Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-16, 00:18
  #241
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag förstår företagets policy. Hur skulle det se ut om alla hälsade som de ville? Snart ska väl skinnskallarna få hälsa som de vill också. Och hur trevligt är det? Plötsligt blir man påmind om judeutrotningen och va fan israel håller på med nu och all den skiten.
Och så vill vi ju inte ha det. Eller? Nej det är strikta, lagom hårda och lagom långa handskakningar som gäller.

Företaget hade möjligen kunnat gå fria genom att specificera i sin jobbannons att det är Kroppskontakt som gäller i företaget, och att ansökande som inte är intresserade av kroppskontakt, inte bör söka sig till företaget.
Citera
2018-08-16, 00:20
  #242
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Hela svenska befolkningen beter sig precis som du beskriver, ska vi pissa på dom som dom pissar på andra med olika uppfattningar eller ska vi försöka komma till en vettig konsensus? Hela grejen att kalla varandra hycklare, rasister osv är ju meningslöst. Speciellt i situationer som denna, där etablissemanget visar prov på att inte vara totalt vansinniga. Vi ska inte vrida och vända situationer till våran fördel och smutskasta politiska motståndare. Detta leder ingen vart. Det du gör är exakt samma sak som en hjärndöd vänsterslampa som säger du är ju inte så tokig för att du fäller en tår över 14.000 uttorkade barn i afrika.

Varför ska man inte få peka ut hyckleri när det pågår? Det är ju fullständigt bakvänt att ena stunden hylla mångkultur, och andra stunden inte acceptera att människor från olika kulturer har olika tabun?
Citera
2018-08-16, 00:25
  #243
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Alla ska få hälsa som dom vill, först lägger hon handen på bröstet och sen tar man i hand, eller? Problemet många missar är ju att en hälsning är en ömsesidig handling och genom att vägra ta i hand så nekar hon den andra att genomföra sin hälsning. På fullt allvar, en arbetsgivare som vägrar ta en person av annat kön i hand och på samma sätt avslutar intervjun ska väl också fällas för diskriminering? Dvs arbetsgivarna måste böja sig för de arbetssökandes nycker åt vilket håll de än är.
Citera
2018-08-16, 00:27
  #244
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Företaget hade möjligen kunnat gå fria genom att specificera i sin jobbannons att det är Kroppskontakt som gäller i företaget, och att ansökande som inte är intresserade av kroppskontakt, inte bör söka sig till företaget.
Att företaget med ett minimum av finess hade kunnat undvika att ens hamna i denna situation förtar inte det bisarra i att ett sånt här fall inte bara existerar i vårt land och i vår tid, men att gnällspiken lyckas vinna i AD.
Citera
2018-08-16, 00:30
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Tycker du som inte ser något konstigt med det, ja. Det handlar om att respektera andras personliga sfär, och det borde vara något självklart. Det är viktigare än lokala seder.

Manliga muslimer tar varandra i hand.
Muslimen tar inte kvinnliga i hand.
Muslimskor får inte ta män i hand.

Var går gränsen när religionen får ta över?
Var du får lokala seder ifrån, vet nog bara du?

Ett handslag är internationellt.
Muslimerna följer sin koran, de skiter i lokala seder.
Det skulle vi också göra med dem, eller?
Citera
2018-08-16, 00:34
  #246
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Manliga muslimer tar varandra i hand.
Muslimen tar inte kvinnliga i hand.
Muslimskor får inte ta män i hand.

Det gäller inte alla muslimer. Det är vissa muslimer som gör så. Men vill dom inte göra det, så tvinga dom inte.

Citat:
Var går gränsen när religionen får ta över?

Det handlar inte om att låta någon religion ta över, det handlar om att inte tränga in i någons personliga sfär.

Citat:
Var du får lokala seder ifrån, vet nog bara du?

Jag tyckte någon sa "ta seden dit man kommer", men jag kanske förstod fel.


Citat:
Ett handslag är internationellt.
Muslimerna följer sin koran, de skiter i lokala seder.
Det skulle vi också göra med dem, eller?

Internationellt i hela västvärlden!
Citera
2018-08-16, 00:43
  #247
Medlem
Forkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Varför ska man inte få peka ut hyckleri när det pågår? Det är ju fullständigt bakvänt att ena stunden hylla mångkultur, och andra stunden inte acceptera att människor från olika kulturer har olika tabun?

Självklart är det bakvänt men som jag sa har vi alla åsikter som kan bita oss i arslet. Har man ingen av dessa åsikter bör man ta en lång titt på sig själv. Att anse sig själv vara en felfri perfekt människa är totalt stört. Jag tycker det är onödigt att kalla sina motståndare hycklare när dom går åt det håll man själv vill. Detta är inte ett slagsmål på en lekplats, det är en långdragen kamp för vad som faktiskt är rätt.
Citera
2018-08-16, 00:47
  #248
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Att företaget med ett minimum av finess hade kunnat undvika att ens hamna i denna situation förtar inte det bisarra i att ett sånt här fall inte bara existerar i vårt land och i vår tid, men att gnällspiken lyckas vinna i AD.

