2018-09-20, 23:28
Medlem
Timr hade allts drygt 4000 under kvllens Premir hemma. Dessutom med den frhatliga hktesburen som innehll ngra tappra Vxjfans. Tragiskt att klubbarna inte vill ha bortafans som gr p match. SHL vill slja tv-abonemang, inte ishockey. Dd t SHL.
Citera
2018-09-20, 23:31
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birkenblatter
Timr hade allts drygt 4000 under kvllens Premir hemma. Dessutom med den frhatliga hktesburen som innehll ngra tappra Vxjfans. Tragiskt att klubbarna inte vill ha bortafans som gr p match. SHL vill slja tv-abonemang, inte ishockey. Dd t SHL.
Men skerligen bttre stmning n i Karlstad. Vet inte om mickarna sitter dligt till men arenan var nstintill halvtom och jag tror inte jag hrde tecken p nn klack verhuvudtaget.
Citera
2018-09-20, 23:34
Medlem
JoshTees avatar
Rgle startar i princip identiskt som fiaskossongen ifjol. D 5-0 och 5-1, nu 5-1 och 5-2 i rven.

Kanske lite tidigt att dra ngra slutsatser men det knns redan nu som Rgle har verskattats rtt rejlt hos expertkren.
Citera
2018-09-20, 23:42
Medlem
siryessirs avatar
rebro spelar bra frsvarsspel och har pucken mycket i sarghrnen i Lules zon. Lule kndes otroligt sega och antalet felpassningar var stort. Lules frsk till att spela kreativt ddades rtt snabbt av rebro. Lule mste upp mnga snpp och rebro tar tv pong vlfrtjnt. ven om matchen frmodligen kommer vara en av dom trkigare nr vi summerar ssongen.

Klumpig axel i skallen p Engsund av Hedman fr vrigt.
Citera
2018-09-20, 23:49
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
rebro spelar bra frsvarsspel och har pucken mycket i sarghrnen i Lules zon. Lule kndes otroligt sega och antalet felpassningar var stort. Lules frsk till att spela kreativt ddades rtt snabbt av rebro. Lule mste upp mnga snpp och rebro tar tv pong vlfrtjnt. ven om matchen frmodligen kommer vara en av dom trkigare nr vi summerar ssongen.

Nu har jag inte sett Lule nt denna ssong men ni verkar inte skapa mycket alls(var rtt mycket s ifjol ocks). 18 och 16 skott p ml mot tv lag som r tippade p nedre halvan lter inte lovande.

Vad hnder med "Bulan-hockeyn"?
Citera
2018-09-21, 00:13
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Nu har jag inte sett Lule nt denna ssong men ni verkar inte skapa mycket alls(var rtt mycket s ifjol ocks). 18 och 16 skott p ml mot tv lag som r tippade p nedre halvan lter inte lovande.

Lule saknar anfallsspelare. De 2 kanske vassaste Lundestrm och Cehlin var inte med mot rebro men visst behvs ytterligare vapen framt om Lule ska vara ett topplag. Frsvarsspelet ser dremot bra ut.
rebro var riktigt bra i alla fall p att frsvara sig och lgga straffar.
Citera
2018-09-21, 00:21
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee

Tv lag som man har haft ruskigt svrt fr dom senaste ssongerna. Fyra borta i den frsta matchen och Lundestrm + Cehlin denna match pverkade nog ocks. I vrigt knns spelarna lite vilsna och hittar inte riktigt varandra. Det blir krngliga uppspel med passningar som hamnar bakom spelare som r p vg framt. Lule lyckades vl kontra en eller tv gnger p rebro p 60 min. Tror dock att det handlar mest om att nta och lra knna varandra.

Bulans hockey har aldrig direkt varit ett framgngsrecept mot lag som stnger mittzonen s fort man tappar puck. Om jag inte minns fel s sg det ut p samma stt i brjan av frra ssongen.
Citera
2018-09-21, 00:50
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Citat:
Klumpig
Citat:
Hedman
Citera
2018-09-21, 02:24
Medlem
Kongruensbojds avatar
Rgle r Rgle, men Mora och Timr ppnar fint. Det bsta som finns med en serie r nr botten inte cementeras direkt, utan lever nda fram till slutspel.

Nu har jag inte tillgng till C More (bor utomlands) s jag r nyfiken p hur sndningarna r i r, om man satsat p nt nytt format, nya snubbar i rutan etc.
Citera
2018-09-21, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Rgle r Rgle, men Mora och Timr ppnar fint. Det bsta som finns med en serie r nr botten inte cementeras direkt, utan lever nda fram till slutspel.

Nu har jag inte tillgng till C More (bor utomlands) s jag r nyfiken p hur sndningarna r i r, om man satsat p nt nytt format, nya snubbar i rutan etc.

Det r ny kameravinkel i alla hallar, mycket sknare att kolla nu imo.

Men annars r det samma gamla skit skulle jag sga. Trtta lokala kommentatorer framfrallt. Saknar genuin nrdhet i analyserna. Allt som kommer ut har man hrt 50 gnger frr. I studion tjatas det om vanlig skottstatistik och s tokstressar man sig igenom highlights frn vriga matcher. Lett av Oldeen som drar ut p orden nt oerhrt (s sjukt irriterande) eller Granqvist som tyvrr r pass.

Frstr faktiskt inte att sndningarna hyllas s enormt. Ge mig Viasat.
Senast redigerad av Tiltovic 2018-09-21 kl. 04:04.
Citera
2018-09-21, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birkenblatter
Hktesbur? Patetiskt pstende, knappast en bur, och lngt ifrn lika dlig som en del andra bortalktare.
Citera
2018-09-21, 09:10
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salt-Peppar
Hktesbur? Patetiskt pstende, knappast en bur, och lngt ifrn lika dlig som en del andra bortalktare.
Instmmer. Fattar inte riktigt varfr Timr fick s mycket skit fr den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in