2024-09-04, 15:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Ingen ide, hon kör semantik och väljer att missförstå. Då A sagt vid närmare eftertanke efter chocken la sig att Nicci visst kan få barn. Då skrev han tydligt att han vill ta sitt ansvar för sin dotter tills han senare med alla polisanmälningar och utesluten från allt med dotter började tvivla.

Klart han ska ha papper på det, för som det är nu och N vägrar skriva faderns namn samtidigt utesluta honom så hon kan behålla sin "ensamstående mormorsvårdnad" och ev flytta utomlands. Så länge kommer hon inte skriva på eller begära underhåll kommer hon neka faderskapstest. För då plötsligt kan han yrka på delad vårdnad. Detta sitter socialtjänsten och håller med i, fruktansvärt rättshaveri om du frågar mig.
Nu hör det inte hit i detta fallet, men Sverige står inte högt i kurs på barnkonventionen lista, nu blir det glasklart om det är detta folk utan pengar och kunskap har att tampas med, fy för den lede
Tack trodde det hade vänt men gud vad jag bedrog mig igen 😒🫣

Jag kan inte förstå hur man kan sitta och köra nån slags härskarteknik och trycka ner folk .

Gör man som på jobb oxå blir jag fan mörkrädd
Säger som dej man kan ju förstå hur det går till när man får det svart på vitt här

Ja vi alla har kunnat ta del av det även hen som sig påstår att hen varken har IG FB el något ändå vet vad som sagts el inte sagts

Det för mig blir än ännu större gåta hur någon här vet hur allt är mm

Och precis som du har skrivit här är precis vad som hänt inget annat
Senast redigerad av Millan75 2024-09-04 kl. 15:54.
2024-09-04, 15:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Eftersom alla barn blir gjorda av en pappa så ska det dokumenteras vem som är pappan.
Oavsett i i alla lägen, vilka det än gäller.För barnets skull.
Men du är ju sanslöst det är ju precis det vi har sagt i veckor men du har sagt Nej hela tiden . Snacka att försöka snacka bort sig el vända kapan efte vinden . I Fortsättningen kan du väl bestämma dig hur du vill ha det !!!
2024-09-04, 16:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Säg inte till mig vad jag ska förstå ?! Som om jag vore en idiot
Jag vet skillnaden precis då jag själv har varit C position mer behöver jag inte säga
Vet oxå att alla pappor inte vill umgås med sina barn .
Men vet oxå mammor som vill straffa pappan för att inte få träffa sitt barn. Och det gör N

Du förstår ju inte vad jag menar du vrider det åter igen till något jag ej har sagt el vill få det till jag svara bara på din fråga
👊👏👏👏👏 Millan fortsätt att skriva på ditt unika sätt vi andra förstår vad menar oftast och det gör inget heller då vi kanske ibland får läsa om texten igen men till slut fattar man .Så låt inte dessa personer vinna över dig
2024-09-04, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Säg inte till mig vad jag ska förstå ?! Som om jag vore en idiot
Jag vet skillnaden precis då jag själv har varit C position mer behöver jag inte säga
Vet oxå att alla pappor inte vill umgås med sina barn .
Men vet oxå mammor som vill straffa pappan för att inte få träffa sitt barn. Och det gör N

Du förstår ju inte vad jag menar du vrider det åter igen till något jag ej har sagt el vill få det till jag svara bara på din fråga
Nu handlar det om att få en pappa registrerad. För barnets skull. Då spelar resten ”mindre” roll. En pappa ska registreras även om ett barn är i den sits som du har varit i eller någon annan sits.
Alla situationer har sin touch men utredningen måste göras som lagen säger ändå.
Det är inte olika sätt beroende på vilka det är eller vem man gillar sämst eller bäst.
Han vet redan att han är flickans pappa men vill ändå inte bekräfta.
2024-09-04, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Älskar att du kör med att inte svara & citerar andra för att få sagt😂👏🏽👏🏽

🙏✌️😁❤️
2024-09-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ingen ide, hon kör semantik och väljer att missförstå. Då A sagt vid närmare eftertanke efter chocken la sig att Nicci visst kan få barn. Då skrev han tydligt att han vill ta sitt ansvar för sin dotter tills han senare med alla polisanmälningar och utesluten från allt med dotter började tvivla.

Klart han ska ha papper på det, för som det är nu och N vägrar skriva faderns namn samtidigt utesluta honom så hon kan behålla sin "ensamstående mormorsvårdnad" och ev flytta utomlands. Så länge kommer hon inte skriva på eller begära underhåll kommer hon neka faderskapstest. För då plötsligt kan han yrka på delad vårdnad. Detta sitter socialtjänsten och håller med i, fruktansvärt rättshaveri om du frågar mig.
Nu hör det inte hit i detta fallet, men Sverige står inte högt i kurs på barnkonventionen lista, nu blir det glasklart om det är detta folk utan pengar och kunskap har att tampas med, fy för den lede
Vart på listan står Sverige då?
2024-09-04, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
👊👏👏👏👏 Millan fortsätt att skriva på ditt unika sätt vi andra förstår vad menar oftast och det gör inget heller då vi kanske ibland får läsa om texten igen men till slut fattar man .Så låt inte dessa personer vinna över dig

