2014-05-13, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag håller på att sträckkolla serien nu, har aldrig sett hela innan, endast enskilda episoder.
Totalt jävla grym serie!

Jag vill aldrig gå och lägga mig, är helt fast i Tony Sopranos brutala och underbara värld.

Och ja, introt! Finns det ett coolare intro till en tv-serie? Ren njutning!
Jag vet inte var du befinner dig i serien just nu eller om du ser introt under varje episod men för det vakna ögat så kan en ändring i introt upptäckas. Ändringen sägs vara gjord utav respekt för en händelse som skedde i New York City för lite mer än 10 år sedan. Det kanske blev för uppenbart nu.
Citera
2014-05-13, 16:01
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jag vet inte var du befinner dig i serien just nu eller om du ser introt under varje episod men för det vakna ögat så kan en ändring i introt upptäckas. Ändringen sägs vara gjord utav respekt för en händelse som skedde i New York City för lite mer än 10 år sedan. Det kanske blev för uppenbart nu.
Har googlat runt men hittar ingenstans man kan se originalintrot där detta inte ä bortredigerat... Förstår egentligen inte vitsen med att ta bort det, lite löjligt att försöka förtränga att det aldrig inträffat, som om dessa byggnadsverk aldrig funnits.
Citera
2014-05-13, 18:13
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Har googlat runt men hittar ingenstans man kan se originalintrot där detta inte ä bortredigerat... Förstår egentligen inte vitsen med att ta bort det, lite löjligt att försöka förtränga att det aldrig inträffat, som om dessa byggnadsverk aldrig funnits.

På min finns båda kvar. Kollade precis.
Citera
2014-05-13, 19:16
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
På min finns båda kvar. Kollade precis.
På din vadå?
Citera
2014-05-13, 19:46
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
På din vadå?
Ja, DVD.
Citera
2014-05-13, 20:22
Medlem
De är ju fortfarande med i introt som används från säsong ett till slutet av säsong 3. Det var även ett par andra serier som ändrade sina intron och liknande - jag tänker på Late Show with David Letterman och Sex in the City. Jag antar att de två även gjorde det av samma skäl som The Sopranos-teamet även om de gjorde det för att serien skulle vara up to date och för att Tony senare också refererar till själva händelsen.
Citera
2014-05-13, 21:16
Avslutad
Citat:
Håller med dig om James! Dock finner jag Junior riktigt charmig även om han för det mesta är en sur gammal man. Han har egentligen inget skäl till att vara munter och hans skarpa kommentarer har fått mig till skratt många gånger än idag.

Tänkte du på att de flesta kvinnorna ses som objekt eller att majoriteten av dem verkar ha en eller flera skruvar lösa? Det var och är ju en väldigt kvinnoförtryckande miljö och det är lite av en sådan diskussion serien bjuder upp till.

Junior är bättre som karaktär när han inte är bossen.

Bilden av kvinnor är väldigt starkt "madonna/whore", mycket svart eller vitt. Antingen är de rejäla mödrar och fruar eller så dansar de topless på The Bing och erbjuder diverse sexuella tjänster. Det är mycket grovt sexprat mellan de manliga karaktärerna och kvinnor är i slutändan bara "goomars". Verkligheten ser förmodligen ut så, så skildringen i den aspekten är väldigt bra gjord.

Jag är i början av säsong tre nu. Serien är väldigt mörk och depressiv, mycket prat och referenser om döden. Många av karaktärerna mår dåligt och pratar om självmord, ångest, döden och livets trista "vanlighet". Fast positivt är att till och med mobsters kan må dåligt ibland.
Ibland känns det som om de inte gör annat än äter och ältar om döden., haha. Fast det blir ju ett väldigt ångestladdat liv, att leva maffialiv, för alla inblandade, så att tänka mycket på döden blir väl mer naturligt.

Christopher har precis blivit "made" och måste börja dra in de stora pengarna. Spännande!
Senast redigerad av GenesisP 2014-05-13 kl. 21:31.
Citera
2014-05-13, 21:17
Avslutad
Citat:

Jag kollar introt varje gång men har missat det du säger. Lite löjligt dock att klippa bort tornen, de fanns ju faktiskt där vid den tidpunkten. Men det är en känslig händelse för amerikanarna.
Citera
2014-05-13, 21:22
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Ja, DVD.
Jaså, ja hade jag haft Sopranos-dvdn så... Men som jag skrev så har jag letat runt på nätet efter originalvinjetten men inte kunnat hitta det.
Citera
2014-05-13, 21:58
Medlem
Dimaks avatar
Angående world trade center så finns de inte kvar i säsong 6. Har fan inte tänkt på det förut !
Citera
2014-05-14, 04:15
Avslutad
Det blir ju bara värre och värre; sjukdomar, cancer, dödsångest, skilsmässa, begravningar, våldtäkt. Fy fan, jag sitter här och nästan känner hur döden flåsar mig i nacken. Jävligt mörkt

Men Sopranos måste vara den mest välgjorda serien någonsin.
Senast redigerad av GenesisP 2014-05-14 kl. 04:24.
Citera
2014-05-14, 04:39
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Men Sopranos måste vara den mest välgjorda serien någonsin.

Sopranos är fantastiskt bra, men jag vill hävda att The Wire är ett snäpp högre upp. Råare, mer realistisk och överlag bättre skådespelare. Den saknar Sopranos delvis humoristiska anslag; kvar finns bara tragik.
Den rekommenderar jag starkt om du inte har sett den, min erfarenhet är att Sopranos fans brukar uppskatta även The Wire.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in