Citat:
Ursprungligen postat av
frasselito
Reductio ad absurdum:
Då accepterar du även på principiella grunder en flicka och en gubbe som älskar varandra. Dvs pedofili.
I det fallet blir det svårt eftersom ett barn inte alltid har förståelse för innebörden av ett sådant förhållande. Dock finns det såklart återigen fall där jag anser att det inte skulle vara fel. Vilket återigen förtydligar min poäng att det inte nödvändigtvis är pedofili eller incest som är problemet, utan de negativa effekter som kan uppstå vid detta.
Ett sådant exempel skulle kunna vara en mamma som ammar sitt barn samtidigt som hon onanerar. Är det också fel? Pedofili är det garanterat, men jag skulle inte påstå att det är moraliskt fel det hon gör. Samma sak när det kommer till två bröder som inleder ett förhållande med varandra, så länge förhållandet är frivilligt så ser jag inget moraliskt problem med detta. Om du gör det får du gärna argumentera för din sak utan att hänvisa till att det är äckligt eller dekadent.
Citat:
Vilket är absurt utifrån liberala ideal, i mening strävan efter fulländat aktörskap där ansvar och rättigheter internaliseras och därför kan reproduceras, varför ditt påstående är falskt. Om du är liberal dvs.
Vad menar du med "liberal"? Klassisk liberal, nyliberal, socialliberal, libertarian eller vad menar du?