Ja exakt så. Gå inte på hennes ordmärkande precis som Molgan säger, vi fattar. Egentligen synd om sådana personer med IQ fiskmås och ingen EQ alls 😳 Tycker N kan gå och skriva✍️ A på pappret till skattemyndigheten till en början. Hennes förbaskade skyldighet att ta sitt ansvar som mamma för DERAS dotters skull att skriva vem pappan är. Åter igen en massa semantik och ordmärkeri. Verkar som utredning är för pick me girl N's skull som alla verkar förstå. Hur i hela fridens namn ska A veta om det är Davide eller någon annan🤷‍♀️han var väl knappast med
Han vet bara att han inte var otrogen och N ljuger som en häst travar. Låt inte henne förvränga sanninen. Varför ska A göra socialtjänstens jobb och ta reda på hur det ligger till?
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-04 kl. 16:57.
2024-09-04, 16:44
Medlem
Hade utredningen visat att det pekar mot att Davide är pappa så hade inte A behövt kräva varken test eller något annat.
Pekar utredningen på att det är någon av dessa två så behöver han heller inte kräva något test då utredningen fortsätter för att få fram vem av dessa två som är far.

Utredningen visar att A är far och han vill ändå inte bekräfta sitt faderskap.

Hur fasen tror ni att en utredning går till egentligen??? Och för vems skull tror ni den görs?
2024-09-04, 16:50
Medlem
Citat:
Ja exakt så. Gå inte på hennes ordmärkande precis som Molgan säger, vi fattar. Egentligen synd om henne med IQ fiskmås och ingen EQ alls 😳 Tycker N kan gå och skriva✍️ A på pappret till skattemyndigheten till en början. Hennes förbaskade skyldighet att ta sitt ansvar som mamma för DERAS dotters skull att skriva vem pappan är.
Men vem ska bekräfta SITT faderskap tror du??? Med tanke på IQ fiskmås menar jag
2024-09-04, 16:56
Medlem
"Whoomp there it is💃"
Sanningen kommer alltid fram.
2024-09-04, 16:57
Medlem
Citat:
Efter månader av utredning på socialtjänsten (som är ett mycket speciellt upplägg där även parternas närmaste får bidra med uppgifter om utredaren tycker sig behöva det)
Det läggs ett väldigt speciellt pussel av alla inhämtade uppgifter. Givetvis brukar det räcka med endast parternas utsagor i det flesta fall. Och deras historia är ju ett basic ärende och lätt att utreda. (Om ingen protesterar vilket A gör)
Man kommer då fram till mycket stor sannolikhet och fallande nedåt i ”skala”.

När resultat av utredning presenteras för A vill han ändå inte bekräfta faderskapet.
Han vägrar och vill tvinga fram ett test också trots att utredningen så tydligt pekar på honom som far. Här tänker han mer på sig själv än på dottern. Han vill dra ut på tiden att slippa ev ansvar. Ett test visar nämligen inte heller något annat än hög sannolikhet och i fallande skala.

Alltså är vi tillbaka på punkterna 1, 2 och 3 som jag skrivit om innan och vad dom innebär.

I sådan här fall jobbar man inte med känslor, man jobbar med lagen och ett barns rätt. Annars blir det så tokigt som i tråden som styrs av känslor.

Tack för ett informativt inlägg!
Först vill jag bara skriva att jag har sån jäkla sömnbrist (när återgår hjärnan till hur den var innan graviditeten egentligen?) och känner mig trög samt är dessutom rätt så okunnig inom allt det här. Så ber om ursäkt lite i förväg om mitt inlägg kanske låter lite puckat hehe 🫣 här är en som är lite IQ-fiskmås just nu!
Om det är som du säger, vad finns det för anledning för A att förhala processen? Om anledningen är att han vill undgå ansvar så är det väl inget som N m. familj kommer avkräva honom ändå? Säg att det är så att han inte vill ha med C att göra, det känns ju inte som att det blir någon skillnad på hur det är nu isåfall, annat än att han står som pappa. N kan väl ändå ha ensam vårdnad och aldrig mer prata med A förutsatt att han inte vill. N har ju mig veterligen inte ansökt om underhåll om det är där skon klämmer. Har dålig koll som sagt men blev nyfiken.
Senast redigerad av jotack 2024-09-04 kl. 17:18.
2024-09-04, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ok. Men som jag ser det så ligger egentligen inte själva problemet hos A , utan hos myndigheter som ej kan handlägga den här typen av ärenden mer effektivt för barnets bästa.
Om A tvekar i om han är pappa till C så finns det ju bara det alternativet att ta reda på den faktan i ett DNA-test. De flesta män som hamnar i en sådan situation önskar nog inte att använda sig av "gissningsleken" utifrån datum etc. och riskera att ta sig an ett barn på heltid som inte är deras biologiska. Det finns en ack så viktig känslomässig bit i det hela.

Citat:
Nu handlar det om att få en pappa registrerad. För barnets skull. Då spelar resten ”mindre” roll. En pappa ska registreras även om ett barn är i den sits som du har varit i eller någon annan sits.
Alla situationer har sin touch men utredningen måste göras som lagen säger ändå.
Det är inte olika sätt beroende på vilka det är eller vem man gillar sämst eller bäst.
Han vet redan att han är flickans pappa men vill ändå inte bekräfta.

Ok. Vet A att ha är pappa till C på papperet, men vill inte bekräfta att han är det?
Har du en säker källa på den faktan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in