Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-12, 03:43
  #1
Medlem
Lyssnade just på "filosofiska rummet" i P1 SR där man spelade upp följande scenario:

Två vuxna myndiga personer befinner sig på semester runt medelhavet, i värmen och den avslappnade miljön blir man lite sexuellt eggade vilket slutar med att man har sex med varandra.

Båda är steriliserade, båda är som sagt myndiga, inget tvång eller beroendeställning förelåg, det enda dilemmat är att man har en mor - son relation.

Enligt "filosofiska rummets" panel på fyra personer tyckte två det var helt ok, en att det var tveksamt men inte helt fel och den fjärde kom aldrig till tals och gav sin syn.

Vad säger Flashback är det moraliskt rätt när en mor har sex med sin son under ovanstående förutsättningar?
__________________
Senast redigerad av rotebro-conny 2018-08-12 kl. 03:46.
Citera
2018-08-12, 03:53
  #2
Medlem
TuckerandDales avatar
Usch fy fan inte okey någon stans. Skiter i om dom är vuxna och sterila någon jävla ordning på folks sexliv får det för bövelen vara.
Citera
2018-08-12, 04:01
  #3
Medlem
Hur påverkar det mig? Så länge jag slipper att ha med dessa att göra i mitt vardagliga liv så bryr jag mig inte.
Citera
2018-08-12, 04:16
  #4
Medlem
RonaldJeremyHyatts avatar
Öhh NEJ. Är du miljöpartist?
Citera
2018-08-12, 04:26
  #5
Medlem
Ännu ett steg i dekadensen med dessa "scenarier" och "hypotetiska situationer". Nej det är inte "ok". Det är genomvidrigt, dekadent och bara fel. Om det finns två genomvidriga, dekadenta och perversa vuxna människor (mor & son) som gör detta kan jag liksom inte hindra det. Men det är fortfarande genomvidrigt och fel. Passande att TS är sjuklövare också, ni är ju lågstående och dekadenta varelser.
Citera
2018-08-12, 04:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Passande att TS är sjuklövare också, ni är ju lågstående och dekadenta varelser.

Citat:
Ursprungligen postat av RonaldJeremyHyatt
Öhh NEJ. Är du miljöpartist?

Jag presenterade en frågeställning, som inte ens var min egen, som diskussionsunderlag och inte en åsikt. Min partitillhörighet är därmed fullständigt irrelevant i det här perspektivet.

Vilket förvånar mig att ni inte ser i synnerhet om ni gör anspråk på att vara högre stående och mer politiskt medvetna.

Återgå till frågeställningen och trådens ämne tack.
__________________
Senast redigerad av rotebro-conny 2018-08-12 kl. 05:10.
Citera
2018-08-12, 04:48
  #7
Medlem
Lilabanans avatar
Ännu mer inslag av total social dekadens. Historien upprepar sig. Romarrikets fall började med social dekadens. Homosexualitet och porr normaliserades, sen smygs pedofili och incest in. Det är receptet för att få ett folk att förinta sig själva. Det är precis vad den kontrollerande makten vill. Så att de sen kan "rädda" folk som överlever krisen, gör er kommer att komma en riktig kris med mycket blod. Överlevarna får absolut inte veta vad som hände och vilka som låg bakom allt.
Citera
2018-08-12, 06:04
  #8
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Akademisk filosofi --> Filosofi
/Moderator
Citera
2018-08-12, 08:13
  #9
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldJeremyHyatt
Öhh NEJ. Är du miljöpartist?
Liberalernas ungdomsförbund vill att incest ska bli lagligt. Både L och MP verkar bekänna sig till kulturmarxism.
Citera
2018-08-12, 08:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vad säger Flashback är det moraliskt rätt när en mor har sex med sin son under ovanstående förutsättningar?

Nej, av samma anledning som prostitution i teorin är ok men pga hur samhället de facto ser ut och hur människor de facto fungerar inte är rätt:

Visst i princip kan man hävda "båda vill det och de skadar ingen" men i praktiken finns det för stora risker att någon gör något de egentligen inte velat, och därför ska man ändå förbjuda skiten. Även uppvuxna barn sitter ofta i ett emotionellt beroendeställning till sina päron, och vise versa.
__________________
Senast redigerad av Karl-Franz 2018-08-12 kl. 08:18.
Citera
2018-08-12, 08:17
  #11
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Lyssnade just på "filosofiska rummet" i P1 SR där man spelade upp följande scenario:

Två vuxna myndiga personer befinner sig på semester runt medelhavet, i värmen och den avslappnade miljön blir man lite sexuellt eggade vilket slutar med att man har sex med varandra.

Båda är steriliserade, båda är som sagt myndiga, inget tvång eller beroendeställning förelåg, det enda dilemmat är att man har en mor - son relation.

Enligt "filosofiska rummets" panel på fyra personer tyckte två det var helt ok, en att det var tveksamt men inte helt fel och den fjärde kom aldrig till tals och gav sin syn.

Vad säger Flashback är det moraliskt rätt när en mor har sex med sin son under ovanstående förutsättningar?
Var det ett fosterbarn eller ett biologiskt barn?
Citera
2018-08-12, 08:25
  #12
Medlem
BloodRedMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldJeremyHyatt
Öhh NEJ. Är du miljöpartist?

"All kärlek är bra kärlek", eller hur var det nu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback