2018-09-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Är det bara jag som tycker det är trevligt att just LHC leder?
Den som ler mest av alla är förmodligen Tuggummi-Tommy som äntligen får vinna igen. Det går snart över.
Citera
2018-09-27, 02:19
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Håll till godo:

Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Lasse ansåg sig inte vara en syltrygg och klargjorde att han tycker att systemet för upp och nedflyttning är för svårt för lagen som vill ta sig uppåt, typ.

Tackar tackar.

Verkar som om samtalet glider in på stängd liga vs inte stängd liga. Det som upprörde i läckan var väl metoderna som SHL planerar genomföra för att tysta motståndet.
Citera
2018-09-27, 10:13
Medlem
tcfmogs avatar
SHL måste sluta lyssna på supportrarna. Alla förändringar på senare år som lett till försämringar är väl "framtvingade" av supportrar?
Citera
2018-09-27, 10:21
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Hur har det blivit svårare i praktiken?
Har blivit/kommer att bli. Högre krav på arenorna är väl ett exempel och det lär inte stanna där.

Citat:
Det är väl praktiken vi ser resultatet av!?
Det har du helt rätt i

Lag från allsvenskan går fortfarande upp i SHL![/quote]
Fortfarande ja. Men med utvecklingen vi ser så står det nog inte på förrän lagen från HA inte ens har en teoretisk chans att gå upp på grund av en stängd liga.

Men du kanske ser något annat än mig. Ser du att vi går mer och mer mot en stängd liga, eller inte?
Ser du INTE att vi går mot det, så förstår jag att du sitter lugnt i båten.

Men jag hade gärna tagit del av, mer ingående, vad du tror om utvecklingen i svensk hockey, och speciellt vad du tror om en stängd liga som sagt, Kommer det ske, eller inte?

Från mitt perspektiv tycker jag det är uppenbart att det är mot det vi går, och därför kan jag inte sitta lugn i båten som du och påminna mig själv om att vi (fortfarande) har en öppen liga.
Citera
2018-09-27, 10:27
Medlem
Scherbatskys avatar
Jaha, Örebro ikväll. Roy kliver in som ordinarie med Sörensen och Andersson. Vi brukar ha orimligt svårt mot dom som är Örebro så det enda jag känner mig säker på är att Näkyvä kommer göra mål

Citat:
Vem bryr sig om tabellen efter 2-3 spelade matcher?
Men ja, LHC:s fans mår säker bra just nu!

3 matcher är inget vidare underlag, men hellre denna säsongsinledning än 3 förluster!
Citera
2018-09-27, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
När ni ser någon på C More kommentera detta, låt oss veta i denna tråd. Tack.

http://sporthuset.libsyn.com/sporthuset-159-istanbul-en-resa

19:18 in så diskuterar sporthuset ämnet, Tommy Åström med Thomas Johansson och Jens Fjällström.
Citera
2018-09-27, 12:09
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Är det bara jag som tycker det är trevligt att just LHC leder?

Jag tycker att det är himla trevligt, hoppas det står sig så fram till våren

Får man fråga varför du tycker att det är trevligt?
LHCs lillebror som blev storebror är nu nöjd över att få vara lillebror igen?
Citera
2018-09-27, 12:43
Medlem
Citat:
Fortfarande ja. Men med utvecklingen vi ser så står det nog inte på förrän lagen från HA inte ens har en teoretisk chans att gå upp på grund av en stängd liga.

Men du kanske ser något annat än mig. Ser du att vi går mer och mer mot en stängd liga, eller inte?
Ser du INTE att vi går mot det, så förstår jag att du sitter lugnt i båten.

Men jag hade gärna tagit del av, mer ingående, vad du tror om utvecklingen i svensk hockey, och speciellt vad du tror om en stängd liga som sagt, Kommer det ske, eller inte?

Från mitt perspektiv tycker jag det är uppenbart att det är mot det vi går, och därför kan jag inte sitta lugn i båten som du och påminna mig själv om att vi (fortfarande) har en öppen liga.

Jag vet inte riktigt vad du grundar dina antaganden om att vi nog snart har en stängd liga på. Låter som väldigt spekulativa teorier.

Jag ser mycket positivt på svensk hockeys utveckling, och även utvecklingen av SHL.
Talangutvecklingen går på högvarv och vi får fram mängder av duktiga, moderna hockeyspelare på alla positioner. Även på tränarsidan dyker det upp fler nya och spännande namn än bara för några år sen. Det är väl på domarsidan det finns lite att jobba på.
SHL tillåter många talanger att blomstra, de som inte platsar men behöver spela seniorhockey kan på ett smidigt sätt flytta ner till HA eller division 1. Samtidigt lyckas SHL få in stora, etablerade profiler vilket stärker ligan och bibehåller statusen som en av de bästa i världen.
Alla lag kan såklart inte spela i SHL, alla har inte publik och ekonomi för det så därför är det bra att det har blivit svårare att kliva upp i SHL. Det är bra att vi har en tydligt utkristalliserad högstaliga (detta har debatterats mycket i tråden ”det nya tv-avtalet”: (FB) Det nya tv-avtalet).

Idag skriver Leman på hockeynews bra i ämnet tycker jag: https://hockeynews.se/columns/4172/
Citera
2018-09-27, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Jag tycker att det är himla trevligt, hoppas det står sig så fram till våren

Får man fråga varför du tycker att det är trevligt?
LHCs lillebror som blev storebror är nu nöjd över att få vara lillebror igen?

En klubb som verkligen behöver lite medgång.
Citera
2018-09-27, 13:22
Medlem
siryessirs avatar
Protester i Luleå mot SHL.

http://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/lulea-hockey-fansen-ska-protestera-under-derbyt-nm4926087.aspx

Citat:
Under de första fem minuterna av derbyt mellan Luleå Hockey och Skellefteå kommer det vara betydligt tystare än vanligt. Anledningen: Lagens fans kommer göra sin första gemensamma protest någonsin.

På tal om Linköping.

Citat:
Baudin säger avslutningsvis:

– Jag tror spelarna klarar av att spela fem minuter i tystnad. Linköpings spelare får göra det hela matcherna.
Citera
2018-09-27, 14:02
Medlem
Hört från en DIF-polare att Cehlin återigen drabbats av ännu en hjärnskakning, kriga gubben..

Edit: Nu kom det upp på expressen också..
Citera
2018-09-27, 14:47
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Hört från en DIF-polare att Cehlin återigen drabbats av ännu en hjärnskakning, kriga gubben..

Edit: Nu kom det upp på expressen också..

Den karriären borde se sitt slut snart. Det finns ett liv efter hockeyn också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in