Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
Visste väl att du var en bra tjej. Jag har bott och varit verksam i Indonesien i hyggligt många år. Även om Indoneser i gemen har en pragmatisk ställning till Islam så finns det en kultur vi kan tillskriva just islam som håller kvinnor i ett järngrepp. Det gör fanimej ont att se hur småtjejer blir skyfflade runt som spelbrickor mellan familjer. Jag jobbar mycket mot militär och flotta och här snackar vi patriarkat. Jag har kämpat så gott jag kan mot detta men samtidigt så vill man ju ha mat på bordet och alla under mig lever på att jag presterar. Det gör ont. Samtidigt ser man tokfeministerna här som inte tvekar en sekund att använda deras lidande som slagträ i en debatt som inte ens har validitet i en svensk kontext. Jag erkänner här och nu att jag avskyr er svenska kvinnor i gemen för er jävla dekadens och oförmåga att ställa dårarna mot väggen.
Håller delvis med i analysen av svenska kvinnor. Det finns många bra också som ej stämmer in på beskrivningen du ger, men många är hjärntvättade av feminismen som bedriver offerkapitalism i Sverige, för att få mer personer in i sin sjuka sekt.
Jag tror de flesta kvinnor inte ens har koll på att de fick allmän rösträtt före män I Sverige.
All fakta pekar på att kvinnor i Sverige har det EXTREMT bra!
Lägre straff för samma brott, mindre utsatta för våld och övergrepp, snällbetyg I skolan, bättre betyg i skolan, fler stipendier, en FEMINISTISK REGERING, partier som rakt upp och ner hatar män finns och hyllas, stats och privatfinansierad media så som tidningar, radio och TV öser ut propaganda i förmån för kvinnor, indoktrinering i skolan till förmån för kvinnor, diskrimineringsombudsman som tillåter hat mot män, socialt accepterat med lynching utifrån anklagelser osv osv osv.
ÄNDÅ är de tydligen förtryckta I ett "patriarkat" trots att det finns forskning som pekar på att Sverige är det mest femenina samhället I världen.
Så stört pinsamt att leva kring sådana kränkta stolpskott.