2018-08-27, 13:41
Medlem
Gavves avatar
Tomi Sallinen blir borta 2-3 mnader efter att ha brutit foten i fredagens match.

" Normal lktid p en skada av det hr slaget r ngonstans mellan 2-3 mnader s det r det vi utgr frn, sger Mattias Hell, medicinskt ansvarig i Frjestad BK.

Tomi Sallinen kommer under veckan att genomg en operation fr att fixa till skadan i foten.
"

https://www.farjestadbk.se/artikel/z...va-tre-manader
Citera
2018-08-27, 14:14
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Tomi Sallinen blir borta 2-3 mnader efter att ha brutit foten i fredagens match.

" Normal lktid p en skada av det hr slaget r ngonstans mellan 2-3 mnader s det r det vi utgr frn, sger Mattias Hell, medicinskt ansvarig i Frjestad BK.

Tomi Sallinen kommer under veckan att genomg en operation fr att fixa till skadan i foten.
"

https://www.farjestadbk.se/artikel/z...va-tre-manader

Fan vad trist! Skador r s trist. Vill ju alltid se/mta bsta mjliga lag. Hoppas p snabb lketid.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-08-27 kl. 14:16.
Citera
2018-08-27, 19:00
Medlem
Bartman777s avatar
Fan ocks. Jag tyckte vl det sg riktigt illa ut nr han fastnade med benet sdr =/

Nja, vi har fortfarande 4 centrar i laguppstllningen (enligt EP), vet inte hur van Ottosson r att spela center. Men Alexander Johansson kan ju centra vid behov iaf.

Annars kan ju slund hoppa in som center om det skulle behvas. En position jag anser att han borde ha som standard.
Citera
2018-08-27, 21:44
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Fan ocks. Jag tyckte vl det sg riktigt illa ut nr han fastnade med benet sdr =/

Nja, vi har fortfarande 4 centrar i laguppstllningen (enligt EP), vet inte hur van Ottosson r att spela center. Men Alexander Johansson kan ju centra vid behov iaf.

Annars kan ju slund hoppa in som center om det skulle behvas. En position jag anser att han borde ha som standard.

Ja det var en riktig Brolinare..
Jag tror det under en kortare period kan vara bra fr Ottosson och Steen att f mer speltid men jag tycker ocks att det kanske behver breddas med en forward till och inte ndvndigtvis en center. Precis som du r inne p finns det flera som kan spela center i laget. Skulle grna se en hrdare speltyp att komplettera Rydahl med.
Citera
2018-08-28, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Ja, p det stt att de inte alltid har bra stats men fr nd alltid st. Henrik fr alltid st nr han r med. samma gller fr fasth nr inte Henke r med. bda r lite avdankade men r bst nd. S r det nr man varit bra, har ett namn.

Henke borde dra till FHC och vakta buren.
Stod fasth i ml ens 30% av matcherna i shl frra ssongen? Tror inte det..
Citera
2018-08-28, 14:18
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Stod fasth i ml ens 30% av matcherna i shl frra ssongen? Tror inte det..
Ganska enkelt att kolla upp. 64% vilket r ungefr vad en frstamlvakt i SHL brukar st nr man har CHL och landslagsuppdrag parallellt.
Citera
2018-09-06, 14:45
Medlem
Joelfrogs avatar
Nu har jag inte kollat srskilt mycket SHL p ett tag men varfr hller s mnga Frjestad s hgt upp? Knns som de oftast till slut kommer 5-7:a och ker ut i kvarten, frvrigt hller jag p Frjestad
Citera
2018-09-06, 15:05
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Nu har jag inte kollat srskilt mycket SHL p ett tag men varfr hller s mnga Frjestad s hgt upp? Knns som de oftast till slut kommer 5-7:a och ker ut i kvarten, frvrigt hller jag p Frjestad

Bredare forwardssida dr centeruppsttningen ser urstark ut, ftt behlla alla p backsidan och hgst troligen hittat en stabil frstemlis i Svensson istllet fr tv skakiga andremlisar i Haugen och Sten. Frjestad kom 4:a frra ret och har blivit starkare sen dess medan andra klubbar tappat eller i bsta fall str kvar p samma plattform. Drfr kan jag inte se att dom ska komma smre n frra ssongen. Inte i grundserien tminstone. Sen fr vi se om det laget har vad som krvs i ett slutspel.
Citera
2018-09-06, 15:32
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Bredare forwardssida dr centeruppsttningen ser urstark ut, ftt behlla alla p backsidan och hgst troligen hittat en stabil frstemlis i Svensson istllet fr tv skakiga andremlisar i Haugen och Sten. Frjestad kom 4:a frra ret och har blivit starkare sen dess medan andra klubbar tappat eller i bsta fall str kvar p samma plattform. Drfr kan jag inte se att dom ska komma smre n frra ssongen. Inte i grundserien tminstone. Sen fr vi se om det laget har vad som krvs i ett slutspel.

Forwardssidan vet jag inte om den blivit bttre med flera tunga tapp men kan kanske ha blivit bredare som du sger, centersidan och backsidan hller jag med dig om men tycker inte vr backsida ser jttebra ut men 4+ skulle jag kunna stta.
Senast redigerad av Joelfrog 2018-09-06 kl. 16:08.
Citera
2018-09-06, 16:53
Medlem
MitchRapps avatar
Expressens sk experter tippar var SM-guldet hamnar!

Djurgrden 5 rster
Vxj 2 Rster
Frjestad 1 Rst
Citera
2018-09-07, 23:59
Medlem
Dimpens avatar
Hller Bryns?

Blir mer och mer orolig d laget "svajar".
Frr verkade det vara mer stabilitet i laget.
Citera
2018-09-08, 00:28
Medlem
Illusioners avatar
Frr? P 70-talet eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in