2018-08-31, 19:07
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag har inte läst forskningen, men Gustav är väl utbildad inom det? Han är väl lärare? Så jag antar att han vet det bättre än jag. Jag skulle aldrig sätta mina barn på dagis över huvud taget.

En idiot kan bli lärare i Sverige, och det blir de då de inte kommer in på några andra program.
Citera
2018-08-31, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Finns det något område där man använder hjärnan där män klarar sig bättre än kvinnor av biologiska skäl? Du erkänner att det finns områden där kvinnors bättre resultat beror på biologi. Nämn ett där mäns bättre resultat beror på biologi. Kan du inte erkänna ett enda där mäns bättre resultat beror på biologi anser du ju uppenbarligen att kvinnors hjärnor är biologiskt överlägsna männens. Det är den enda rimliga tolkningen.

Svara nu för i helvete

Jag har redan nämnt var jag anser att mäns biologi klår kvinnors. Fysik styrka. DET ÄR biologi.

jag har också svarat på din fråga gällande hjärnan.

Nej, jag anser inte det finns något område där män generellt skulle ha bättre hjärna än kvinnor.
Du har individuella män som är outstanding inom olika områden där hjärnan arbetar, men du har även individuella kvinnor som är det inom alla områden, utan undantag.
Ingen skillnad.

Det som ÄR skillnad är typer som du och era föreställningar. Finns nog jävligt många fler män som tänker som du kring att de är överlägsna kvinnor intellektuellt...men färre kvinnor.

så? kanske kvinnor helt enkelt har lite bättre överblick över helheter?
Hmm?
Citera
2018-08-31, 19:18
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Nej, jag anser inte det finns något område där män generellt skulle ha bättre hjärna än kvinnor.
Du har individuella män som är outstanding inom olika områden där hjärnan arbetar, men du har även individuella kvinnor som är det inom alla områden, utan undantag.
Ingen skillnad.

Men du anser ju uppenbart att det finns områden där kvinnor generellt har bättre hjärnor än män? Som tex vad gäller att klara skolan, inte hamna på gatan, bli missbrukare etc. Den enda logiska konsekvensen blir ju då att kvinnors hjärnor är generellt överlägsna männens. Sen har du mage att anklaga andra för sexism? Helt otroligt vilken äcklig och hycklande liten människa du är Merapi.

Citat:
Det som ÄR skillnad är typer som du och era föreställningar. Finns nog jävligt många fler män som tänker som du kring att de är överlägsna kvinnor intellektuellt...men färre kvinnor.

Hmm?

Nej jag säger inte att mäns hjärnor är överlägsna, jag erkänner att det är biologiska anledningar som gör att män dominerar i botten av samhället. Precis som du också medger. Vi är alltså båda överens om att det finns områden där kvinnor gör bättre ifrån sig pga biologi. Skillnaden är att jag anser att det också finns områden där män gör bättre ifrån sig av biologiska skäl. Men det vägrar du att medge. Det är du som är sexisten här Merapi. Ingen annan. Att du inte fattar det visar bara hur sjukt jävla genomkorkad du är.
Senast redigerad av Darwinist 2018-08-31 kl. 19:26.
Citera
2018-08-31, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Men du anser ju uppenbart att det finns områden där kvinnor generellt har bättre hjärnor än män? Som tex vad gäller att klara skolan, inte hamna på gatan, bli missbrukare etc. Den enda logiska konsekvensen blir ju då att kvinnors hjärnor är generellt överlägsna männens. Sen har du mage att anklaga andra för sexism? Helt otroligt vilken äcklig och hycklande liten människa du är Merapi.

Nej jag säger inte att mäns hjärnor är överlägsna, jag erkänner att det är biologiska anledningar som gör att män dominerar i botten av samhället. Precis som du också medger. Vi är båda överens om att det finns områden där kvinnor gör bättre ifrån sig pga biologi. Skillnaden är att jag anser att det också finns områden där gör bättre ifrån sig av biologiska skäl. Det är du som är sexisten här Merapi. Ingen annan.

På vilket jävla vis skulle ett års försprång i mognad före 16, göra könet kvinnans hjärna "bättre" än mäns? De kommer ju ikapp vid 16.

Så? Är det mäns biologiskt underlägsna hjärna som gör att de är i majoritet i botten av samhället?`
hmmm?

Erkänner du således att mäns hjärnor är sämre än kvinnors?
Hmmm?
Ditt hycklade äckel?

Där lite exempel på samma underlägsna retorik du kör med.
Citera
2018-08-31, 19:30
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
På vilket jävla vis skulle ett års försprång i mognad före 16, göra könet kvinnans hjärna "bättre" än mäns? De kommer ju ikapp vid 16.

Så? Är det mäns biologiskt underlägsna hjärna som gör att de är i majoritet i botten av samhället?`
hmmm?

Erkänner du således att mäns hjärnor är sämre än kvinnors?
Hmmm?
Ditt hycklade äckel?

Där lite exempel på samma underlägsna retorik du kör med.

Du är fan ett genetiskt jävla missfoster. Det måste vara en nån medfödd skada som gör dig så brutalt osannolikt jävla genompantad. Nåt annat är inte möjligt.
Citera
2018-08-31, 19:35
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Nej, i alla fall jag börjar förstå varifrån mycket av kritiken kommer, nämligen från oförmågan att läsa en text som den faktiskt är skriven istället för hur den låter i era huvuden.

Här har du t ex missat helt att Merapi inte alls har skrivit som du tror. Hon skriver inte att biologi sträcker sig inte längre än "mens, föda barn, kuk/fitta & skäggväxt".

Av någon anledning ser du inte det lilla men tydliga "ex" som finns med i texten. Det står för "exempelvis", vilket innebär att "mens, föda barn, kuk/fitta & skäggväxt" är EXEMPEL och inte en beskrivning på exakt hur långt biologin sträcker sig enligt feminister och tydligen också genus (hur det nu kan ha några åsikter?), som du har fått för dig.

Du kan alltså andas ut - det är inte så förfärligt som du har gått omkring och inbillat dig. Skönt, va? Och tänk så mycket annat du kan ha missuppfattat när en sån här sak går dig så totalt förbi, du måste kanske omvärdera precis allt du tror dig veta!

Men hon erkänner ju nästan aldrig biologiska förklaringsmodeller kopplat till beteende, förutom när det gynnar hennes agenda såklart. Det är klart och tydligt att Merapi anser att biologi är av underordnad och minimal betydelse för hur män och kvinnor organiserar och beter sig. Hon sträcker sig till strikt fysiologiska skillnader och resten skippar hon gärna över eftersom det inte matchar med hennes världsbild.

Jo, det är så förfärligt! Genus är ett gift som förstör varje sinne det rör.
Citera
2018-08-31, 19:35
Medlem
Darwinists avatar
Min debatt med Merapi sammanfattad här för den som inte orkar bläddra igenom alla sidor:

Merapi: Det finns fler riktigt LÅGINTELLIGENTA män, det är BIOLOGISKA orsaker som gör att män dominerar i botten av samhället bland utslagna och hemlösa. Det är MÄN som är det SVAGA KÖNET.

Jag: Det är mycket riktigt att det finns fler lågintelligenta män eftersom män har större spridning, men det betyder också att det finns fler riktigt högintelligenta män vilket gör att män inte bara dominerar i botten i samhället av biologiska skäl utan även vinner fler nobelpris tex.

Merapi: DITT JÄVLA SEXISTSVIN!! HUR VÅGAR DU!?! GUDRUN FOR PRESIDENT!! SKÄR KUKEN AV ALLA MÄN!! SEXIST!!! KROSSA PATRIARKATET!!
Senast redigerad av Darwinist 2018-08-31 kl. 19:46.
Citera
2018-08-31, 21:18
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Jag har redan nämnt var jag anser att mäns biologi klår kvinnors. Fysik styrka. DET ÄR biologi.

jag har också svarat på din fråga gällande hjärnan.

Ingen skillnad.

Hmm?

