2024-09-04, 17:22
Medlem
Jag förstår att det inte blev så läskigt som hon föreställt sig (ang hennes senaste inlägg) Vet ingen ensamstående som vart ifrån sitt barn så mycket eller haft så mkt hjälp från släktingar.
2024-09-04, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Tack för ett informativt inlägg!
Först vill jag bara skriva att jag har sån jäkla sömnbrist (när återgår hjärnan till hur den var innan graviditeten egentligen?) och känner mig trög samt är dessutom rätt så okunnig inom allt det här. Så ber om ursäkt lite i förväg om mitt inlägg kanske låter lite puckat hehe 🫣 här är en som är lite IQ-fiskmås just nu!
Om det är som du säger, vad finns det för anledning för A att förhala processen? Om anledningen är att han vill undgå ansvar så är det väl inget som N m. familj kommer avkräva honom ändå? Säg att det är så att han inte vill ha med C att göra, det känns ju inte som att det blir någon skillnad på hur det är nu isåfall, annat än att han står som pappa. N kan väl ändå ha ensam vårdnad och aldrig mer prata med A förutsatt att han inte vill. N har ju mig veterligen inte ansökt om underhåll om det är där skon klämmer. Har dålig koll som sagt men blev nyfiken.

Vem säger att det inte blir skillnad?
Måste fråga, så även om han till en början var villig till att ta ansvar och vara delaktig men utesluts från förlossning och anklagas för otrohet, fast han dementerat det.
Jada jada jada jag har sagt det förut.🫣sorry

Jag ber om ursäkt för iq fiskmås kommentaren

Men när ens ord förvrängs om och om igen och allt ordmärkande då tar tålamodet slut ibland.

Min fråga, anser du att det är ok att N får ensamvårdnad för att hon hatar Chiaras pappa? Bara för att hon inte skriver på?
Var hon som inte vill skriva hans namn på papper till en början, inte tvärtom som de vill påskina.
Hon tar inte underhåll av samma anledning för hon har tillräckligt med pengar.
De uteslöt honom totalt, han får inte träffa dottern, hur ska han kunna göra dna test då? Jag är rätt trött jag med. Förstår liksom inte😳
När det finns så många verkliga rötägg där ute som verkligen inte vill ta ansvar. Han vill att hon skriver på så han kan gå vidare i proceduren och få umgängesrätt. Vad är det du ser som inte jag ser, genuin fråga? Läser jag dig fel?
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-04 kl. 17:31.
2024-09-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Vem säger att det inte blir skillnad?
Måste fråga, så även om han till en början var villig till att ta ansvar och vara delaktig men utesluts från förlossning och anklagas för otrohet, fast han dementerat det.
Jada jada jada jag har sagt det förut.🫣sorry

Jag ber om ursäkt för iq fiskmås kommentaren

Men när ens ord förvrängs om och om igen och allt ordmärkande då tar tålamodet slut ibland.

Min fråga, anser du att det är ok att N får ensamvårdnad för att hon hatar Chiaras pappa? Var hon som inte vill skriva hans namn på papper till en början, inte tvärtom som de vill påskina. De uteslöt honom totalt, han får inte träffa dottern, hur ska han kunna göra dna test då? Jag är rätt trött jag med. Förstår liksom inte😳
När det finns så många verkliga rötägg där ute som verkligen inte vill ta ansvar. Han vill att hon skriver på så han kan gå vidare i proceduren och få umgängesrätt. Vad är det du ser som inte jag ser, genuin fråga?

Du missförstår mitt inlägg!
Jag är uppriktigt nyfiken på varför det påstås att A vill förhala processen. Jag tänker att han inte skulle ha något att vinna på det annat än huvudvärk om det är så att han vill slippa ansvar för det gör han ju redan eftersom N med familj inte verkar vilja att han är delaktig. Jag menar alltså inte nödvändigtvis att jag tror att det är så. Sen vet jag ju inte vad som gäller, därför jag frågar. Och jo, jag är iq-fiskmås för tillfället 😅
2024-09-04, 17:34
Medlem
Citat:
Jag är uppriktigt nyfiken på varför det påstås att A vill förhala processen. Jag tänker att han inte skulle ha något att vinna på det annat än huvudvärk om det är så att han vill slippa ansvar för det gör han ju redan eftersom N med familj inte verkar vilja att han är delaktig. Jag menar alltså inte jag nödvändigtvis tror att det är så. Sen vet jag ju inte vad som gäller, därför jag frågar. Och jo, jag är iq-fiskmås för tillfället 😅
Ok då förstår jag bättre, tack för svar och förtydligande✌️🫶
2024-09-04, 17:36
Medlem
Citat:
Jag är uppriktigt nyfiken på varför det påstås att A vill förhala processen. Jag tänker att han inte skulle ha något att vinna på det annat än huvudvärk om det är så att han vill slippa ansvar för det gör han ju redan eftersom N med familj inte verkar vilja att han är delaktig. Jag menar alltså inte nödvändigtvis att jag tror att det är så. Sen vet jag ju inte vad som gäller, därför jag frågar. Och jo, jag är iq-fiskmås för tillfället 😅

Det A har att vinna på är att han slipper betala underhåll. Dum idé för han skjuter bara ”problemet” framför sig.
Underhållsbidrag är det som kommer från föräldern som ett barn inte bor med och som INGEN registrerad far kommer undan
(eller mor om det är omvänt)
Underhållsstödet är inte förhandlingsbart och är en struntsumma för N som hon kan både mista och ha. Hon har inte sökt ens.
Underhållsbidraget har ett lägsta belopp och är förhandlingsbart uppåt och för A blir det kännbart att betala såpass mycket när han inte får ”något för det”. (läs:”vill inte”)

Det är inte han som kräver det här testet. Han vill komma undan att testas för han vill inte bli registrerad som far pga det jag skrev ovan.

