2018-08-26, 16:41
Medlem
lersaters avatar
meetoo män gör inte i sverige utan i afghanistan
Citera
2018-08-26, 16:47
Medlem
Myhr1s avatar
Islam=religion/har inget med etnicitet att göra.
Citera
2018-08-26, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja jag har nog slarvat med begreppet rasism när jag menat att jag har fördomar.

Detta är väldigt off topic, men jag har problem med Islam som religion och livsstil i stort. Islam tål inte ifrågasättande och modernisering. Jag har jobbat med många unga högutbildade muslimska kvinnor från hela arabvärlden. MEN de får inte vara tillsammans med eller gifta sig med vem de vill, eller umgås med andra villkorslöst, eller röra sig var och när de vill. De bodde alla hemma tills de gifte sig. Det var underförstått att de skulle gifta sig.

På teve gick en megapopulär turkisk serie de alla tittade på. Den handlade om en ung tjej som fick fly från sin familj för att hon hade inlett en relation med "fel" man. Familjen var ute efter att slå ihjäl henne. Jag tittade lite på serien för av någon anledning var den också dubbad till serbiska och gick på någon serbisk kanal. Min pojkväns farmor och hennes syster tittade på den med stor spänning. Jag tittade på den stackars tjejen som flydde, hon kom från en rik välutbildad familj. Wtf liksom. Kom igen det är 2018 inte 900.

Jag ser ner på människor som inte kan anpassa sig och utvecklas, som ser sina barn som ting och förtrycker dem pga något som var förvanskat och verklighetsfrånvänt från början. Detsamma tycker jag om alla ideologier som inte "håller".

Jag ser inte feminism som rasism mot vita män.

Visste väl att du var en bra tjej. Jag har bott och varit verksam i Indonesien i hyggligt många år. Även om Indoneser i gemen har en pragmatisk ställning till Islam så finns det en kultur vi kan tillskriva just islam som håller kvinnor i ett järngrepp. Det gör fanimej ont att se hur småtjejer blir skyfflade runt som spelbrickor mellan familjer. Jag jobbar mycket mot militär och flotta och här snackar vi patriarkat. Jag har kämpat så gott jag kan mot detta men samtidigt så vill man ju ha mat på bordet och alla under mig lever på att jag presterar. Det gör ont. Samtidigt ser man tokfeministerna här som inte tvekar en sekund att använda deras lidande som slagträ i en debatt som inte ens har validitet i en svensk kontext. Jag erkänner här och nu att jag avskyr er svenska kvinnor i gemen för er jävla dekadens och oförmåga att ställa dårarna mot väggen.
Citera
2018-08-26, 18:21
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Vadå? Skall inte pojkar få leka med bilar längre? Frigolitmannen är farlig. Helt ärligt.
Vad är det för jäkla Sovjetsamhälle han vill ha?

Hoppas MP inte ens får 4% i valet. Dom är galna.

Fridolin är en väldresserad påg. Han är drillad av oss feminister i att säga rätt saker vid rätt tillfälle, och kan därför slippa bli fysiskt kastrerad. Han skulle vara extra söt om han tog på sig en klänning.
Citera
2018-08-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Du kan gå ur/i en religion. Inte lika mycket ras.

Case closed.

Jag missförstod dig nog. Jag håller med.
Citera
2018-08-27, 05:47
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Visste väl att du var en bra tjej. Jag har bott och varit verksam i Indonesien i hyggligt många år. Även om Indoneser i gemen har en pragmatisk ställning till Islam så finns det en kultur vi kan tillskriva just islam som håller kvinnor i ett järngrepp. Det gör fanimej ont att se hur småtjejer blir skyfflade runt som spelbrickor mellan familjer. Jag jobbar mycket mot militär och flotta och här snackar vi patriarkat. Jag har kämpat så gott jag kan mot detta men samtidigt så vill man ju ha mat på bordet och alla under mig lever på att jag presterar. Det gör ont. Samtidigt ser man tokfeministerna här som inte tvekar en sekund att använda deras lidande som slagträ i en debatt som inte ens har validitet i en svensk kontext. Jag erkänner här och nu att jag avskyr er svenska kvinnor i gemen för er jävla dekadens och oförmåga att ställa dårarna mot väggen.

Håller delvis med i analysen av svenska kvinnor. Det finns många bra också som ej stämmer in på beskrivningen du ger, men många är hjärntvättade av feminismen som bedriver offerkapitalism i Sverige, för att få mer personer in i sin sjuka sekt.

Jag tror de flesta kvinnor inte ens har koll på att de fick allmän rösträtt före män I Sverige.

All fakta pekar på att kvinnor i Sverige har det EXTREMT bra!

Lägre straff för samma brott, mindre utsatta för våld och övergrepp, snällbetyg I skolan, bättre betyg i skolan, fler stipendier, en FEMINISTISK REGERING, partier som rakt upp och ner hatar män finns och hyllas, stats och privatfinansierad media så som tidningar, radio och TV öser ut propaganda i förmån för kvinnor, indoktrinering i skolan till förmån för kvinnor, diskrimineringsombudsman som tillåter hat mot män, socialt accepterat med lynching utifrån anklagelser osv osv osv.

