2013-03-30, 03:41
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Bra titta inte igenom alla säsonger direkt! Suger så här efteråt ! Paulie är jävla skön när han svär !

Tänker jag verkligen inte göra! Funderar på att köpa en den kompletta boxen, det är väl värt? Kan man bara ligga i soffan och kasta in nästa skiva. Är så jävla segt att ladda ner (i-landsproblem i know), vore skönare att ha boxen i ägo dock. Snyggt att ha den hemma dessutom.

Härlig avatarbild måste jag säga att du har också!
Citera
2013-03-30, 04:04
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Tänker jag verkligen inte göra! Funderar på att köpa en den kompletta boxen, det är väl värt? Kan man bara ligga i soffan och kasta in nästa skiva. Är så jävla segt att ladda ner (i-landsproblem i know), vore skönare att ha boxen i ägo dock. Snyggt att ha den hemma dessutom.

Härlig avatarbild måste jag säga att du har också!
Jo köp boxen, har inte själv gjort det då jag är för snål. Bilden är fin ja Paulie har varit min favorit sen jag började titta på Sopranos!
Citera
2013-03-30, 22:55
Medlem
Citat:
Snart kollat igenom halva säsong 1, och älskar serien! Är helt fast!

Hahaha, fan vad jag tycker om Christopher också, på något jävla sätt. Är så jävla skön. Fast favoriten är nog Paulie. Fast vad vet jag, har precis börjat!

Fan vad skönt att ha cirka 5 hela (samt halva s01) säsonger framför sig, underbart! Ska inte stressa/köra maraton med att se klart The Sopranos, den tabben gjorde jag med The Wire, kändes helt jävla tomt efter. Blir nog att njuta av två avsnitt per kväll.

FAn va gött! Önskar jag åxå bara sett en halv säsong. Du behöver inte vara orolig att det spårar ur eller något sådant som många serie gör, Sopranos håller lika hög klass igenom alla säsonger
Citera
2013-03-30, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Du behöver inte vara orolig att det spårar ur eller något sådant som många serie gör, Sopranos håller lika hög klass igenom alla säsonger

Den sjätte säsongen håller riktigt, riktigt låg klass.
Citera
2013-03-31, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dst
Den sjätte säsongen håller riktigt, riktigt låg klass.

Det tycker jag verkligen inte. Gillar både första och halvan

Senast redigerad av stearling_morrison 2013-03-31 kl. 00:35.
Citera
2013-03-31, 01:20
Medlem
Jag drog ut riktigt länge på sista avsnittet - jag såg säkert näst sista avsnittet två eller tre gånger innan jag tog steget till det sista. Slutet är enligt mig perfekt, utan att berätta för mycket.

Jag har mer att skriva om mina tankar kring serien och kommer att göra det imorgon.

Nu finns det inget annat att se, allt annat är värdelöst i jämförelse med The Sopranos. Tänker börja se om serien imorgon. Jag ger aldrig betyg men för mig kan inte denna serien få något annat än 10 utav 10 samtal i källaren.
Citera
2013-03-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Nu finns det inget annat att se, allt annat är värdelöst i jämförelse med The Sopranos. Tänker börja se om serien imorgon. Jag ger aldrig betyg men för mig kan inte denna serien få något annat än 10 utav 10 samtal i källaren.
Även om Sopranos är den bästa serien som gjorts så finns det andra riktigt på serier att se. Boardwalk Empire, The Wire och Oz borde du kolla upp, om man gillar Sopranos så brukar man även gilla dom!

