2024-09-04, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
👏🤗❤️🙏
Tack för dina orden och tydlig sammanfattning av vad det är många av oss ser.

N prioriterar sina känslor och mående framför sin dotters annars hade det inte sett ut som det gör. Att de inte ser det är en gåta för mig.

Men kanske de också blivit duperade och förda bakom ljuset som en del är av N och vad hennes agenda egentligen är. Ingen lätt sak att erkänna det förstår jag.

Ett förslag om det inte redan görs från socialtjänsten vid konflikter. Då borde det sättas in "nya fräscha ögon" från annat team som går in låt säga efter en månad.
Som tex i detta fallet A anser att utredning inte stämmer då borde det finnas som t ex i vården där du har rätt till second opinion från oberoende
Inte som nu att det ligger i vissa personers händer hur snabbt eller långsamt det går innan de skickar det vidare till rätt nämnd som också ser på det med andra ögon. Har man otur som A och hamna hos "fel" handläggare då borde det vara mest objektiva kan jag tänka.
Fyrkantig byråkrati i sin renaste form🤐
I detta ärende handlar det inte om deras konflikt. Här handlar det om att barnet och hennes rätt till en pappa.

Konflikten får annat folk jobba med.
2024-09-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Han gör något på så vis att han vill dra ut på det. Inte för att snabba på för att stå som pappa.
Mycket vanligt beteende tyvärr men som ändå får ett avslut sig tillslut.

Jag hade gjort likadant om jag varit i A kläder. Att ta reda på till 100% att man verkligen är pappa till C. Det är högst beklagligt att sådana här fall där barn är inblandade är segdragna milt uttryckt.
2024-09-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Summan av kardemumman.

A har begärt faderskapstest. MEN A har inga rättigheter i detta än eftersom han inte står som fader. Troligtvis står fader okänd.

N vägrar samarbeta med myndigheter pga hon inte vill att A ska få dessa rättigheter som han har som *troligtvis* pappa. Pga hon är sårad & arg på A för att han vände sig emot henne.

J & N står fast vid att C endast är deras, ingen annan ska ha henne. Därav inte heller samarbetar.

Att A inte ”gör något” eller pratar med N själv är troligtvis för att så fort han försöker så gör hon polisanmälningar. Försök, en liten liten del, att sätta er in i hans situation. Ni försöker ta kontakt & be om ursäkt - ni blir anmälda för stalking.
Ni skriver ut ett kort svar, utan att ge detaljer, kring vad som sker - ni blir anmälda återigen för förtal.
N testas positivt för klamydia - ni blir anmälda för brott mot smittskyddslagen.

Det N håller på med blir tillslut en psykisk tortyr & hade jag varit A hade jag inte heller pallat tillslut om alla mina försök ledde till en polisanmälan, allt för att sabotera.
Det må se ”slappt” ut i allmänhetens ögon utifrån A men försök att sätta er in i det själva.

Ja A va den som skickade till exonph först, men N är den som drivit på detta ännu mer, skickat saker till exonph för att själv inte vara den som åker dit för förtal & sen sitter & leker dum på sin egen Instagram för att hon har genererat fler följare pga exonph. Hur kan man inte se igenom detta?
Att A oxå va den som skickade till exonph kanske det finns en anledning till, att han ville visa sin del för att han vet hur N fungerade pga tidigare ex & dess historia som än idag fortsätter att upprepas?
En skyldig person till det hon påstår han har gjort, hade aldrig frivilligt skickat bevis på vad som skett om det som N säger hade stämt.

Så, sluta beskyll A för allt (detta går till alla er som tror på ängeln N. Att hon aldrig gör något fel). Hon är just nu den enda med rättigheter till C eftersom det inte finns en registrerad fader.
Jag vet fall där det tagit mer än 1 år så knip angående 4 månader. Det finns flertalet orsaker till att det går segt, en av dom är att N gång på gång anmäler A.

Tack för mig.

Helt Rätt! Det är precis hela historien från begynnelsen. En historia som ännu inte nått vägs ände. Jag har aldrig tidigare upplevt något liknande. N med J är inte friska och beter sig heller inte som det.
Du sätter verkligen spiken i kistan.
2024-09-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Var hittar man det?

Man kan ringa folkbokföringen (Skatteverket) och fråga om personuppgifter/fader/moderskap eller begära ut en skriftlig handling därifrån. Jobbar man på Skatteverket kan man ju lätt komma åt dessa handlingar som är allmänna, men det går tyvärr ej att fånga upp via google (webben) vad jag vet.🙂
2024-09-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Jag hade gjort likadant om jag varit i A kläder. Att ta reda på till 100% att man verkligen är pappa till C. Det är högst beklagligt att sådana här fall där barn är inblandade är segdragna milt uttryckt.