Det är alltså svar på DIN fråga till mig. Svaret är inte applicerbart på någon annans tankegång, endast ditt.
Hoppas du förstår vad jag menar 😉🙏
2024-09-04, 17:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Jag förstår att det inte blev så läskigt som hon föreställt sig (ang hennes senaste inlägg) Vet ingen ensamstående som vart ifrån sitt barn så mycket eller haft så mkt hjälp från släktingar.
Menar du den allra senaste då hon mimmar och är uppsminkad till max el gråtvideos med förlossningen och dylikt om att hon är ensamstående mm blev inte den responsen som hon ville . Nä håller helt med dej känner inte heller nån .Det mest naturliga är tvärtom man vill aldrig lämna i från sig sitt barn el vara i från det
2024-09-04, 17:41
Medlem
Citat:
Tack för ett informativt inlägg!
Först vill jag bara skriva att jag har sån jäkla sömnbrist (när återgår hjärnan till hur den var innan graviditeten egentligen?) och känner mig trög samt är dessutom rätt så okunnig inom allt det här. Så ber om ursäkt lite i förväg om mitt inlägg kanske låter lite puckat hehe 🫣 här är en som är lite IQ-fiskmås just nu!
Om det är som du säger, vad finns det för anledning för A att förhala processen? Om anledningen är att han vill undgå ansvar så är det väl inget som N m. familj kommer avkräva honom ändå? Säg att det är så att han inte vill ha med C att göra, det känns ju inte som att det blir någon skillnad på hur det är nu isåfall, annat än att han står som pappa. N kan väl ändå ha ensam vårdnad och aldrig mer prata med A förutsatt att han inte vill. N har ju mig veterligen inte ansökt om underhåll om det är där skon klämmer. Har dålig koll som sagt men blev nyfiken.
Det märks verkligen inte att du har sömnbrist 😳👍 Men förstår att du känner det själv 🙏
Jag kan inget om klamydia haha men hur spåras smittkällan om folk gör hemmatester? Frågade nån tidigare men fick inget svar på det. (Om det inte kom senare i ett nytt inlägg och jag har missat det)
Senast redigerad av HungerCut 2024-09-04 kl. 17:44.
2024-09-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Det A har att vinna på är att han slipper betala underhåll. Dum idé för han skjuter bara ”problemet” framför sig.
Underhållsbidrag är det som kommer från föräldern som ett barn inte bor med och som INGEN registrerad far kommer undan
Underhållsstödet är inte förhandlingsbart och är en struntsumma för N som hon kan både mista och ha. Hon har inte sökt ens.
Underhållsbidraget har ett lägsta belopp och är förhandlingsbart uppåt och för A blir det kännbart att betala såpass mycket när han inte får ”något för det”. (läs:”vill inte”)

Det är inte han som kräver det här testet. Han vill komma undan att testas för han vill inte bli registrerad som far pga det jag skrev ovan.

Det är alltså svar på DIN fråga till mig. Svaret är inte applicerbart på någon annans tankegång, endast ditt.

Okej, så underhåll måste betalas oavsett. Jag tänkte att N behövde ansöka om det och eftersom hon inte gjort det innan, att hon liksom inte bryr sig om det. Måste det betalas ut retroaktivt också? Då känns det ju dumt att förhala tänker jag.
2024-09-04, 17:42
Medlem
Citat:
Det märks verkligen inte att du har sömnbrist 😳👍 Men förstår att du känner det själv 🙏

Hehe tack 🙏
2024-09-04, 17:42
Avstängd
Citat:

Hoppas du skämtar med detta påstående att A skulle skita i att göra ett test pga att han ej vill betala underhåll säger du ??!!!

1 det är han som har skrivit på papper som N vägra lämna in

2 hon kommer inte på möten osv

3 A börja undra vad fasiken hon håller på med

4 A vill göra ett faderskapstest inget konstigt med det pga allt som hänt

Han vill inte smita undan ansvar som du vill påstå
Senast redigerad av Aragon467 2024-09-04 kl. 17:45.
2024-09-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis

Precis så, det är. En skymf till alla som verkligen är helt ensamma utan någon möjlighet till "ensamtid" som hon sa hon behövde i början, man baxnar. Soc verkar totalt ignorerar faktum att pappan vill vara delaktig, men då måste N skriva på först.
2024-09-04, 17:52
Medlem
Citat:
Okej, så underhåll måste betalas oavsett. Jag tänkte att N behövde ansöka om det och eftersom hon inte gjort det innan, att hon liksom inte bryr sig om det. Måste det betalas ut retroaktivt också? Då känns det ju dumt att förhala tänker jag.
Exakt så !! Det är dumt men väldigt vanligt att det blir så här.
Underhållsbidrag är en sak och underhållsstödet som N kan söka nu är inte sökt.
Så här alltså (kopierad text från fk)
Du och den förälder du inte bor med kan behöva komma överens om hur stort underhållsbidraget ska vara. Pengarna ska användas till boende, mat och fritidsintressen. Underhållsstöd är när Försäkringskassan betalar ut pengarna till den förälder som barnet bor hos.
Senast redigerad av HungerCut 2024-09-04 kl. 17:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in