Patrik Wahlström @Pawhlen
@Sannylindstrom, @lassegpab, @BjornOldeen, @ronnqvist32 har ni herrar några som helst kommentarer på det som Aftonbladet och nu idag Expressen avslöjat gällande SHL? Eller håller ni på er ilska till hockeysändningarna på torsdag och lördag?
Lars Granqvist @lassegpab
Att journalister bedriver journalistik är en viktig grundpelare i ett demokratiskt och öppet samhälle. AB:s arbete kring domarkritiken och Expr. kring brevet till klubbarna är sådana exempel.
Jag skulle nog beskriva det som ’gott hantverk’ och ’god journalistik’.
Många frågor handlar om SHL som ev stängd liga. Den diskussionen tycker jag är viktig. Min uppfattning är att det är för trögflytande att cirkulera lag till/från SHL. Exempelvis borde Allsvenska finalen i nu rådande system flytta upp vinnaren.
Vad tycker Du själv?
-------------------------------------------------
Mattias Lundqvist @KosmosKid
@lassegpab En tweet nu om korruptionen och myglet i SHL’s högsta korridorer vore klädsam. Eller är cmore för insyltade för att ni ska våga? @mikehelber16 @haraldluckner1 @Sannylindstrom
Journalistik bygger till stor del på integritet och opartiskhet. Jag känner mig trygg i den definitionen.
I sak tycker jag det handlar om SHL som ev stängd liga. Viktig diskussion där min uppfattning är att ett mer öppet system för upp- och nedflyttning borde finnas.
Gällande min åsikt om ”korruptionen och myglet i SHL’s högsta korridorer” så vet jag inte mer än jag läst.
Hade jag verkat i en klubb hade jag försökt entusiasmera engagemang genom ökat medbestämmande. Varför inte fler beslut med digitala omröstningar bland medlemmar?
...och detta gäller ju i allra högsta grad upp- och nedflyttning.
SHL är en part. Hockeyallsvenskan en annan.
Men serien administreras (’ägs’) ytterst av SIF...
Dessutom...
SHL är ju en intresseorganisation, som rimligen ska tillvarata sina medlemmars (SHL klubbarnas) intresse.
Ansvaret för licensregler (med ex arenakrav) ligger ju inte hos SHL, utan hos Svenska Ishockeyförbundet och ytterst dess Årsmöte.
Förändring görs där.
-------------------------------------------------
TennisPunter @tennispunter123
@wikegard @Sannylindstrom @lassegpab
Är ni syltryggar?
Vad är en ’syltrygg’?
Det vet du nog. Men man behöver ju inte bita av handen som föder en.
Prata ihop er, kanske. Gå samman. Magkänslan säger mig att Leifby har rätt. Det går åt fel håll. Och ingen annan kan påverka som ni.
En journalists trovärdighet bygger på integritet och opartiskhet. Där känner jag mig mycket trygg.
Känner inget behov överhuvudtaget att ’prata ihop mig’ med någon.
I sak: Samma uppfattning nu som tidigare. Jag tycker systemet för upp/ner SHL behöver öppnas väsentligt mer.
Vad bra. Leifby kallar er syltryggar. Kanske onödigt. Sen pratar han nog om mer än bara systemet. Att det luktar korrupt.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/gPnA0A/promo
Aldrig hört syltrygg? Finner det nästan otroligt. Syltrygg:
https://sv.wiktionary.org/wiki/syltrygg
Utmaningen för att skapa ett rörligare upp/ned läge är att diskussionen behöver flyttas.
Ansvaret för serierna och för licensregler (med ex arenakrav) ligger ju inte hos SHL, utan hos Svenska Ishockeyförbundet och ytterst dess Årsmöte.
Förändring görs där.
Tack!
Jag uppfattar mig absolut inte som en ’syltrygg’. Faktiskt precis tvärtom.
Topp! Jag har ingen uppfattning alls om er. Känner er för dåligt. Tyckte det var ganska hårda ord när jag läste dem.
Ha en bra dag, Lasse!
Detsamma!
Hör gärna av Dig fler gånger. Inte minst i språkfrågor. Viktigt att utvecklas!