2024-09-04, 14:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Men hur ska du ha det är ju precis det vi alla säger ! ATT CHIARA HAR RÄTT TILL SIN PAPPA!!!
Tänkte precis samma sak ? El har jag missat något
2024-09-04, 14:24
Avstängd
Citat:
Exakt 👊👍 Och som du säger tror dom flesta män som hamnar i sådan situation vill faktiskt ha det på papper att dom är pappa .
Det är skillnad om dom fortfarande var tillsammans om det visa sej att C ej var As pappa då kommer man till ett annat läge . Och hade förmodligen tagit sig an barnet och varit pappa ändå trots inga blodsband
Tror du menar tvärtom, bäst att ändra innan nån är där igen 😁🤪
2024-09-04, 14:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Tror du menar tvärtom, bäst att ändra innan nån är där igen 😁🤪
Tack gjort 👍❤️
2024-09-04, 15:01
Medlem
Citat:
Men hur ska du ha det är ju precis det vi alla säger ! ATT CHIARA HAR RÄTT TILL SIN PAPPA!!!
Det är aldrig någon som påstått att C inte har rätt till sin pappa. Alla barn har rätt till sin pappa och det är därför det görs utredningar. Du måste skilja på rätten till en pappa och att umgås med sin pappa. Inget barn blir till utan en pappa.
Men alla pappor umgås inte med sina barn.

Är verkligen detta så svårt att förstå?
2024-09-04, 15:02
Medlem
Tänkte först inte postat detta som jag skrev vid lunch, innan Danieeeellllle's klockrena tydliga sammanfattning👏, here goes:

"Till en början var det befriande läsning med någorlunda saklig beskrivning av hur socialtjänsten jobbar.
Utan hånfull underton, men tyvärr inget jag tror håller speciellt länge, med facit i hand. En snygg subtil härskarteknik som få som ser, tror jag. Plötsligt denna "vänliga" ton, man blir misstänksam, vi som vet vi vet. Tror svaret var riktat mest till Isasea som nämnde att hon tyckte socionomen hade rätt (och vi fel), och det får hon lova att tycka, inget fel med det. Jag håller inte med henne för jag har en helt annan bild.

Efter flera veckors t om månaders läsning av hån, glåpord och personliga påhopp om andras diagnoser speciellt mot en medlem samtidigt som socionomen försvarar familjen H, extrem dubellmoral.

Jag kunde bara inte stå och se på när hon beter sig så illa, därav "attityden" från de som inte känner att "någon" är en genuin i sitt agerande när hon klappar med en handen och "hugger i ryggen" lite subtilt med andra. För de som inte hängt med från början, de ser ju bara det "vänliga"

Är ganska obehagligt att en sådan person jobbar som socionom om man nu ska tro henne. Jag startade kontot just av anledningarna jag ovan beskriver.

När andra gick in och försvarade personen som någon "attackerat så fult" då har de också fått sig verbala "snytingar" om hur "korkade" de är

Nu ser det ju onekligen ut som vi är "bovarna" och stackars socionomen försöker ju "bara förklara". 🫣
Då denna person i allra högsta grad har varit den största bidragande faktorn till att allt blev "tokigt", som hon själv sa, men menade då oss, oförmögen att se sin del

Tänker inte snärja in mig i paragrafer och lagar jag inte kan och riskera bli kallad korkad igen. (Finns skärmdump)
Detta sker oftast när det känns som om
man är ganska nära sanningen.
Eller vad någons agenda är vet jag inte🤷‍♀️

Ingen gladare än jag om detta får ett
stopp och ännu gladare om personen hade bett om ursäkt till de hon betett sig så illa mot. ✌️❤️"

***Tur jag inte höll andan😵‍💫, mycket riktigt som jag misstänkte nu kommer antydningar och fjantiga kommentarer om olika "karameller" vi kan suga på🙄hade det varit genuina funderingar hon själv haft fine. Men icke, utan en förminskande attityd mot folk, som tagit upp olika vinklar på det hela , give me a break, hon avslöjar sig direkt🤦‍♀️.
Tydligen är det ingen konflikt mellan parterna enligt henne, jaha men dåså om de är så rörande överens vad är då problemet?!?

"Don't get it twisted"
2024-09-04, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Tänkte precis samma sak ? El har jag missat något
Eftersom alla barn blir gjorda av en pappa så ska det dokumenteras vem som är pappan.
Oavsett i i alla lägen, vilka det än gäller.För barnets skull.
2024-09-04, 15:10
Medlem
Citat:
Ursäkta men trodde precis som i alla yrken att man måste vara neutral och vara professionell och lägga undan sina åsikter vad man tycker och tänker!

