2018-08-15, 18:55
Medlem
Hahaha sjukaste jag läst på länge går detta igenom så är det helt sjukt.
Citera
2018-08-15, 18:55
Medlem
Mad monks avatar
Vad är det för idioter som har beslutat att svinet ska få skadestånd?
Citera
2018-08-15, 18:56
Medlem
Givetvis måste ett företag få välja vilka man anställer. Om du har en intervju med en person som inte ens kan hälsa på ett riktigt sätt är det ju en fullgod anledning att säga tack men nej tack. Det finns folk som nekats jobb av mindre petitesser än så.
Citera
2018-08-15, 18:57
Medlem
nihilverums avatar
Flyttar tråden till ett mer lämpligt delforum.

Aktuella brott och kriminalfall --> Integration och invandring

/Moderator
Citera
2018-08-15, 18:58
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Givetvis måste ett företag få välja vilka man anställer. Om du har en intervju med en person som inte ens kan hälsa på ett riktigt sätt är det ju en fullgod anledning att säga tack men nej tack. Det finns folk som nekats jobb av mindre petitesser än så.

Det får de ju med därför beslutet att ge islamisten skadestånd är sinnessjukt.
Citera
2018-08-15, 19:02
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Lär överklagas, det var ju en oenig domstol. Sen kan jag faktiskt tycka att det är respektlöst och småaktigt av företaget i fråga att inte acceptera ett annat sätt att hälsa på. Om man inte vill vidröra någon av motsatt kön ska man inte behöva göra det. Sen beror det såklart på vilket typ av jobb också. Det framgår inte.

Det framkommer i annan press att det är tolkjobb.
Grejen är snarare att just muslimer särbehandlas så otroligt, hon flinar glatt där på fotot, vann just en bra summa pengar.
Oanständigt.
Men vi andra ska inte vara sämre. På med scarlett, avböj handskakning och anmäl.
Lätta pengar detta.
Citera
2018-08-15, 19:04
Medlem
xertions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Lär överklagas, det var ju en oenig domstol. Sen kan jag faktiskt tycka att det är respektlöst och småaktigt av företaget i fråga att inte acceptera ett annat sätt att hälsa på. Om man inte vill vidröra någon av motsatt kön ska man inte behöva göra det. Sen beror det såklart på vilket typ av jobb också. Det framgår inte.

Ett “företag” består av vanliga människor. Om man som västerlänning inte vill arbeta med islamister så är det knappast småaktigt.
Citera
2018-08-15, 19:07
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
Då behöver du söka hjälp (min fetning).

Hur funkar det tvärtom? Jag som kvinna söker jobb i ett muslimskt företag och kräver att få skaka hand med manliga kunder.

Det där är värt att prövas.
I vilken omfattning muslimska arbetagivare diskriminerar andra som söker deras utannonserade tjänster.
Citera
2018-08-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Det där är värt att prövas.
I vilken omfattning muslimska arbetagivare diskriminerar andra som söker deras utannonserade tjänster.

Hur många muslimska arbetsgivare finns det ens? Bortsätt typ pizza, svarttaxi, knarkhandel och liknande.

Känns inte som det är branscher där man kan vara så värst kräsen med arbetskraften.
Citera
2018-08-15, 19:14
Medlem
brutefishs avatar
något som för mig är HELT ofattbart är att dumma jävla arbetsgivare STÄNDIGT går i den här jävla fällan.

man ska ALDRIG NÅGONSIN, ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ange orsaken varför man inte väljer att anställa en viss person.

man tar in personen, noterar avvikande beteende, smilar som en idiot och avslutar med att vi får höra av oss och sen ger man fan i det. du behöver som arbetsgivare inte ange orsak varför det inte blev något jobb eller varför provanställningen inte förlängdes.

jävla amatörer.

som arbetsgivare själv så vet jag att man aldrig ska dela ut gratis hållhakar till (potentiella) anställda, med största sannolikhet så kommer de nyttja detta, bara en tidsfråga.
på sätt och vis är det rätt åt dom.

och den där jävla fittan kan ju flytta till ett land som använder den där medeltidsboken som rättesnöre.
Citera
2018-08-15, 19:14
Medlem
LOL, hon verkar ha en släkting som försökte samma sak för några år sedan.
Safad Alhajeh hade lovats provjobb i en godisbutik i Uppsala i dag. Men när hon dök upp iklädd slöja nekades hon plötsligt att jobba.

När samtalet fortsatte sade butiksägaren enligt Safad att hon skulle förstöra butikens image och hon skulle förlora kunder på grund av slöjan. Butiksägaren frågade om Safad var beredd att ta av sig sjalen för att få provjobba och när Safad svarade nej så var det inte på tal om något jobb.

Ägaren till godisbutiken säger till SVT Nyheter att själva slöjan i sig inte var huvudproblemet.

– Jag kände mig lurad. Vi har haft kontakt flera gånger och då har hon inte haft slöja. Hon skulle vara mitt ansikte utåt och jag vill att chokladen ska synas, säger butiksägaren.

Hon berättar också att hon själv är religiös och inte har problem med varken religion eller slöja.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...kades-provjobb
Undrar vad det är med den här Al Hajeh klanen som börjar bli så religiösa så snart de ska söka jobb.

Skulle en sådan här söka jobb på mitt jobb skulle jag kasta deras ansökan i papperskorgen direkt.
Senast redigerad av grelin1999 2018-08-15 kl. 19:17.
Citera
2018-08-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
man ska ALDRIG NÅGONSIN, ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ange orsaken varför man inte väljer att anställa en viss person.

Nej det är så märkligt.

Arbetsgivaren behöver inte sitta och ha någon motivering varför en person inte får ett jobb. Du håller ju bara minen och ringer upp personen någon dag senare och säger att tyvärr, tjänsten är redan tillsatt. Fast du i själva verket inte gillade hans fula kostym eller att hon satt och surfade med mobilen under intervjuven, eller att hon inte förstod sig på en enkel handskakning. Eller vad det nu kan vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in