Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 20:00
  #121
Medlem
skalman1973s avatar
Vilket jävla självmål ! Det här innebär i praktiken att en redan marginaliserad grupp av människor på arbetsmarknaden inte ens kommer att kallas på en intervju i framtiden . Dvs det här var ingen bra dag att vara kvinna utlänning och av ett afrikanskt eller arabiskt ursprung
Citera
2018-08-15, 20:01
  #122
Medlem
RobieBwois avatar
Bara som företag att..

1. Säga okej och sen skicka mail om att tjänsten gått till annan sökande

eller

2. Ge fan i att ta kalla muslimer till arbetsintervju
__________________
Senast redigerad av RobieBwoi 2018-08-15 kl. 20:08.
Citera
2018-08-15, 20:03
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mallorcamange
vilken ebba?
Den fina elvaåriga flickan som mördades av islamisten Akilov...
Hon var sin fars enda barn.
Han fick 60 000 kr som plåster på såren av svenska staten...
Och en förmodad islamist får 40 000 för att hon inte fick fortsätta en jobbintervju och stor uppmärksamhet i media.

Tro inte att jag försvarar extrema muslimer, nej, men just att förstora hälsningsritualerna och hänvisa till dem som orsak är idiotiskt.
Citera
2018-08-15, 20:10
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Ja, och det är ju inga problem. Hon får självklart tro vad hon vill. Men ANDRA har ingen skyldighet att anpassa sig till den tron. Det är vad det handlar om. Det spelar inte så stor roll vad hon tror. DO skulle inte höja ett ögonbryn om det handlade om något annat än just en muslim.
Givetvis inte.
Jag förstår det.
Men varför börja bråka om just den grejen?
Ser du att det är en extrem muslim, ja men börja inte tjafsa om hälsningar...
Alla vet ju att muslimerna kan dra sådant till rätten och att de fått skadestånd och uppmärksamhet tidigare.
De har ju gjort såhär massa gånger och de går alltid till media och det är perfekt PR för dem!
Citera
2018-08-15, 20:14
  #125
Medlem
Farah Al Hajeh är politisk aktivist.
2009 fösökte hon påverka rektor Leif Eriksson på Gränbyskolan att utföra en tyst minut sina döda terrorkompisar i Gaza.
Rektorn var dock smart och lät sig inte påverkas .
Ingen slöja då, så radikalisering måste ha skett efter gifte.
http://web.fib.se/visa_info.asp?Post...rubrik=&e=e005

2017 försökte de få ekonomiskt bistånd för inneboendehyra med 6 500 kr.
Citera
2018-08-15, 20:14
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Bara som företag att..

1. Säga okej och sen skicka mail om att tjänsten gått till annan sökande

eller

2. Ge fan i att ta kalla muslimer till arbetsintervju

Ja, det blir konsekvensen.
Citera
2018-08-15, 20:34
  #127
Avstängd
krauthammers avatar
rubriken är för övrigt helt galen. Islamist??
Citera
2018-08-15, 20:38
  #128
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Det framkommer i annan press att det är tolkjobb.
Grejen är snarare att just muslimer särbehandlas så otroligt, hon flinar glatt där på fotot, vann just en bra summa pengar.
Oanständigt.
Men vi andra ska inte vara sämre. På med scarlett, avböj handskakning och anmäl.
Lätta pengar detta.

Jag håller med om att muslimer tenderar att särbehandlas men just det här - Jag tycker att man inte ska tvingas hälsa på ett sätt man är obekväm med.

Men ja, är det ett tolkjobb så är det en helt annan femma.

Citat:
Ursprungligen postat av xertion
Ett “företag” består av vanliga människor. Om man som västerlänning inte vill arbeta med islamister så är det knappast småaktigt.

Att man inte vill hälsa genom att ta i hand betyder inte att man är islamist.
Citera
2018-08-15, 20:41
  #129
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Givetvis inte.
Jag förstår det.
Men varför börja bråka om just den grejen?
Ser du att det är en extrem muslim, ja men börja inte tjafsa om hälsningar...
Alla vet ju att muslimerna kan dra sådant till rätten och att de fått skadestånd och uppmärksamhet tidigare.
De har ju gjort såhär massa gånger och de går alltid till media och det är perfekt PR för dem!

Ja... Jag vet inte riktigt vad vi diskuterar längre Visst var företaget korkat som inte "spelade spelet" och angav annat skäl, men man får inte glömma att de är fostrade i feminismens Sverige, och de kanske trodde att den här "värdegrunden" om att alla är lika faktiskt är något som gäller annat än när det passar neo-marxisterna, och de trodde kanske att de "tog en stand" för jämlikheten, men hade helt missat att muslimerna nu befinner sig högre på förtryckarskalan än jämlikheten, och åkte dit på det.

Det är inte så jävla lätt att hålla reda på det med tanke på godtyckliga vänsterns åsikter är.
Citera
2018-08-15, 20:41
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag håller med om att muslimer tenderar att särbehandlas men just det här - Jag tycker att man inte ska tvingas hälsa på ett sätt man är obekväm med.

Men ja, är det ett tolkjobb så är det en helt annan femma.



Att man inte vill hälsa genom att ta i hand betyder inte att man är islamist.

Ingen tvingar henne att hälsa på någon, vill hon inte jobba på företaget kan hon söka jobb på ett annat företag. Däremot skulle inget land med självrespekt ge henne bidrag under tiden hon går arbetslös och det är trams att hon får skadestånd eftersom hon inte kan följa sederna där hon lever.

Jag kan inte minnas att jag skrivit under någon inbjudan till henne, hon har valt att flytta till Sverige. Svårare än så är det inte.
Citera
2018-08-15, 20:41
  #131
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Står att det är en kvinna hon kan lika gärna vara från Japan dom gillar inte heller att skaka hand.

De insisterar inte på det.
Citera
2018-08-15, 20:45
  #132
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Flyttar tråden till ett mer lämpligt delforum.

Aktuella brott och kriminalfall --> Integration och invandring

/Moderator

Skickar vidare till Jämställdhet och diskriminering för eventuellt sammanfogande med (FB) Vägrade skaka hand på arbetsintervju - får 40.000kr i skadestånd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback