2019-02-17, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Nej, det har jag inte påstått heller. Jag filosoferade kring skillnaden mellan att anse att man inte får ha preferenser till att kritisera att kalla de man inte anser uppfyller ens preferenser för exempelvis äckliga.

Och inte heller har jag använt ordet äcklig. Men Merapi anser ändå att jag är kvinnohatare.

Citat:
De rapporterar antagligen högre tillfredsställelse eftersom kvinnor är bättre på att tillfredsställa kvinnor än vad män är.

Jo, men frågan handlade om varför kvinnor är mindre intresserade av ONS. Då verkar det alltså inte bero på att män är dåliga på att tillfredsställa eftersom det lägre intresset även gäller för homosexuella kvinnor.

Min anekdotiska erfarenhet är att kvinnor föredrar olika sex med män och kvinnor. Jag har två längre sexuella erfarenheter från kvinnor som var utlevande bisexuella (alltså inte bara någon enstaka försyndelse) och de föredrog olika sorters sex med män och kvinnor.
Vilket också statistik från kvinnligt porrtittande visar. Kvinnor är i väldigt hög utsträckning benägna att titta på lesbiskt sex. Men när de tittar på hetero-sex gillar de i väldigt hög utsträckning hårt penetrationssex. Hårdare porr än män föredrar.

Någon som vet hur pass sexuellt tillfredsställda homosexuella respektive heterosexuella män känner sig?
Citera
2019-02-17, 13:41
Medlem
Citat:
nja, vi har väl utbytt erfarenheter av män som har varit jävliga på olika sätt, eller som går över gränserna. Sitter inte och tjattrar om hur äckliga män med liten penis eller arbetslösa är. (som exempel). men vi kanske är unika, vad vet jag.

Du är precis som alla andra, en individ. Jag sitter inte och tjattrar om vad jag äcklas av. Vi är alla olika. Det finns kvinnor som inte gör annat än talar om hur mycket de hatar män, men de är i minoritet, liksom de män som tjattrar om allt de hatar hos kvinnor. Men dessa har en tendens att samlas på nätet då de ofta blir utstötta i samhället. Vilka orkar lyssna på ngn som spyr galla hela dagarna?
Citera
2019-02-17, 13:43
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
Och inte heller har jag använt ordet äcklig. Men Merapi anser ändå att jag är kvinnohatare.

Jo, men frågan handlade om varför kvinnor är mindre intresserade av ONS. Då verkar det alltså inte bero på att män är dåliga på att tillfredsställa eftersom det lägre intresset även gäller för homosexuella kvinnor.

Min anekdotiska erfarenhet är att kvinnor föredrar olika sex med män och kvinnor. Jag har två längre sexuella erfarenheter från kvinnor som var utlevande bisexuella (alltså inte bara någon enstaka försyndelse) och de föredrog olika sorters sex med män och kvinnor.
Vilket också statistik från kvinnligt porrtittande visar. Kvinnor är i väldigt hög utsträckning benägna att titta på lesbiskt sex. Men när de tittar på hetero-sex gillar de i väldigt hög utsträckning hårt penetrationssex. Hårdare porr än män föredrar.

Någon som vet hur pass sexuellt tillfredsställda homosexuella respektive heterosexuella män känner sig?
har läst det någonstans, men det jag minns är att heterosexuella män rapporterar högre sexuell tillfredsställelse än dito kvinnor. Jag tror också att det kan hänga ihop med att kvinnors orgasm inte anses lika "viktig" för sexet, det är liksom en bonus som man inte kan räkna med på samma sätt som män gör. Det drar ju liksom ner motivationen om man har svårare att komma,
Citera
2019-02-17, 13:46
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Jag läser inte alls in det i vad hon skriver. Preferenser får alla ha, men om man tex startar trådar om hur äckliga personer som inte uppfyller ens preferenser är får man ju vara beredd på kritik

Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Vi har haft såna diskussioner i trådar där ingen pratat om hur äckliga kvinnor med många ONS är och som behandlat frågan på ett opassionerat och icke-moraliserande sätt. Hon är lika oresonabel.

Se själv
(FB) Hur hjärntvättade är svenska folket av genusteorier?

Hon har redan sammanfattat sin generella ståndpunkt här i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
NEJ! Kvinnor och män fungerar inte alls olika, fatta det någon gång!

Utifrån den positionen är de aktuella preferenserna som män har förtryckande, oavsett hur de uttrycks.
Senast redigerad av Kopparmynt 2019-02-17 kl. 13:49.
Citera
2019-02-17, 13:49
Medlem
Citat:
Ja promiskuösa kvinnor nobbas oftare än promiskuösa män när det kommer till familjebildning. Män har mindre överseende med den punkten eftersom historiskt sett har män inte kunnat vara säkra på att barnet kvinnan föder är hans eget. Det är allstå en större risk för en man att gifta sig med en promiskuös partner än för en kvinna. Å andra sidan har kvinnor mycket mindre överseende med mannens inkomst och yrkesstatus. Är det också orättvist? Ska vi protestera och lagstifta emot det?

