2013-04-01, 12:19
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Har du sett OZ? En riktigt bra serie från HBO där du kommer känna igen flera skådisar från The Wire och även Carmella från Sopranos som spelar plit (utspelar sej i ett fängelse)
http://www.imdb.com/title/tt0118421/?ref_=fn_al_tt_1

Sen har du Boardwalk empire som är helt ok, inte riktigt i samma klass som Sopranos men endå riktigt bra. (gangster serie som utspelar sej under 1920 talet)
http://www.imdb.com/title/tt0979432/

Har du inte sett The Corner kan jag rekommendera den, det är samma skapare som till The Wire och utspelar sej åxå i slummen i Baltimore, där har du åxå en del skådisar ifrån The Wire med. Riktigt bra är den, dock är det bara 6 delar.
http://www.imdb.com/title/tt0224853/?ref_=sr_1

Själv har jag precis börjar se Sons of Anarchy och är inne på 6e avsnittet av första säsongen, och måste säga att än så länge verkar den lovande, blev positivt överraskad.

Tack som fan för tipset! De verkar riktigt lovande, får nog bli Oz eller Boardwalk Empire efter Sopranos! Jo, SOA följer jag. Ligger på andra säsongen. Dock så har jag inte börjat än, kanske blir o titta på det under veckan.
Citera
2013-04-01, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Jo, tyvärr så kommer den dagen att komma, då får man väl ta och kolla om serien!

Eller kanske en annan, vet att det finns en tråd om tips och att det är lite off Sopranos track, men vet du en riktigt grym serie (helst från HBO) man också kan börja följa? Förutom, Entourage och Wire, då jag redan sett. Samt Dexter, Mad Men och BB då jag redan följer dom. Inte Game of Thrones, då jag hatar sånt.

Carnivale http://www.imdb.com/title/tt0319969/?ref_=fn_al_tt_1 är en HBO-serie jag starkt rekommenderar. Gillar du lite mystik och lite av det övernaturliga (i mindre mängder) är det här en serie du borde kolla in. Serien sändes i två säsonger (blev nedlagt sen då de bl.a. skulle lägga pengar på större serier som Rome etc.). Eftersom serien blev nedlagd finns det inget riktigt "slut" men serien är ändå fruktansvärt bra och de avsnitten som finns är definitivt sevärda.
Citera
2013-04-01, 14:03
Medlem
Citat:
Jo, tyvärr så kommer den dagen att komma, då får man väl ta och kolla om serien!

Eller kanske en annan, vet att det finns en tråd om tips och att det är lite off Sopranos track, men vet du en riktigt grym serie (helst från HBO) man också kan börja följa? Förutom, Entourage och Wire, då jag redan sett. Samt Dexter, Mad Men och BB då jag redan följer dom. Inte Game of Thrones, då jag hatar sånt.

The shield kan jag rekommendera om du inte sett den, kommer inte i närheten av sopranos och the wire, men vilken serie gör det? Den liknar the wire och är helt klart sevärd om man gillar snutserier, håller hög kvalitet genom alla säsonger.
Citera
2013-04-01, 15:12
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 421
Carnivale http://www.imdb.com/title/tt0319969/?ref_=fn_al_tt_1 är en HBO-serie jag starkt rekommenderar. Gillar du lite mystik och lite av det övernaturliga (i mindre mängder) är det här en serie du borde kolla in. Serien sändes i två säsonger (blev nedlagt sen då de bl.a. skulle lägga pengar på större serier som Rome etc.). Eftersom serien blev nedlagd finns det inget riktigt "slut" men serien är ändå fruktansvärt bra och de avsnitten som finns är definitivt sevärda.

Tack som fan för tipset, den verkar riktigt häftigt. Kanske kan lika gärna börja kolla på den nu, två säsonger som sagt, går ju as fort. Inget man kommer följa ett längre tag. För en serietorsk som mig kollar jag nog igenom de snabbt, tack återigen!

Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
The shield kan jag rekommendera om du inte sett den, kommer inte i närheten av sopranos och the wire, men vilken serie gör det? Den liknar the wire och är helt klart sevärd om man gillar snutserier, håller hög kvalitet genom alla säsonger.

Ja, du har helt rätt att ingen serie kommer i närheten av klassen som Wire och Sopranos höll. Eller aa, håller, finns inget bättre.