Det förvånar mig inte ett dugg att du hade gjort likadant.
Men myndigheter och högre instanser tycker sådant här beteende från män är sorgligt eftersom det bara är barnet som blir lidande.
Står det och väger mellan två män eller fler då är saken och ärendet i en annan riktning och i det här fallet är det inte aktuellt.
Senast redigerad av HungerCut 2024-09-04 kl. 13:39.
2024-09-04, 13:47
Avstängd
Citat:
Men myndigheter och högre instanser tycker sådant här beteende från män är sorgligt eftersom det bara är barnet som blir lidande.
Står det och väger mellan två män eller fler då är saken och ärendet i en annan riktning och i det här fallet är det inte aktuellt.
Ursäkta men trodde precis som i alla yrken att man måste vara neutral och vara professionell och lägga undan sina åsikter vad man tycker och tänker!

Utan ser till barnets bästa I alla lägen och hur man ska kunna lösa det och få fram ett svar om A är hennes pappa.

Du säger hela tiden att A ska ta en ansvar men var är Ns ansvar i det hela???

Du kan inte på fullaste allvar mena att hon gör rätt i detta fall att låta C stå utan pappa bara för att Hon vill det ganska lågt och egoistiskt i mitt tycke

Förstår fortfarande inte riktigt vad det är du vill att A ska göra? Du ändra dig allt eftersom vi ställer frågor till dej ?

Jag kan ha missat något ber om ursäkt för det
Men du vill ju inte lyssna på oss när vi gång på gång säger att A ha vill ha faderskapstest pga att vissa frågetecken kommit upp

Dom blir ju ännu större då N nekar det borde väl även du tycka ?
Senast redigerad av Millan75 2024-09-04 kl. 13:53.
2024-09-04, 13:54
Avstängd
Citat:
I detta ärende handlar det inte om deras konflikt. Här handlar det om att barnet och hennes rätt till en pappa.

Konflikten får annat folk jobba med.
Men hur ska du ha det är ju precis det vi alla säger ! ATT CHIARA HAR RÄTT TILL SIN PAPPA!!!
2024-09-04, 13:55
Medlem
Citat:
Skulle vara intressant att veta om A själv tycker att C är väldigt lik honom eller om han också tycker som några precis uttryckt att hon är lik Davide. Sug på den 😬
Skulle även vara intressant om någon kanske kan tala om här i tråden om Davide även finns kvar som möjlig far i utredningen? Också nåt att suga på 😬

Och ytterligare en karamell…tror ni N hade velat att läget såg ut som det gör om det fanns möjlighet att Davide kan vara pappa efter utredningen?
Om jag ska spekulera i den här frågan om Davide, så har jag just nu svårt att få ihop ekvationen & ana att han skulle kunna ha något med faderskapet att göra Om man ska utgå från N:s egna ord.
N raggade själv upp D via IG. De två påbörjade sedan en konversation via chatt/Whatsapp en kort tid innan hon bjöd hit honom till Sverige i våras. Hon säger själv att det var första gången de sågs & det har inte blivit fler dejter efter det. (Vad vi vet). D har dessutom sedan en månad tillbaka raderat N från sitt IG-konto. Därmed inte sagt att de ej fortfarande kan ha kontakt via Whatsapp?. Men här finns många frågetecken och med tanke på N:s mimik när de för D på tal så verkar hon fortfarande högst betuttad i honom och skulle med stor sannolikhet inte tacka nej om han dyker upp i hennes liv på nytt. Namnet Chiara har N enl.henne själv tagit från en Italiensk kvinnlig designer. Hur mycket sanning det ligger i N motsägande historier vet bara hon själv.
Senast redigerad av Artmovie 2024-09-04 kl. 14:31.
2024-09-04, 13:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Summan av kardemumman.

A har begärt faderskapstest. MEN A har inga rättigheter i detta än eftersom han inte står som fader. Troligtvis står fader okänd.

N vägrar samarbeta med myndigheter pga hon inte vill att A ska få dessa rättigheter som han har som *troligtvis* pappa. Pga hon är sårad & arg på A för att han vände sig emot henne.

J & N står fast vid att C endast är deras, ingen annan ska ha henne. Därav inte heller samarbetar.

Att A inte ”gör något” eller pratar med N själv är troligtvis för att så fort han försöker så gör hon polisanmälningar. Försök, en liten liten del, att sätta er in i hans situation. Ni försöker ta kontakt & be om ursäkt - ni blir anmälda för stalking.
Ni skriver ut ett kort svar, utan att ge detaljer, kring vad som sker - ni blir anmälda återigen för förtal.
N testas positivt för klamydia - ni blir anmälda för brott mot smittskyddslagen.

Det N håller på med blir tillslut en psykisk tortyr & hade jag varit A hade jag inte heller pallat tillslut om alla mina försök ledde till en polisanmälan, allt för att sabotera.
Det må se ”slappt” ut i allmänhetens ögon utifrån A men försök att sätta er in i det själva.

