Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Jag har redan nämnt var jag anser att mäns biologi klår kvinnors. Fysik styrka. DET ÄR biologi.
jag har också svarat på din fråga gällande hjärnan.
Nej, jag anser inte det finns något område där män generellt skulle ha bättre hjärna än kvinnor.
Du har individuella män som är outstanding inom olika områden där hjärnan arbetar, men du har även individuella kvinnor som är det inom alla områden, utan undantag.
Ingen skillnad.
Det som ÄR skillnad är typer som du och era föreställningar. Finns nog jävligt många fler män som tänker som du kring att de är överlägsna kvinnor intellektuellt...men färre kvinnor.
så? kanske kvinnor helt enkelt har lite bättre överblick över helheter?
Hmm?
Det handlar ju inte om att något kön är "bättre" eller "sämre". Det handlar om att män och kvinnor har olikheter. Det är fullständigt idiotiskt att försöka göra det till en tävling, sånt håller man på med i mellanstadiet. Det är faktiskt så, att dom som du föraktar så mycket, dvs typ sådana som mig, inte alls hatar kvinnor eller tycker dom är "sämre". Att påpeka existerande könsskillander är inte hat eller sexism, det är bara ett erkännande av hur verkligheten är beskaffad. En förklaring till varför vissa sociologiska fenomen uppstår.
Och hur det än är så måste män & kvinnor samverka för att ge bästa möjliga förutsättningar till nästa generation, det är ju därför det finns två kön till att börja med. Och ibland så måste både män & kvinnor göra avkall på sina egna själviska önskningar och mål för att tillgodose avkommans behov. Det är ingen jävla rättvisetävling som feminister vill få det till.
Har du barn? Det har jag. Jag kan garantera dig att 99.9% av alla föräldrar, män som kvinnor, fullständigt skiter i vad feminister & genusvetare har att säga eftersom vi som föräldrar är fullt upptagna med att göra uppoffringar för våra barn och se till att dom har det så bra som möjligt. Vi ger blanka fan i vilken förälder som är hemma mest, vem som städar mest, vem som tjänar mest. Vi lever i verkligheten och vi försöker göra det bästa för våra barn även om det ibland gör att vi måste vara hemma från jobbet eller sitta uppe hela natten med magsjukt barn. Genustrams har INGENTING att erbjuda, INGET!!!