ÄNDÅ är de tydligen förtryckta I ett "patriarkat" trots att det finns forskning som pekar på att Sverige är det mest femenina samhället I världen.

Så stört pinsamt att leva kring sådana kränkta stolpskott.
Citera
2018-08-27, 08:43
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Regeringen och MP har slagit ett slag för jämställdheten. De har plockat bort alla orden "pojke" och "flicka" ur läroplanen till förskolan, och ersatt med Barn.

Men nu kommer ytterligare en förändring av läroplanen, formulerad av MP. I framtiden måste förskolepersonalen aktivt motarbeta könsnormer och mönster i lek, t.ex att flickor (jädrans, jag måste använda ordet) leker med dockor och killar med bilar. Eller att de inte leker med varann. KD har reserverat sig mot detta och kallar det genusflum.

Därför debatterade Gustav Fridolin mp och Sara Skyttedal KD i Aktuellt på TV igår.

På en rakt fråga till Fridolin från reportern, som var neutral, varför MP vill ändra läroplanen så att pojkars lekar med bilar styrs upp, så svarade Fridolin: "Se på metoo, som visar vuxna mäns beteende mot kvinnor. Det finns väl ingen som anser att dagis inte ska motverka det beteendet?

Min fråga är, har han något på fötterna här? Vad finns det för (feministisk) forskning som visar att pojkars/flickors lek på dagis kan påverka dem att behandla kvinnor/män illa som vuxna?

Och om det inte finns någon sådan forskning, varifrån har Fridolin fått sina ideer? Och är det i så fall verkligen sant att Sverige styrs av människor som inte bryr sig om fakta? Kanske borde man ändra dagis för att slippa personer som tänker som Fridolin?

Jag har lekt med både Barbies och bilar, men med tanke på vad folk har innanför pannbenet, så gjorde det mig snarare till misantrop, jag är dessutom kvinna.

Barn på dagis leker med allt möjligt, Fridolin bör nog ta sig ett besök på närmsta förskola.
Citera
2018-08-27, 09:41
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Fridolin är en väldresserad påg. Han är drillad av oss feminister i att säga rätt saker vid rätt tillfälle, och kan därför slippa bli fysiskt kastrerad. Han skulle vara extra söt om han tog på sig en klänning.
Det är exakt så det är. Fast jag hade kanske valt de mer politiskt korrekta orden "Fridolin verkar vara ganska lätt att påverka, av t.ex lobbyorganisationer som kommer på besöker till hans fina kontor varje dag". Alla miljöpartister verkar vara känslomässigt sökande och därmed lättpåverkade, inklusive vår kulturminister som sätter på sig knutblus utan att veta fakta. Fridolin kommer nog gärna i klänning, bara han känner att han med den symbolhandlingen slog ett hårt slag i luften för en god sak.
Citera
2018-08-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är exakt så det är. Fast jag hade kanske valt de mer politiskt korrekta orden "Fridolin verkar vara ganska lätt att påverka, av t.ex lobbyorganisationer som kommer på besöker till hans fina kontor varje dag". Alla miljöpartister verkar vara känslomässigt sökande och därmed lättpåverkade, inklusive vår kulturminister som sätter på sig knutblus utan att veta fakta. Fridolin kommer nog gärna i klänning, bara han känner att han med den symbolhandlingen slog ett hårt slag i luften för en god sak.

Låt mig gissa...."faktan" bakom Kuhunkes knytblus låter ungefär så här i din skalle:

-De 18 vittnande kvinnorna blåljög om Kulturporfilens framfart, samt alla övriga iakttagelser av nämnde mans beteende kontra kvinnor. Vad kan vi vara uppe i? runt 100 vittnen? De ljuger allesammans självklart!

-Sara Danius, pga att hon är kvinna självklart, var oduglig på sin post, man ska fan INTE kritisera gamla gamar i gamet såsom Engdhal. Han har ju alltid rätt.

-Allt som Sara Danius har sagt, yttrat sig i media och denna affär, är känslosamt "offerkofta". Allt som Horace Engdhal m.fl har sagt är logik och fakta med stort F.

Nått sånt eller hur lille eiffeltornet?
Citera
2018-08-27, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Låt mig gissa...."faktan" bakom Kuhunkes knytblus låter ungefär så här i din skalle:

-De 18 vittnande kvinnorna blåljög om Kulturporfilens framfart, samt alla övriga iakttagelser av nämnde mans beteende kontra kvinnor. Vad kan vi vara uppe i? runt 100 vittnen? De ljuger allesammans självklart!

-Sara Danius, pga att hon är kvinna självklart, var oduglig på sin post, man ska fan INTE kritisera gamla gamar i gamet såsom Engdhal. Han har ju alltid rätt.