Som jag sade, företaget dabbade sig på en teknikalitet.

De var chanslösa i samma ögonblick de valde att avbryta intervjun.


I mitt företag fick vi in en dvärg på arbetsintervjun en gång. Vi hade inga giltiga skäl att neka henne, men damn... hon passade helt enkelt inte in i vår struktur. Vi nekade henne enligt "vi hör av oss"-metodiken och där vi gav henne vårt standardsvar vi gav alla refuterade ansökande, och sen var det ingenting mer med det.


If you're not prepared for Affärsjuridik, then perhaps you shouldn't have formed a company to begin with...?
Marknaden är en 'WolfPit'. De som inte äter, blir uppätna.


Jag får stor lust att begära ut detta företags samtliga årsredovisningar för att hitta fler fel de gjort genom åren...
Inte för att jag på något sätt sympatiserar med kvinnan, utan på grund av att företagare som dessa ger oss Seriösa Företagare ett dåligt rykte by proxy.
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2018-08-16 kl. 00:57.
Citera
2018-08-16, 00:50
  #249
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Självklart är det bakvänt men som jag sa har vi alla åsikter som kan bita oss i arslet. Har man ingen av dessa åsikter bör man ta en lång titt på sig själv. Att anse sig själv vara en felfri perfekt människa är totalt stört. Jag tycker det är onödigt att kalla sina motståndare hycklare när dom går åt det håll man själv vill. Detta är inte ett slagsmål på en lekplats, det är en långdragen kamp för vad som faktiskt är rätt.

Det kan du få tycka om du vill. Själv tycker jag att hyckleri är något som vi ska sätta ficklampor på, i alla fall när det är våra politiker som gör sig skyldiga till det. Det är tur att satiren finns, den är det bästa verktyget att belysa sådant. Sen blir den censurerad...
Citera
2018-08-16, 01:13
  #250
Medlem
Forkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det kan du få tycka om du vill. Själv tycker jag att hyckleri är något som vi ska sätta ficklampor på, i alla fall när det är våra politiker som gör sig skyldiga till det. Det är tur att satiren finns, den är det bästa verktyget att belysa sådant. Sen blir den censurerad...

Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Islam kommer bryta ner mer och mer av skandinavien, hjälpta av sitt starka fäste i sverige.
Hur stor del av domstolen består av svenskar? Det kommer kvoteras in fler och fler muslimer, och dom kommer tränga ut svensk kultur när dom får chansen. Denna dom är bara början, mer islam kommer följa, var så säkra. Koranen har redan börjat ropas ut över Växjö, och fler städer kommer följa. I sverige vågar ingen säga nej till islam och allah.

Hur tror ni detta kommer leda till förändring? Om ni ser er om idag i Sverige är detta det sämsta man kan göra för förändring. Detta sätt att tala är något jag skulle hålla väldigt tätt i min umgängeskrets. Ska alla dessa problem fixas behövs en mycket smartare strategi än smutskastning (vi är i minoritet) eller ett tunnelseende som bara handlar om invandring och kulturella skillnader. Friheten att neka en hijabbärande knäppgök som inte vill ta i hand ska inte handla om kulturer eller ras. Det ska handla om friheten för var och en av arbetsgivare att anställa eller behandla människor inom lagens ramar. Som jag ser det har ingen lag brutits här men nu hittar "vi" på lagar för att göra det bekvämt för människor som enligt mig kanske inte har här att göra överhuvudtaget. Det jag vill ha sagt är att vi inte ska slåss mot varandra i tider som dessa, särskilt inte när motståndarna håller med oss. Varje liten seger för västerländska värderingar är idag en stor seger som leder till något bättre.
__________________
Senast redigerad av Forks 2018-08-16 kl. 01:15.
Citera
2018-08-16, 01:13
  #251
Medlem
Många av er som har försvarat AD:s dom i den här tråden är väl oroliga för vad SD kan göra mot t.ex. HBTQ-personer om de får för stor makt efter valet. Men när islamister vill införa könsapartheid i Sverige på riktigt, då är det fina grejer, tycker ni.
Citera
2018-08-16, 01:16
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Hur tror ni detta kommer leda till förändring? Om ni ser er om idag i Sverige är detta det sämsta man kan göra för förändring. Detta sätt att tala är något jag skulle hålla väldigt tätt i min umgängeskrets. Ska alla dessa problem fixas behövs en mycket smartare strategi än smutskastning (vi är i minoritet) eller ett tunnelseende som bara handlar om invandring och kulturella skillnader. Friheten att neka en hijabbärande knäppgök som inte vill ta i hand ska inte handla om kulturer eller ras. Det ska handla om friheten för var och en av arbetsgivare att anställa eller behandla människor inom lagens ramar. Som jag ser det har ingen lag brutits här men nu hittar "vi" på lagar för att göra det bekvämt för människor som enligt mig kanske inte har här att göra överhuvudtaget. Det jag vill ha sagt är att vi inte ska slåss mot varandra i tider som dessa, särskilt inte när motståndarna håller med oss. Varje liten seger för västerländska värderingar är idag en stor seger som leder till något bättre.

Vad menar du? Islam är inte västerländska värderingar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback