Citat:
Ursprungligen postat av
cay
Håller med dig om James! Dock finner jag Junior riktigt charmig även om han för det mesta är en sur gammal man. Han har egentligen inget skäl till att vara munter och hans skarpa kommentarer har fått mig till skratt många gånger än idag.
Tänkte du på att de flesta kvinnorna ses som objekt eller att majoriteten av dem verkar ha en eller flera skruvar lösa? Det var och är ju en väldigt kvinnoförtryckande miljö och det är lite av en sådan diskussion serien bjuder upp till.
Junior är bättre som karaktär när han inte är bossen.
Bilden av kvinnor är väldigt starkt "madonna/whore", mycket svart eller vitt. Antingen är de rejäla mödrar och fruar eller så dansar de topless på The Bing och erbjuder diverse sexuella tjänster. Det är mycket grovt sexprat mellan de manliga karaktärerna och kvinnor är i slutändan bara "goomars". Verkligheten ser förmodligen ut så, så skildringen i den aspekten är väldigt bra gjord.
Jag är i början av säsong tre nu. Serien är väldigt mörk och depressiv, mycket prat och referenser om döden. Många av karaktärerna mår dåligt och pratar om självmord, ångest, döden och livets trista "vanlighet". Fast positivt är att till och med mobsters kan må dåligt ibland.

Ibland känns det som om de inte gör annat än äter och ältar om döden., haha. Fast det blir ju ett väldigt ångestladdat liv, att leva maffialiv, för alla inblandade, så att tänka mycket på döden blir väl mer naturligt.
Christopher har precis blivit "made" och måste börja dra in de stora pengarna. Spännande!