Det handlar ju inte om att något kön är "bättre" eller "sämre". Det handlar om att män och kvinnor har olikheter. Det är fullständigt idiotiskt att försöka göra det till en tävling, sånt håller man på med i mellanstadiet. Det är faktiskt så, att dom som du föraktar så mycket, dvs typ sådana som mig, inte alls hatar kvinnor eller tycker dom är "sämre". Att påpeka existerande könsskillander är inte hat eller sexism, det är bara ett erkännande av hur verkligheten är beskaffad. En förklaring till varför vissa sociologiska fenomen uppstår.

Och hur det än är så måste män & kvinnor samverka för att ge bästa möjliga förutsättningar till nästa generation, det är ju därför det finns två kön till att börja med. Och ibland så måste både män & kvinnor göra avkall på sina egna själviska önskningar och mål för att tillgodose avkommans behov. Det är ingen jävla rättvisetävling som feminister vill få det till.

Har du barn? Det har jag. Jag kan garantera dig att 99.9% av alla föräldrar, män som kvinnor, fullständigt skiter i vad feminister & genusvetare har att säga eftersom vi som föräldrar är fullt upptagna med att göra uppoffringar för våra barn och se till att dom har det så bra som möjligt. Vi ger blanka fan i vilken förälder som är hemma mest, vem som städar mest, vem som tjänar mest. Vi lever i verkligheten och vi försöker göra det bästa för våra barn även om det ibland gör att vi måste vara hemma från jobbet eller sitta uppe hela natten med magsjukt barn. Genustrams har INGENTING att erbjuda, INGET!!!
Citera
2018-09-01, 03:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det handlar ju inte om att något kön är "bättre" eller "sämre". Det handlar om att män och kvinnor har olikheter. Det är fullständigt idiotiskt att försöka göra det till en tävling, sånt håller man på med i mellanstadiet. Det är faktiskt så, att dom som du föraktar så mycket, dvs typ sådana som mig, inte alls hatar kvinnor eller tycker dom är "sämre". Att påpeka existerande könsskillander är inte hat eller sexism, det är bara ett erkännande av hur verkligheten är beskaffad. En förklaring till varför vissa sociologiska fenomen uppstår.

Och hur det än är så måste män & kvinnor samverka för att ge bästa möjliga förutsättningar till nästa generation, det är ju därför det finns två kön till att börja med. Och ibland så måste både män & kvinnor göra avkall på sina egna själviska önskningar och mål för att tillgodose avkommans behov. Det är ingen jävla rättvisetävling som feminister vill få det till.

Har du barn? Det har jag. Jag kan garantera dig att 99.9% av alla föräldrar, män som kvinnor, fullständigt skiter i vad feminister & genusvetare har att säga eftersom vi som föräldrar är fullt upptagna med att göra uppoffringar för våra barn och se till att dom har det så bra som möjligt. Vi ger blanka fan i vilken förälder som är hemma mest, vem som städar mest, vem som tjänar mest. Vi lever i verkligheten och vi försöker göra det bästa för våra barn även om det ibland gör att vi måste vara hemma från jobbet eller sitta uppe hela natten med magsjukt barn. Genustrams har INGENTING att erbjuda, INGET!!!

Det är lugnt mannen överlåt tänkandet till oss andra som inte har barnkräk på hjärnan och är utvilade och alerta.
Citera
2018-09-01, 03:52
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är lugnt mannen överlåt tänkandet till oss andra som inte har barnkräk på hjärnan och är utvilade och alerta.
Det har ju gått så bra...
Jag föredrar att överlåta tänkandet till dem som förstår hur världen fungerar. Som inser att samspelet är mycket viktigare än några självrättfärdigade feministers veka egon.
Citera
2018-09-01, 04:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det har ju gått så bra...
Jag föredrar att överlåta tänkandet till dem som förstår hur världen fungerar. Som inser att samspelet är mycket viktigare än några självrättfärdigade feministers veka egon.

Du borde absolut försöka tänka själv. Men "världen" blir för stort. Börja med dig själv och ditt närområde.
Citera
2018-09-01, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666

Du är lustig du Hexen.

Här har du Darwin som nu tjatat på mig i x inlägg om att jag ska erkänna att mannen som biologiskt kön skulle vara intellektuellt överlägsen kvinnan som biologiskt kön.
Sen är det mig du hoppar på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in