Ja A va den som skickade till exonph först, men N är den som drivit på detta ännu mer, skickat saker till exonph för att själv inte vara den som åker dit för förtal & sen sitter & leker dum på sin egen Instagram för att hon har genererat fler följare pga exonph. Hur kan man inte se igenom detta?
Att A oxå va den som skickade till exonph kanske det finns en anledning till, att han ville visa sin del för att han vet hur N fungerade pga tidigare ex & dess historia som än idag fortsätter att upprepas?
En skyldig person till det hon påstår han har gjort, hade aldrig frivilligt skickat bevis på vad som skett om det som N säger hade stämt.

Så, sluta beskyll A för allt (detta går till alla er som tror på ängeln N. Att hon aldrig gör något fel). Hon är just nu den enda med rättigheter till C eftersom det inte finns en registrerad fader.
Jag vet fall där det tagit mer än 1 år så knip angående 4 månader. Det finns flertalet orsaker till att det går segt, en av dom är att N gång på gång anmäler A.

Tack för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
👏🤗❤️🙏
Tack för dina orden och tydlig sammanfattning av vad det är många av oss ser.

N prioriterar sina känslor och mående framför sin dotters annars hade det inte sett ut som det gör. Att de inte ser det är en gåta för mig.

Men kanske de också blivit duperade och förda bakom ljuset som en del är av N och vad hennes agenda egentligen är. Ingen lätt sak att erkänna det förstår jag.

Ett förslag om det inte redan görs från socialtjänsten vid konflikter. Då borde det sättas in "nya fräscha ögon" från annat team som går in låt säga efter en månad.
Som tex i detta fallet A anser att utredning inte stämmer då borde det finnas som t ex i vården där du har rätt till second opinion från oberoende
Inte som nu att det ligger i vissa personers händer hur snabbt eller långsamt det går innan de skickar det vidare till rätt nämnd som också ser på det med andra ögon. Har man otur som A och hamna hos "fel" handläggare då borde det vara mest objektiva kan jag tänka.
Fyrkantig byråkrati i sin renaste form🤐
Tack båda 2 för bra och tydlig sammanfattning och tankar och jag håller med er till fullo ❤️🫶🙏
2024-09-04, 14:01
Medlem
Citat:

Ok. Men som jag ser det så ligger egentligen inte själva problemet hos A , utan hos myndigheter som ej kan handlägga den här typen av ärenden mer effektivt för barnets bästa.
Om A tvekar i om han är pappa till C så finns det ju bara det alternativet att ta reda på den faktan i ett DNA-test. De flesta män som hamnar i en sådan situation önskar nog inte att använda sig av "gissningsleken" utifrån datum etc. och riskera att ta sig an ett barn på heltid som inte är deras biologiska. Det finns en ack så viktig känslomässig bit i det hela.
2024-09-04, 14:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ok. Men som jag ser det så ligger egentligen inte själva problemet hos A , utan hos myndigheter som ej kan handlägga den här typen av ärenden mer effektivt för barnets bästa.
Om A tvekar i om han är pappa till C så finns det ju bara det alternativet att ta reda på den faktan i ett DNA-test. De flesta män som hamnar i en sådan situation önskar nog inte att använda sig av "gissningsleken" utifrån datum etc. och riskera att ta sig an ett barn på heltid som inte är deras biologiska. Det finns en ack så viktig känslomässig bit i det hela.
Exakt 👊👍 Och som du säger tror dom flesta män som hamnar i sådan situation vill faktiskt ha det på papper att dom är pappa .
Det är skillnad om dom fortfarande var tillsammans om det visa sej att A ej var cs pappa då kommer man till ett annat läge . Och hade förmodligen tagit sig an barnet och varit pappa ändå trots inga blodsband
Senast redigerad av Millan75 2024-09-04 kl. 14:25.
2024-09-04, 14:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Ursäkta men trodde precis som i alla yrken att man måste vara neutral och vara professionell och lägga undan sina åsikter vad man tycker och tänker!

Utan ser till barnets bästa I alla lägen och hur man ska kunna lösa det och få fram ett svar om A är hennes pappa.

Du säger hela tiden att A ska ta en ansvar men var är Ns ansvar i det hela???

Du kan inte på fullaste allvar mena att hon gör rätt i detta fall att låta C stå utan pappa bara för att Hon vill det ganska lågt och egoistiskt i mitt tycke

Förstår fortfarande inte riktigt vad det är du vill att A ska göra? Du ändra dig allt eftersom vi ställer frågor till dej ?

Jag kan ha missat något ber om ursäkt för det
Men du vill ju inte lyssna på oss när vi gång på gång säger att A ha vill ha faderskapstest pga att vissa frågetecken kommit upp

Dom blir ju ännu större då N nekar det borde väl även du tycka ?
Håller med här gäller det att vara neutral och lägga sina åsikter någon annanstans! Sen finns det rötägg till män och även kvinnor.

Och jag kan ju tycka att myndigheterna borde reagera ännu mer på N som vägrar samarbeta.
Precis nä det är inte konstigt att vill veta om han är pappa. Tror dom flesta män hade begärt det om dom var I samma sits

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in