Utan ser till barnets bästa I alla lägen och hur man ska kunna lösa det och få fram ett svar om A är hennes pappa.

Du säger hela tiden att A ska ta en ansvar men var är Ns ansvar i det hela???

Du kan inte på fullaste allvar mena att hon gör rätt i detta fall att låta C stå utan pappa bara för att Hon vill det ganska lågt och egoistiskt i mitt tycke

Förstår fortfarande inte riktigt vad det är du vill att A ska göra? Du ändra dig allt eftersom vi ställer frågor till dej ?

Jag kan ha missat något ber om ursäkt för det
Men du vill ju inte lyssna på oss när vi gång på gång säger att A ha vill ha faderskapstest pga att vissa frågetecken kommit upp

Dom blir ju ännu större då N nekar det borde väl även du tycka ?

👏👏👏🫶🫶
2024-09-04, 15:21
Medlem
Citat:

Ingen ide, hon kör semantik och väljer att missförstå. Då A sagt vid närmare eftertanke efter chocken la sig att Nicci visst kan få barn. Då skrev han tydligt att han vill ta sitt ansvar för sin dotter tills han senare med alla polisanmälningar och utesluten från allt med dotter började tvivla.

Klart han ska ha papper på det, för som det är nu och N vägrar skriva faderns namn samtidigt utesluta honom så hon kan behålla sin "ensamstående mormorsvårdnad" och ev flytta utomlands. Så länge kommer hon inte skriva på eller begära underhåll kommer hon neka faderskapstest. För då plötsligt kan han yrka på delad vårdnad. Detta sitter socialtjänsten och håller med i, fruktansvärt rättshaveri om du frågar mig.
Nu hör det inte hit i detta fallet, men Sverige står inte högt i kurs på barnkonventionen lista, nu blir det glasklart om det är detta folk utan pengar och kunskap har att tampas med, fy för den lede
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-04 kl. 15:27.
2024-09-04, 15:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Det är aldrig någon som påstått att C inte har rätt till sin pappa. Alla barn har rätt till sin pappa och det är därför det görs utredningar. Du måste skilja på rätten till en pappa och att umgås med sin pappa. Inget barn blir till utan en pappa.
Men alla pappor umgås inte med sina barn.

Är verkligen detta så svårt att förstå?
Säg inte till mig vad jag ska förstå ?! Som om jag vore en idiot
Jag vet skillnaden precis då jag själv har varit C position mer behöver jag inte säga
Vet oxå att alla pappor inte vill umgås med sina barn .
Men vet oxå mammor som vill straffa pappan för att inte få träffa sitt barn. Och det gör N

Du förstår ju inte vad jag menar du vrider det åter igen till något jag ej har sagt el vill få det till jag svara bara på din fråga
2024-09-04, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
👏🤗❤️🙏
Tack för dina orden och tydlig sammanfattning av vad det är många av oss ser.

N prioriterar sina känslor och mående framför sin dotters annars hade det inte sett ut som det gör. Att de inte ser det är en gåta för mig.

Men kanske de också blivit duperade och förda bakom ljuset som en del är av N och vad hennes agenda egentligen är. Ingen lätt sak att erkänna det förstår jag.

Ett förslag om det inte redan görs från socialtjänsten vid konflikter. Då borde det sättas in "nya fräscha ögon" från annat team som går in låt säga efter en månad.
Som tex i detta fallet A anser att utredning inte stämmer då borde det finnas som t ex i vården där du har rätt till second opinion från oberoende
Inte som nu att det ligger i vissa personers händer hur snabbt eller långsamt det går innan de skickar det vidare till rätt nämnd som också ser på det med andra ögon. Har man otur som A och hamna hos "fel" handläggare då borde det vara mest objektiva kan jag tänka.
Fyrkantig byråkrati i sin renaste form🤐

🥳🥰

Ja de hade helt klart vart en grej att låta någon annan kolla på detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Helt Rätt! Det är precis hela historien från begynnelsen. En historia som ännu inte nått vägs ände. Jag har aldrig tidigare upplevt något liknande. N med J är inte friska och beter sig heller inte som det.
Du sätter verkligen spiken i kistan.

Deras beteende är extremt udda, helt klart. Barnet har rätt till båda sina föräldrar oavsett om dom inte gillar varandra. Har faktiskt inte heller sett någon som beter sig såhär tidigare.