Mäns och kvinnors preferenser skiljer sig åt. That's life.

Ja precis! Män är mindre "överseende" med kvinnors sexualitet och fullt "biologiska" sexuella beteende
och de har ofta använt sin maktposition i samhället åt att försöka tvinga gruppen kvinnor hit eller dit då det kommer till sex. Antingen ska kvinnor tvingas till sex, eller också ska de tvingas till avhållsamhet, allt enligt gruppen mäns intressen.

Finns ett ord för detta agerande; Sexuellt förtyck.

Mest vanliga har antagligen varit att män sitter och berättar för kvinnor vad som antas vara "normalt " för just kvinnor, vad de ska antas gilla, eller inte gilla, precis det DU ex sysslar med. Ibland ska kvinnor älska att sälja sex, ibland ska kvinnor avsky ha sex med främmande män, ni har inga som helst problem omforma er syn på hur kvinnor sexualitet ska se ut, efter vad som passar er just där och då

Vackert du tar dig!
Citera
2019-02-17, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
Inom bögmiljön är oförblommerade sexuella förslag helt klart betydligt mer accepterade än inom hetero-världen. Det trots att det i bögmiljön finns hot om sexuellt våld. Män som blir våldtagna blir det i regel av andra män, inte av kvinnor.
och? Har du någon koll på vad bögar känner inför oönskade sexuella förslag?
Citera
2019-02-17, 14:03
Medlem
Citat:
Vi har haft såna diskussioner i trådar där ingen pratat om hur äckliga kvinnor med många ONS är och som behandlat frågan på ett opassionerat och icke-moraliserande sätt. Hon är lika oresonabel.

Se själv
Snälla Darwinisten! det ligger för fan som ett enda FETT underförstått stråk vad "man" anser om kvinnor med många ons, det behövs knappast skrivas ut i varje inlägg Det diskuteras på detta forum konstant som "ett problem" medan bristen på ons för män är ett motsvarande "problem"

Seriöst skärp dig lite
Citera
2019-02-17, 14:06
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Det torde ju vara rätt uppenbart för alla som följt det här forumet ett tag att Merapi inte förmår diskutera könsskillnader utan att blanda in personliga känslor och ideologisk övertygelse.
Det är mycket möjligt att kvinnor blir lika fartblinda här som jag i egenskap av att vara man. För uppsjön dumheter från män i dessa forum fastnar inte ens i mitt medvetande... utan alltihop sammanfattas med en generell klump av frustration som det 1.) inte ses närmare på och som 2.) i praktiken får orimligt mycket hänsyn (från mitt håll).

Det är väl i egenskap av att vara man som man kan ha överseende med hur manlig frustration kan ta sig form medan en kvinna säkert har närmare till att se blodigt allvar i allt som uttrycks här. Men en del idioter passerar säkerligen igenom mitt allmänt naiva filter...

Jag överväger starkt att hoppa ur den här bubblan. Någon diskussion existerar inte - bara enstaka undantag som bekräftar regeln - kan inte se hur någonting gott springer ur någons aktivitet här...
Citera
2019-02-17, 14:06
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ja precis! Män är mindre "överseende" med kvinnors sexualitet och fullt "biologiska" sexuella beteende
och de har ofta använt sin maktposition i samhället åt att försöka tvinga gruppen kvinnor hit eller dit då det kommer till sex. Antingen ska kvinnor tvingas till sex, eller också ska de tvingas till avhållsamhet, allt enligt gruppen mäns intressen.

Finns ett ord för detta agerande; Sexuellt förtyck.

Mest vanliga har antagligen varit att män sitter och berättar för kvinnor vad som antas vara "normalt " för just kvinnor, vad de ska antas gilla, eller inte gilla, precis det DU ex sysslar med. Ibland ska kvinnor älska att sälja sex, ibland ska kvinnor avsky ha sex med främmande män, ni har inga som helst problem omforma er syn på hur kvinnor sexualitet ska se ut, efter vad som passar er just där och då

Vackert du tar dig!

Är det förtryck att ha preferenser? Kan man inte ha romantiska preferenser utan att förtrycka det andra könet? I så fall förtrycker ju kvinnor män också.

Det här är så tröttsamt att förklara gång på gång på gång utan att poletten trillar ner.

Och som vi förklarat för dig tidigare är det inte alltså så att kyskhetskulturen enbart upprätthålls av män, inte ens främst av män. Vad du inte förstår är att de som skulle förlora på ett samhälle med hög promiskuitet främst är kvinnor eftersom i sådana samhällen kommer inte män stanna och ta hand om barnen (då ingen vet vem barnens är). Då får du ett samhälle som mosuofolket, där barnen är kvinnors ansvar och ingen annans (de är den enda föräldern vi känner till), i de samhällen lever män ett drönarliv där de går runt och leker fuckboys medan kvinnor sliter för att försörja familj och barn.

