Plus det faktum att Bobby i några avsnitt tidigare när Tony och Bobby sitter i roddbåten på landstället pratar med Tony om hur man upplever döden; "You probably won't even hear it coming"
Ja, och teorin att Tony dör förklaras ganska bra av användaren joelius1 på Youtube:
Citat:
Watch. A clear pattern repeats FOUR times:
First time: Tony enters, bell rings. Tony looks. We see Tony's POV of restaurant.
Second: Tony looks at song options and bell rings. Tony looks up. Tony's POV of woman entering.
Third: Tony sees a Journey song and bell rings. Tony looks up. Tony's POV of trucker entering.
Fourth: Tony starts song and bell rings. Tony looks up. Tony's POV of Carmela.
SAME PATTERN REPEATS AT THE END: Bell rings. Tony looks up. Tony's POV of...nothing.
He was killed.
Citat:
Ursprungligen postat av dst
Det finns ingen Gudfadernreferens i sista scenen.
Tycker du inte? Det är som sagt bara en teori, men jag tror att killen som går in på toaletten, i sista scenen dödar Tony, likt Michael dödar Sollozzo och McCluskey i Gudfadern.
Joho? Mannen i läderjackan (namngiven Member's Only Guy i eftertexterna) går in på toaletten strax innan Tonys förmodade död. En möjlig vinkning till när Michael Corleone (Al Pacino) i Gudfadern I går in på toaletten för att hämta mordvapnet han ska använda på personerna han kommer äta middag med.
För övrigt ger Denna Blogg en helt fantastisk analys av slutet.
En till relativt dold vinkning till vad som händer med Tony, och varför;
När Meadow ska fickparkera utanför resturangen misslyckas hon två gånger innan hon lyckas. På samma sätt har Tony blivit utsatt för mordförsök två gånger.. Tredje gången gillt?
Senast redigerad av Arachnid 2012-10-25 kl. 12:47.
Joho? Mannen i läderjackan (namngiven Member's Only Guy i eftertexterna) går in på toaletten strax innan Tonys förmodade död. En möjlig vinkning till när Michael Corleone (Al Pacino) i Gudfadern I går in på toaletten för att hämta mordvapnet han ska använda på personerna han kommer äta middag med.
Om det är en Gudfadern-referens så är alla scener i Sopranos där en karaktär går på toaletten på en restaurang/kafé Gudfadern-referenser.
Senast redigerad av dst 2012-10-25 kl. 13:54.
Bland de bästa jag sätt, allting är ju helt makalöst. Helt sjukt skådespeleri, och intro-låten går ju fan inte ens beskriva så bra som den är. Lätt bland dom bästa timmarna i mitt liv! Tycker också gudfader kopplingen med han som går in på toan i sista scenen är högst rimlig.
Bland de bästa jag sätt, allting är ju helt makalöst. Helt sjukt skådespeleri, och intro-låten går ju fan inte ens beskriva så bra som den är. Lätt bland dom bästa timmarna i mitt liv! Tycker också gudfader kopplingen med han som går in på toan i sista scenen är högst rimlig.
Introt är bäst åker ibland och åker man bil och lyssna på den