2018-11-11, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp

Och som alltid när ni tävlar om antal SM-Guld i tråden och olika tidsperioder. Växjö har ju flest om vi bara räknar SHL

Haha fan sant. Något för JR att kontra.

Självklart räknar man från starten. Förstår inte varför vissa vill räkna från 75? Något jag totalt missat?
Citera
2018-11-11, 15:42
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Självklart räknar man från starten. Förstår inte varför vissa vill räkna från 75? Något jag totalt missat?

Jag förstår det inte heller, och då är jag ändå FBK-supporter.

Var det någon drastisk ändring i ligan som gjorde det "legitimt" att börja om med räkningen?
Någon som vet får gärna förklara. Skulle vara intressant att veta var det kommer ifrån
Citera
2018-11-11, 17:54
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Skulle vara grymt om DIF får ihop en lite större klack nu när fotbollen är slut. Självklart ska du stå i klacken.

Var på Hovet senast när vi möttes och vi förloade med 2-0 trots att vi gjorde en av våra bättre matcher där. Var dock lite besviken på DIFklacken som var ganska lam under hela matchen förutom sista 1 minuten när Severn firades.

Dax för revanch!

Och som alltid när ni tävlar om antal SM-Guld i tråden och olika tidsperioder. Växjö har ju flest om vi bara räknar SHL

Måste vara organiserad klack, inte bara DIF som vill ha billig biljett. Får kika om JK skrivit nåt...
Citera
2018-11-12, 15:33
Medlem
Citat:
Skulle vara grymt om DIF får ihop en lite större klack nu när fotbollen är slut. Självklart ska du stå i klacken.

Var på Hovet senast när vi möttes och vi förloade med 2-0 trots att vi gjorde en av våra bättre matcher där. Var dock lite besviken på DIFklacken som var ganska lam under hela matchen förutom sista 1 minuten när Severn firades.

Dax för revanch!

Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Haha fan sant. Något för JR att kontra.

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag förstår det inte heller, och då är jag ändå FBK-supporter.

Var det någon drastisk ändring i ligan som gjorde det "legitimt" att börja om med räkningen?
Någon som vet får gärna förklara. Skulle vara intressant att veta var det kommer ifrån
Ni får maila, skriva brev eller ringa och fråga varför man räknar maratontabellen från 75 och varför man ser detta med Elitserien som något speiellt från 75.
Om ni själva inte redan har svaret.

Men en sak är jävligt säker. Färjestad har flest sm guld sedan starten av Elitserien, man leder maratontabellen och är Elitserien mest framgångsrika lag på isen och vid sidan. Och det är fakta vad vi än tycker, tänker och vill.

Alexander Johansson ska operera sig och blir borta 3-4 månader. Som det sett ut hittils av säsongen så skulle Alex, Martin eller Lilliz haft svårt att ta plats när alla är friska och hela.
Så e mindre konkurent nu
Citera
2018-11-12, 17:29
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Ni får maila, skriva brev eller ringa och fråga varför man räknar maratontabellen från 75 och varför man ser detta med Elitserien som något speiellt från 75.
Om ni själva inte redan har svaret.
Ska vi tolka det som att du själv inte vet svaret?
Om du vet så kan du ju vara så snäll och informera oss mindre vetande
Citera
2018-11-12, 17:46
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Ska vi tolka det som att du själv inte vet svaret?
Om du vet så kan du ju vara så snäll och informera oss mindre vetande

Seriespelet såg annorlunda ut innan Elitserien bildades. Det bestod av två divisioner, Norra och Södra. Nu när det är fastslaget så släpper vi den diskussionen och återgår till SHL. Inget mer tjafs om SM-guld hit och dit nu.

Detta inlägg ska ej besvaras/Mod
Citera
2018-11-13, 16:42
Medlem
perry2s avatar
Färjestad hinner inte till pucksläpp i Lindab Arena

Släpp pucken......

https://www.hd.se/2018-11-13/farjestads-plan-forsenat--nedslapp-i-omstarten-skjuts-upp
Senast redigerad av perry2 2018-11-13 kl. 17:30.
Citera
2018-11-13, 16:55
Medlem
Ja om det är så man vill att serien skall avgöras så...

Nästa gång kan det ju vara Rögle som råkar ut för något, tror knappast dom hade vart velat att pucken skulle släppas då 😁
Citera
2018-11-13, 17:45
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2

Släpp pucken......

https://www.hd.se/2018-11-13/farjestads-plan-forsenat--nedslapp-i-omstarten-skjuts-upp

Om jag ska vara ärlig så är nog Rögle den sista klubben som SHL tar hänsyn till
Skulle det vara tvärtom kanske det sett annorlunda ut.

Rögle spelar en match 7, Rögle är försenade, vill du att pucken ska släppas?
Om nu Rögle behöver ett sånt handikapp för att få en bra målskillnad så hör ni ändå inte hemma i SHL.
Citera
2018-11-13, 18:54
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
hänsyn till
Skulle det vara tvärtom kanske det sett annorlunda ut.

såg du prickarna?..............

.........
Citera
2018-11-13, 19:18
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2

Släpp pucken......

Detta är ju varför skogslag från obygder inte borde få vara med i SHL! Är det inte bussavstånd så borde man ha en egen skogsliga!

Viktigare än stora städer och fina arenor borde vara att ligga utmed e4 eller e6 och inte där det finns varg!
Citera
2018-11-13, 19:20
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Viktigare än stora städer och fina arenor borde vara att ligga utmed e4 eller e6 och inte där det finns varg!

https://www.flightradar24.com/1e8afb8e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in