Citat:
Tack båda 2 för bra och tydlig sammanfattning och tankar och jag håller med er till fullo ❤️🫶🙏

🫶🏼❤️

Hur många gånger har inte jag skrivit bla att C har rätt till båda sina föräldrar, men de har vi ju aldrig sagt 🤪
2024-09-04, 15:38
Medlem
Citat:
Ingen ide, hon kör semantik och väljer att missförstå. Då A sagt vid närmare eftertanke efter chocken la sig att Nicci visst kan få barn. Då skrev han tydligt att han vill ta sitt ansvar för sin dotter tills han senare med alla polisanmälningar och utesluten från allt med dotter började tvivla.

Klart han ska ha papper på det, för som det är nu och N vägrar skriva faderns namn samtidigt utesluta honom så hon kan behålla sin "ensamstående mormorsvårdnad" och ev flytta utomlands. Så länge kommer hon inte skriva på eller begära underhåll kommer hon neka faderskapstest. För då plötsligt kan han yrka på delad vårdnad. Detta sitter socialtjänsten och håller med i, fruktansvärt rättshaveri om du frågar mig.
Nu hör det inte hit i detta fallet, men Sverige står inte högt i kurs på barnkonventionen lista, nu blir det glasklart om det är detta folk utan pengar och kunskap har att tampas med, fy för den lede

Älskar att du kör med att inte svara & citerar andra för att få sagt😂👏🏽👏🏽
2024-09-04, 15:42
Avstängd
Citat:
Tänkte först inte postat detta som jag skrev vid lunch, innan Danieeeellllle's klockrena tydliga sammanfattning👏, here goes:

"Till en början var det befriande läsning med någorlunda saklig beskrivning av hur socialtjänsten jobbar.
Utan hånfull underton, men tyvärr inget jag tror håller speciellt länge, med facit i hand. En snygg subtil härskarteknik som få som ser, tror jag. Plötsligt denna "vänliga" ton, man blir misstänksam, vi som vet vi vet. Tror svaret var riktat mest till Isasea som nämnde att hon tyckte socionomen hade rätt (och vi fel), och det får hon lova att tycka, inget fel med det. Jag håller inte med henne för jag har en helt annan bild.

Efter flera veckors t om månaders läsning av hån, glåpord och personliga påhopp om andras diagnoser speciellt mot en medlem samtidigt som socionomen försvarar familjen H, extrem dubellmoral.

Jag kunde bara inte stå och se på när hon beter sig så illa, därav "attityden" från de som inte känner att "någon" är en genuin i sitt agerande när hon klappar med en handen och "hugger i ryggen" lite subtilt med andra. För de som inte hängt med från början, de ser ju bara det "vänliga"

Är ganska obehagligt att en sådan person jobbar som socionom om man nu ska tro henne. Jag startade kontot just av anledningarna jag ovan beskriver.

När andra gick in och försvarade personen som någon "attackerat så fult" då har de också fått sig verbala "snytingar" om hur "korkade" de är

Nu ser det ju onekligen ut som vi är "bovarna" och stackars socionomen försöker ju "bara förklara". 🫣
Då denna person i allra högsta grad har varit den största bidragande faktorn till att allt blev "tokigt", som hon själv sa, men menade då oss, oförmögen att se sin del

Tänker inte snärja in mig i paragrafer och lagar jag inte kan och riskera bli kallad korkad igen. (Finns skärmdump)
Detta sker oftast när det känns som om
man är ganska nära sanningen.
Eller vad någons agenda är vet jag inte🤷‍♀️

Ingen gladare än jag om detta får ett
stopp och ännu gladare om personen hade bett om ursäkt till de hon betett sig så illa mot. ✌️❤️"

***Tur jag inte höll andan😵‍💫, mycket riktigt som jag misstänkte nu kommer antydningar och fjantiga kommentarer om olika "karameller" vi kan suga på🙄hade det varit genuina funderingar hon själv haft fine. Men icke, utan en förminskande attityd mot folk, som tagit upp olika vinklar på det hela , give me a break, hon avslöjar sig direkt🤦‍♀️.
Tydligen är det ingen konflikt mellan parterna enligt henne, jaha men dåså om de är så rörande överens vad är då problemet?!?

"Don't get it twisted"
Tusen tack för ett otroligt bra inlägg ❤️🙏

Ja tur du inte höll andan och fick med allt kan bara hålla med I det som sägs

Vi alla vill lilla C väl inget annat och det är väl inte så konstigt att vi lider med A efter alla påhopp och allt som skrivs på sociala medier

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in