Twin Peaks, X-Files och Star Trek: TOS är också fantastiska, men inte i samma stil som HBO's serier.
Citera
2013-03-31, 13:06
Medlem
Citat:
Det tycker jag verkligen inte. Gillar både första och halvan

Flera av de saker du räknar upp är en del av anledningen till att jag hatar den säsongen.
Citera
2013-03-31, 20:36
Medlem
Parniels avatar
Citat:
FAn va gött! Önskar jag åxå bara sett en halv säsong. Du behöver inte vara orolig att det spårar ur eller något sådant som många serie gör, Sopranos håller lika hög klass igenom alla säsonger

Fan vad härligt! Väldigt ofta (de flesta serier) så spårar det ut helt o hållet. Skönt att det inte gör det på Sopranos. Tycker serien är så jävla bra. Så jävla sköna personligheter som är med. Är helt fast, dock så vill jag inte nöta igenom alla 6 säsonger direkt, har en tendens att göra så. Gjorde så med The Wire, kände mig som ett luder därefter, helt tomt. Vill mest njuta av Sopranos. Ligga på soffan och dega till cirka två avsnitt efter en seg dag på jobbet.
Citera
2013-03-31, 23:36
Medlem
Citat:
Fan vad härligt! Väldigt ofta (de flesta serier) så spårar det ut helt o hållet. Skönt att det inte gör det på Sopranos. Tycker serien är så jävla bra. Så jävla sköna personligheter som är med. Är helt fast, dock så vill jag inte nöta igenom alla 6 säsonger direkt, har en tendens att göra så. Gjorde så med The Wire, kände mig som ett luder därefter, helt tomt. Vill mest njuta av Sopranos. Ligga på soffan och dega till cirka två avsnitt efter en seg dag på jobbet.

Ok, ja ta det du lugnt du. Första gången jag såg Sopranos plöjde jag igenom den alldeles för fort, lika så med the Wire och ja, personligheterna är fantastiskt bra spelade och välskrivna
Tyvärr kommer du nog känna av tomheten i slutändan iaf, men då är det bara att starta om från avsnitt ett igen, den blir bättre för varje gång
Citera
2013-04-01, 00:41
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ok, ja ta det du lugnt du. Första gången jag såg Sopranos plöjde jag igenom den alldeles för fort, lika så med the Wire och ja, personligheterna är fantastiskt bra spelade och välskrivna
Tyvärr kommer du nog känna av tomheten i slutändan iaf, men då är det bara att starta om från avsnitt ett igen, den blir bättre för varje gång

Jo, tyvärr så kommer den dagen att komma, då får man väl ta och kolla om serien!

Eller kanske en annan, vet att det finns en tråd om tips och att det är lite off Sopranos track, men vet du en riktigt grym serie (helst från HBO) man också kan börja följa? Förutom, Entourage och Wire, då jag redan sett. Samt Dexter, Mad Men och BB då jag redan följer dom. Inte Game of Thrones, då jag hatar sånt.
Citera
2013-04-01, 11:15
Medlem
Citat:
Jo, tyvärr så kommer den dagen att komma, då får man väl ta och kolla om serien!

Eller kanske en annan, vet att det finns en tråd om tips och att det är lite off Sopranos track, men vet du en riktigt grym serie (helst från HBO) man också kan börja följa? Förutom, Entourage och Wire, då jag redan sett. Samt Dexter, Mad Men och BB då jag redan följer dom. Inte Game of Thrones, då jag hatar sånt.

Har du sett OZ? En riktigt bra serie från HBO där du kommer känna igen flera skådisar från The Wire och även Carmella från Sopranos som spelar plit (utspelar sej i ett fängelse)
http://www.imdb.com/title/tt0118421/?ref_=fn_al_tt_1

Sen har du Boardwalk empire som är helt ok, inte riktigt i samma klass som Sopranos men endå riktigt bra. (gangster serie som utspelar sej under 1920 talet)
http://www.imdb.com/title/tt0979432/

Har du inte sett The Corner kan jag rekommendera den, det är samma skapare som till The Wire och utspelar sej åxå i slummen i Baltimore, där har du åxå en del skådisar ifrån The Wire med. Riktigt bra är den, dock är det bara 6 delar.
http://www.imdb.com/title/tt0224853/?ref_=sr_1

Själv har jag precis börjar se Sons of Anarchy och är inne på 6e avsnittet av första säsongen, och måste säga att än så länge verkar den lovande, blev positivt överraskad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in