upprepa vad alla säger till honom?

Det är Albert Barese som gör det. Läste någonstans att det tillhör hans personlighet att upprepa allt, som något slags ticks. Synd att dom inte hade med karaktären mer då han är riktigt skön.

https://www.youtube.com/watch?v=6g3Nvi5vVxw

Älskar denna scenen. Richie vet inte riktigt hur han ska ta Albert, man ser att han försöker läsa av Albert för att försöka förstå om Albert jävlas med honom, eller om det bara är en del av hans sätt att prata på.
Citera
2015-03-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Det är Albert Barese som gör det. Läste någonstans att det tillhör hans personlighet att upprepa allt, som något slags ticks. Synd att dom inte hade med karaktären mer då han är riktigt skön.
Det kanske var en wink åt Jimmy Two Times i Goodfellas:
Goodfellas - The Introductions

Dålig videokvalitet, men kul att man kan skymta "Guest #1" från avsnittet House Arrest, Carmine, Phil, Pussy och Larry.
Citera
2015-03-17, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison

https://www.youtube.com/watch?v=6g3Nvi5vVxw

Älskar denna scenen. Richie vet inte riktigt hur han ska ta Albert, man ser att han försöker läsa av Albert för att försöka förstå om Albert jävlas med honom, eller om det bara är en del av hans sätt att prata på.

haha ja en grym karaktär man hade velat se mer av, tänkte mest att David Chase har för vana att skriva in allt i serien av en anledning, allt har symbolik och mening som med ägg, members only och gudfadern referensen med apelsiner, så kanske var någon mening med hans upprepande också
Citera
2015-03-19, 15:05
Medlem
Vaiis avatar
Såg precis om alla säsongerna,
helt klart en favoritserie, saknade lite mer av det här biten dock..

Senast redigerad av Vaii 2015-03-19 kl. 15:09.
Citera
2015-03-19, 15:09
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaii
Såg precis om alla säsongerna,
helt klart en favoritserie, saknade lite mer av det här biten dock..

Visste vad du menade innan jag klickade på länken
Tony på powertrip, finns inget bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in