Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Håller med om att "sjukt på riktigt" och "äckligt" inte är godtagbara argument. Själv tycker jag ju t ex att Trump, "maga", alt-right, rasism och SD är äckligt och sjukt på riktigt. Intresse? Nej just det.
MEN nu är det trots allt DU som förenklar. På vilket sätt är HBTQ öht jämförbart med incest? För att båda är "sjuka" och "äckliga"??
Nej, verkligen inte. Anser man att två män ska få älska varandra så borde man även acceptera två bröder som älskar varandra.
Citat:
Incest har en speciell komponent även när det handlar om myndiga personer och även om man ser till att använda p-medel: risken för att den svagare parten utnyttjas. Det är nog iaf bra mycket vanligare att fäder utnyttjar sin dotter som är beroende av sina föräldrar för sin överlevnad, än att det är dottern som få för sig att förföra sin gamla pappa (=porrfantasi). Tror jag iaf, åtminstone tills jag fått väldigt goda skäl till att tro något annat.
Att sexuellt utnyttja eller våldta någon anser jag är fel, oavsett om det är incest eller ej. Om en pappa våldtar eller sexuellt utnyttjar sin dotter så anser jag att det är fel, men inte på grund av att det är incest, utan på grund att det kränker hennes kroppsliga autonomi.
Två bröder som älskar varandra borde ha samma rätt som vilket homosexuellt par som helst att komma ut ur garderoben.