2012-03-22, 17:34
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIKE
BAra jag som bara älskar Paulie? han är så jävla rolig när Christopher har blivit skjuten i säsong 2 tror jag så säger Silvio" Hans hjärta stannade i natt" "ah men de jobbar röven av sig där inne" fast fucking låter så mycket tuffare på engelska.

Paulie var den skönaste karaktären i hela serien. Även jag älskar scenen när han och Moltisanti jagar ryssen i skogen.
Citera
2012-03-23, 01:51
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Paulie var den skönaste karaktären i hela serien. Även jag älskar scenen när han och Moltisanti jagar ryssen i skogen.

Paulie har sitt kroppsspråk och sina stunder ,men så har han sin grisiga sida som jag inte tål , Tavlan och hur han beter sig emot Moltisanti scorar points och fittar sig och snor pengar av gamlingar...

Jag får själv vara lite punk och säga att veckans favorit är Furio , när han ska dra in pengar och nitar thai ludret..

Jag ser för övrigt om serien för ca 14 gången nu och jag går på rosor så lycklig jag är!
Citera
2012-03-23, 08:22
Medlem
kallesnopp12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Paulie har sitt kroppsspråk och sina stunder ,men så har han sin grisiga sida som jag inte tål , Tavlan och hur han beter sig emot Moltisanti scorar points och fittar sig och snor pengar av gamlingar...

Jag får själv vara lite punk och säga att veckans favorit är Furio , när han ska dra in pengar och nitar thai ludret..

Jag ser för övrigt om serien för ca 14 gången nu och jag går på rosor så lycklig jag är!

Furio är en favorit här med! Synd att han inte har en större roll och är med i hela serien!
Citera
2012-03-23, 10:46
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesnopp12
Furio är en favorit här med! Synd att han inte har en större roll och är med i hela serien!
Håller med! Satt länge och väntade på att han skulle komma tillbaka senare i serien.

Såg för övrigt hela serien för första gången nu i höstas efter att ha gett första säsongen några försök men alltid slutat kolla efter 2-3 avsnitt. Glad att jag inte gav upp ännu en gång!
Citera
2012-03-23, 14:18
Medlem
kallesnopp12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Håller med! Satt länge och väntade på att han skulle komma tillbaka senare i serien.

Såg för övrigt hela serien för första gången nu i höstas efter att ha gett första säsongen några försök men alltid slutat kolla efter 2-3 avsnitt. Glad att jag inte gav upp ännu en gång!

Jo jag säger alltid till de jag rekommenderar serien åt att ge den 5-6 avsnitt innan man är tillåten att sluta se. Tar ett tag att komma in i den
Citera
2012-03-27, 05:58
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fkej
Jag grät av garv när Chris och Paulie

Såg precis avsnittet och det var lika bra som vanligt, jag börja dock fundera !

vart tar den sega ryssen egentligen vägen? efter ha sökt runt lite hitta jag

Citera
2012-03-27, 11:38
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Såg precis avsnittet och det var lika bra som vanligt, jag börja dock fundera !

vart tar den sega ryssen egentligen vägen? efter ha sökt runt lite hitta jag
Det är en stor fråga bland Sopranosfans tror jag. Många antog väl att han skulle komma tillbaka nåt senare avsnitt.
Citera
2012-04-01, 10:18
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Om vi leker med tanken att Furio skulle ha dödat Tony vid helikoptern.

Vem i Sopranos gäng hade då steppat upp som permanent boss istället för Tony tro?
Citera
2012-04-01, 11:43
Medlem
Citat:
Om vi leker med tanken att Furio skulle ha dödat Tony vid helikoptern.

Vem i Sopranos gäng hade då steppat upp som permanent boss istället för Tony tro?
Silvio, det var ju han som fick ta över när Tony låg i koma. Men han hade förmodligen inte velat vara boss, så det hade nog bara varit permanent tills en ny hade utsetts. Men vem av dom andra i gänget hade varit lämpligare än Silvio att ta över efter Tony? Han hade säkert fått bli den riktiga bossen efter Tony, även om han inte vill.
Citera
2012-04-01, 14:48
Medlem
Lite kuriosa;
Tony Sirico (Paulie) var under några år personligen inblandad i den riktiga cosa nostra!
Hans enda krav inför inspelningen var att hans karaktär inte skulle vara en rat
Citera
2012-04-01, 20:55
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grindhouse
Silvio, det var ju han som fick ta över när Tony låg i koma. Men h
an hade förmodligen inte velat vara boss, så det hade nog bara varit permanent tills en ny hade utsetts. Men vem av dom andra i gänget hade varit lämpligare än Silvio att ta över efter Tony? Han hade säkert fått bli den riktiga bossen efter Tony, även om han inte vill.

Precis Sill är ju den perfekta efterträdaren men han trivs inte som boss
medan Paulie skulle göra allt för att bli boss men ingen skulle vilja ha han som boss de skulle aldrig ske, finns inte så många att välja på jag tror dock Bobby Bacala skulle kunna växa in i rollen som boss
Citera
2012-04-02, 15:47
Medlem
Citat:
Precis Sill är ju den perfekta efterträdaren men han trivs inte som boss
medan Paulie skulle göra allt för att bli boss men ingen skulle vilja ha han som boss de skulle aldrig ske, finns inte så många att välja på jag tror dock Bobby Bacala skulle kunna växa in i rollen som boss
Ja, fast han är nog för snäll och osäker. Men det hade säkert försvunnit med tiden. Chris hade nog kunnat bli boss om han hade fått ordning på sitt missbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in