Tror jag sett något avsnitt på tv, verkade som en fet snutserie. Tack för tipset!
Citera
2013-04-01, 19:49
Medlem
Citat:
Tack som fan för tipset, den verkar riktigt häftigt. Kanske kan lika gärna börja kolla på den nu, två säsonger som sagt, går ju as fort. Inget man kommer följa ett längre tag. För en serietorsk som mig kollar jag nog igenom de snabbt, tack återigen!

Vad kul att höra! Hoppas du gillar det. Återkom gärna med vad du tyckte
Citera
2013-04-02, 10:10
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Såg ett avsnitt för inte så länge sedan när Anthony jr kommer hem efter att ha festat i stan med sin polare och är utan ögonbryn. Så kul när Tony skäller ut honom.

What was going on up their, poppers and weird sex?

Snart inne på säsong sex igen, serien blir bara bättre och bättre för var gång.
Citera
2013-04-03, 05:19
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jag drog ut riktigt länge på sista avsnittet - jag såg säkert näst sista avsnittet två eller tre gånger innan jag tog steget till det sista. Slutet är enligt mig perfekt, utan att berätta för mycket.

Jag har mer att skriva om mina tankar kring serien och kommer att göra det imorgon.

Nu finns det inget annat att se, allt annat är värdelöst i jämförelse med The Sopranos. Tänker börja se om serien imorgon. Jag ger aldrig betyg men för mig kan inte denna serien få något annat än 10 utav 10 samtal i källaren.
Ja, den förklaringen sammanfattar det väldigt bra. Kanske skulle gett den en 9:a om det inte vore för det oerhört smarta slutet. Kunde inte låta bli att fälla en tår när jag insett att den bästa serien jag någonsin sett, och någonsin kommer att se, var slut. Att den slutade med sådan värdighet var ju enastående.
Citera
2013-04-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Ja, den förklaringen sammanfattar det väldigt bra. Kanske skulle gett den en 9:a om det inte vore för det oerhört smarta slutet. Kunde inte låta bli att fälla en tår när jag insett att den bästa serien jag någonsin sett, och någonsin kommer att se, var slut. Att den slutade med sådan värdighet var ju enastående.
Tårarna var inte långt borta vid vissa tillfällen under seriens gång. Håller på att koka ihop ett bättre inlägg med mina tankar kring serien, p.g.a. min kärlek till serien.

Favoritkaraktärerna:
Karaktärer jag avskyr:
Bara ett par tankar och när jag skriver att jag inte gillar en viss karaktär så menar jag inte att de borde ha utelämnats ur serien utan att jag inte gillade dem helt enkelt. Utan dem hade serien inte blivit vad den är - perfekt.
Citera
2013-04-03, 15:45
Medlem
Är det någon annan som har tänkt på att Anthony Jr har lite utav ett babyface? Han ser inte ut att åldras mycket under seriens gång, i de sista säsongerna slänger de på honom ett skägg för att försöka göra honom mer maskul

Förövrigt en av de bästa serierna jag sett någonsin, otroligt välskriven och skådespelarna är gudar.
Citera
2013-04-04, 03:54
Medlem
Parniels avatar

FAN VAD JAG ÄLSKAR SERIEN
Senast redigerad av Parniel 2013-04-04 kl. 03:56.
Citera
2013-04-04, 04:21
Medlem
Dimaks avatar
Citat:

FAN VAD JAG ÄLSKAR SERIEN
Fan vad jag älskar den scenen , man tänker tillbaka på när man såg Gudfadern! Ryser av låten tack för den!
Fan kollar ju på The Wire nu inne på säsong 1 , men fyrfan vad sugen man blev på att börja titta på Sopranos igen!
Citera
2013-04-04, 04:31
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Fan vad jag älskar den scenen , man tänker tillbaka på när man såg Gudfadern! Ryser av låten tack för den!
Fan kollar ju på The Wire nu inne på säsong 1 , men fyrfan vad sugen man blev på att börja titta på Sopranos igen!

Underbar scen, med riktig Gudfader känsla! Tänker på slutet av del 1 när Michael är i rummet och mannen stänger dörren framför Kay, så kommer den andra mannen och kysser Michaels hand. Fasen vilken serie! Nu är jag fast.

Fan, nu blev jag lite sugen på att kolla The Wire igen! Inget kommer att knäcka de två serierna. The Wire har haft första plats i mitt hjärta i tio år snart, men nu har Wire fan fått konkurrens.
Senast redigerad av Parniel 2013-04-04 kl. 04:42. Anledning: stavfel bre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in