Som jag förklarat:

Sedan måste du förstå en annan sak. Om män efterfrågar en sak hos kvinnor (oc tvärtom) så kommer kvinnor konkurrera med varandra om den egenskapen och anklaga sina rivaler för att sakna den egenskapen män efterfrågar. Män och kvinnor gör det hela tiden. Kallas intrasexuell konkurrens.

Vilket förklarar varför det är främst kvinnor som slut-shamear andra kvinnor

Därför ser du att det är kvinnor världen över som främst försvarat kyskhetsnormer
https://pdfs.semanticscholar.org/26c...54e53e9c6c.pdf
Citera
2019-02-17, 14:11
Medlem
Citat:
Det torde ju vara rätt uppenbart för alla som följt det här forumet ett tag att Merapi inte förmår diskutera könsskillnader utan att blanda in personliga känslor och ideologisk övertygelse.
Det finns ingen skillnad mellan könen kring att vilja ha sex. Kvinnor är "biologiskt" en sexuell varelse.

Kvinnor vill ha sex Punkt.
Grejen är att de vill ha det på SINA villkor utan att kontrolleras/ styras av andra.

Detta verkar vara ett enormt problem för vissa som inte kan begripa att kvinnor inte vill/ kan omforma sig exakt så att de passar just dessa.
Citera
2019-02-17, 14:13
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Det finns ingen skillnad mellan könen kring att vilja ha sex. Kvinnor är "biologiskt" en sexuell varelse.

Kvinnor vill ha sex Punkt.
Grejen är att de vill ha det på SINA villkor utan att kontrolleras/ styras av andra.

Detta verkar vara ett enormt problem för vissa som inte kan begripa att kvinnor inte vill/ kan omforma sig exakt så att de passar just dessa.

Ingen har sagt att kvinnor inte är sexuella varelser. Ingen förnekar att kvinnor är sexuella varelser. Vad vi har sagt är att mäns och kvinnors sexualitet skiljer sig åt vilket är en helt annan sak. Denna könsskillnad hittas i alla kulturer och hör till de bäst replikerade fynden inom beteendevetenskaperna överhuvudtaget.

Hur är det möjligt att du inte förstår den enkla skillnaden? Det är inte komplicerat.
Senast redigerad av Darwinist 2019-02-17 kl. 14:15.
Citera
2019-02-17, 14:26
Medlem
[quote=Darwinist|66776149]
Citat:
Är det förtryck att ha preferenser? Kan man inte ha romantiska preferenser utan att förtrycka det andra könet? I så fall förtrycker ju kvinnor män också.

Det här är så tröttsamt att förklara gång på gång på gång utan att poletten trillar ner.

Och som vi förklarat för dig tidigare är det inte alltså så att kyskhetskulturen enbart upprätthålls av män, inte ens främst av män. Vad du inte förstår är att de som skulle förlora på ett samhälle med hög promiskuitet främst är kvinnor eftersom i sådana samhällen kommer inte män stanna och ta hand om barnen (då ingen vet vem barnens är). Då får du ett samhälle som mosuofolket, där barnen är kvinnors ansvar och ingen annans (de är den enda föräldern vi känner till), i de samhällen lever män ett drönarliv där de går runt och leker fuckboys medan kvinnor sliter för att försörja familj och barn.

Som jag förklarat:

Sedan måste du förstå en annan sak. Om män efterfrågar en sak hos kvinnor (oc tvärtom) så kommer kvinnor konkurrera med varandra om den egenskapen och anklaga sina rivaler för att sakna den egenskapen män efterfrågar. Män och kvinnor gör det hela tiden. Kallas intrasexuell konkurrens.

Vilket förklarar varför det är främst kvinnor som slut-shamear andra kvinnor

Därför ser du att det är kvinnor världen över som främst försvarat kyskhetsnormer
https://pdfs.semanticscholar.org/26c...54e53e9c6c.pdf

Det tröttsamma här är din idioti och uppenbara oförmåga att kunna diskutera utan att ständigt hemfalla till personliga påhopp så snart du känner ditt ego bli klämt i kanterna

Nej! men det är ett förtryck när någon grupps "preferenser" styr över någon annans grupps frihet/ rättigheter/ sexualitet ex
Capische??

Det sitter inte kvinnor här och slut-shamar kvinnor, det är idel ett manligt beteendemönster på detta forum
Inte heller sitter kvinnor här och skammar män gällande deras sexualitet Kvinnor och en del män på forumet, skammar gravt negativt sexuellt beteende som ex sexuellt våld, helt annan sak

Det finns inget "negativt" med att kvinnor har ons, eller sex, eller sex med vem de nu vill, eller sex med flera, eller sex så som DE vill, i regel Skadlig kvinnlig sexualitet är rel sällsynt, och när den existerar så drabbar den i regel kvinnan själv

men! ÄNDÅ ska det sittas här på detta forum och skapas 300 000 trådar i ämnet; Kvinnor-som-har-sexlsom-de-vill = äckliga-horor och snubbar som du ska försvara att kvinnor slut-shamas, via tramsig "biologi" retorik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in