-Allt som Sara Danius har sagt, yttrat sig i media och denna affär, är känslosamt "offerkofta". Allt som Horace Engdhal m.fl har sagt är logik och fakta med stort F.

Nått sånt eller hur lille eiffeltornet?

Kulturprofilens beteende har varit känt sedan länge. Förstår inte varför just Horace (som inte är anklagad för sexuellt olämpligt uppförande vad jag vet) ska löpa gatlopp i media när Kulturprofilens beteende är något som samtliga i den sfären sett mellan fingrarna på. Inklusive Danius som lyft upp och hyllat Kulturprofilen, väl medveten om hans beteende. Även kulturministern gav pris till Kulturprofilen (även om det i det fallet nog snarare handlar om att kulturministern har väldigt begränsad kunskap om och insyn i svenskt kulturliv).

Enligt vittnesmålen har ju Kulturprofilens hustru Frostensson varit den mest aggressiva försvararen av sin make och den som hårdast gått till angrepp mot alla som andats kritik mot Kulturprofilens beteende. Ändå är hon i media betydligt mer friskriven från ansvar än vad Horace är.

Sedan visar denna soppa vilka fjollor svensk kulturelit består av. Även kungen var ju en fjolla då Kulturprofilen kom undan med att klämma kronprinsessan på rumpan mitt framför ögonen på kungen utan konsekvenser. Men trots årtionden av detta beteenden har han inte åkt på så mycket som ett välförtjänt kok stryk. Det finns väl ingen som tror att Kulturprofilen fortfarande hade varit i livet idag om han istället rest till Irak för att där kladda på människors flickvänner, fruar och döttrar?
Citera
2018-08-27, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainNo
Kulturprofilens beteende har varit känt sedan länge. Förstår inte varför just Horace (som inte är anklagad för sexuellt olämpligt uppförande vad jag vet) ska löpa gatlopp i media när Kulturprofilens beteende är något som samtliga i den sfären sett mellan fingrarna på. Inklusive Danius som lyft upp och hyllat Kulturprofilen, väl medveten om hans beteende. Även kulturministern gav pris till Kulturprofilen (även om det i det fallet nog snarare handlar om att kulturministern har väldigt begränsad kunskap om och insyn i svenskt kulturliv).

Enligt vittnesmålen har ju Kulturprofilens hustru Frostensson varit den mest aggressiva försvararen av sin make och den som hårdast gått till angrepp mot alla som andats kritik mot Kulturprofilens beteende. Ändå är hon i media betydligt mer friskriven från ansvar än vad Horace är.

Sedan visar denna soppa vilka fjollor svensk kulturelit består av. Även kungen var ju en fjolla då Kulturprofilen kom undan med att klämma kronprinsessan på rumpan mitt framför ögonen på kungen utan konsekvenser. Men trots årtionden av detta beteenden har han inte åkt på så mycket som ett välförtjänt kok stryk. Det finns väl ingen som tror att Kulturprofilen fortfarande hade varit i livet idag om han istället rest till Irak för att där kladda på människors flickvänner, fruar och döttrar?

Horace löper inte gatlopp pga just det skälet utan pga att han uppträtt som en sur fjortis, och varit den främste motståndaren till välbehövliga förändringar.
Är i stort faktiskt hans fel att svenska akademin sitter i den skit de gör just nu.

Danius kom in i akademin betydligt senare än övriga och hon har bott utomlands strörre delen av kulturprofilens härjningar. Men möjligt att hon sett något eller hört rykten innan och borde ha reagerat, det säger jag inget om.
Citera
2018-08-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Horace löper inte gatlopp pga just det skälet utan pga att han uppträtt som en sur fjortis, och varit den främste motståndaren till välbehövliga förändringar.
Är i stort faktiskt hans fel att svenska akademin sitter i den skit de gör just nu.

Danius kom in i akademin betydligt senare än övriga och hon har bott utomlands strörre delen av kulturprofilens härjningar. Men möjligt att hon sett något eller hört rykten innan och borde ha reagerat, det säger jag inget om.

Det är inte kriminellt att vara en sur fjortis. Och att Svenska akademin skakas av Kulturprofil-skandalen är inte Engdahls fel ensamt, övriga Akademin och övriga kultureliten är lika skyldiga till att ha sett mellan fingrarna på beteendet och lyft upp honom.

Danius kände Kulturprofilen redan innan hon kom in i Akademin. Han ska även ha använt sina kontakter för att hjälpa in henne, varför hon sedan tackade och hyllade honom i en av sina böcker. Givetvis har hon vetat om Kulturprofilens beteende. Han har ett rykte som föregår honom. Dessutom är han ingen Harvey Weinstein-typ som begår övergreppen på kontor och hotellrum när han är ensam med offren utan Kulturprofilen begår gladeligen övergrepp även på sociala tillställningar mitt framför ögonen på dussintals vittnen, bland annat makar, fäder och pojkvänner till offren som av någon anledning inte finner beteendet så pass allvarligt att en skarp tillrättavisning vore på sin plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in