2018-10-25, 21:11
Medlem
Hjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Om Lven ahde haft en fungerande juniorverksamhet och vi hade spelat i samma serie, hade jag hllit med dig. Nu har s inte varit fallet p ver 10 r.

Elias Pettersson hade en och en halv seniorssong bakom sig och var inte vrvad fr att spela J-18 eller J-20, och det tror jag du ocks vet om.
Ok, d har jag koll, man fr strunta i rivalitet om det gynnar en sjlv och man har ngra hittepsaker. Rtt plastigt tnk enligt mig.

Klart jag vet att han var vrvad fr seniorhockey, men en junior invrvad. Lika mycket egen produkt som alla andra unga spelare som r invrvade utifrn. Egna produkter skapar man ju sjlv. Man snor inte dem och klibbar p sitt klistermrke.
Citera
2018-10-25, 21:14
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Ok, d har jag koll, man fr strunta i rivalitet om det gynnar en sjlv och man har ngra hittepsaker. Rtt plastigt tnk enligt mig.

Klart jag vet att han var vrvad fr seniorhockey, men en junior invrvad. Lika mycket egen produkt som alla andra unga spelare som r invrvade utifrn. Egna produkter skapar man ju sjlv. Man snor inte dem och klibbar p sitt klistermrke.
Elias var en frdig SHL spelare nr han vrvades av Vxj. Nmn en spelare frn Skellefte som vi ''stulit'' som varit det? Enligt dig s har varje juniorspelare en fast utvecklingskurva, men i verkligheten s fungerar det inte s.
Citera
2018-10-25, 21:17
Medlem
Hjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Elias var en frdig SHL spelare nr han vrvades av Vxj. Nmn en spelare frn Skellefte som vi ''stulit'' som varit det? Enligt dig s har varje juniorspelare en fast utvecklingskurva, men i verkligheten s fungerar det inte s.
Har dlig koll p ert lag, men att hvda att ngon annans produkt r er r ju att bete sig som Japan p 50 talet. Som jag sagt tidigare, alla klubbar r plast och alla hittar p saker fr att framst som bttre. saik och Vxj verkar gilla att anvnda klisterlappar, vi ltsas att vi r fattiga.
Citera
2018-10-25, 21:29
Medlem
Tvonds avatar
In p vinnarspret igen trots en dlig match av Malm. LHC skulle jag vilja sga r det smsta laget hittills som varit i p besk Arenan denna ssong. Iaf tv lag som spelar rtt jmnt kanske en liten frdel LHC beroende p vilket cyklop man har p sig fr dagen. 30-25 i skott. Njd med 2 pinnar.
Citera
2018-10-25, 21:36
Medlem
Vanstertrollets avatar
Tredje raka segern och 15 ml framt. P tisdag r Sallinen tillbaks ocks. Finns med andra ord anledning att vara positiv

Dagens utropstecken fr g till Robin Press som gr 2+1! Har vl knappt gjort s mnga pong i hela sin SHL-karrir tidigare.
Citera
2018-10-25, 21:37
Medlem
MitchRapps avatar
Vgar nog pst att Vxj utklassade Lule spelmssigt som ingen annan match i r. Dock inte mlmssigt utan sista 3-5 minuterna tillts Lule ta sig in i anfallszon och stter 2-2. Ssongens Rn!

Effektiviteten mste upp redan till lrdag om vi ska ha en chans mot djurgrden p lrdag.

nd vldigt njd med spelet idag.
Citera
2018-10-25, 21:45
Medlem
Hjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Tredje raka segern och 15 ml framt. P tisdag r Sallinen tillbaks ocks. Finns med andra ord anledning att vara positiv

Dagens utropstecken fr g till Robin Press som gr 2+1! Har vl knappt gjort s mnga pong i hela sin SHL-karrir tidigare.
Men han har ju knappt mtt Rgle tidigare! Det r ju vrt bidrag till SHL, att spelare som inte brukar gra pong ska f gra pong!
Citera
2018-10-25, 21:51
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Men han har ju knappt mtt Rgle tidigare! Det r ju vrt bidrag till SHL, att spelare som inte brukar gra pong ska f gra pong!

Haha, jag diggar din ngot mer realistiska syn p Rgle! Perfekt motpol till perry2 som tycker att ni r guds gva till svensk ishockey och aldrig har frlorat en match rttvist
Citera
2018-10-25, 21:54
Medlem
Hjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Haha, jag diggar din ngot mer realistiska syn p Rgle! Perfekt motpol till perry2 som tycker att ni r guds gva till svensk ishockey och aldrig har frlorat en match rttvist
Man mste ha sjlvinsikt! Jag menar, vilka har fler negativa rekord i SHL n oss? Vi r utan tvekan de smsta och nd kan ni inte bli av med oss!

Fortstter vi med Press s producerade han bra pong i HA fr Sdertlje. Vilka lirade i den serien? Jo, Rgle! Garanterat dr han tog sina pong! Vnta bara och se, han slutar nog p 12 pong i r!
Citera
2018-10-25, 22:07
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Vgar nog pst att Vxj utklassade Lule spelmssigt som ingen annan match i r. Dock inte mlmssigt utan sista 3-5 minuterna tillts Lule ta sig in i anfallszon och stter 2-2. Ssongens Rn!

Effektiviteten mste upp redan till lrdag om vi ska ha en chans mot djurgrden p lrdag.

nd vldigt njd med spelet idag.
Ja, lule gr ingen vidare bra match. Man skapar inte mycket framt och slpper in lite vl enkla ml. S 1 pong fr nog rknas som ett rn. Jaja, hoppas p bttre fart p lrdag d Mora kommer p besk, det lr behvas.
Citera
2018-10-26, 22:06
Medlem
MitchRapps avatar
Mesta mstaren mot svenska mstaren p storfyran, Cmore och ladan hovet. Toppen mot botten. Bla mot vita. Josefsson mot Horak. Davidsson mot Holmberg. ka ka ka mot puckkontroll. Medstuds mot motstuds. Potentiellt finallag mot potensiallt finallag...

Var inte igr Djurgrden var favorit mot vxj men med nuvarande avslutningsprocent p Vxj s fr DIF finna sig i det och bara drfr skrller Vxj och vinner.

Efter utskpningen spelmssigt mot Lule hoppas jag vi fr retroaktiv utdelning annars blir det hr mycket tufft att komma undan med pong. 1 ml lr inte rcka.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-26 kl. 22:20.
Citera
2018-10-27, 00:10
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Viss skillnad p u15 och j18. Kommer de frst till j18 r de invrvade.

Men samtidigt vill alla anpassa verkligheten s man sjlv framstr som s lite plastig och genuin som mjligt.

Ja sa inget om j18. Men det r ungefr i u15 eller gymnasielder som vi brukar vrva frn andra Stockholmsklubbar. S det r vl oftast i 15-16 rsldern mnga kommer. Jag ser spelare som Ante, brderna Davidsson, Josefson, Brodin med flera som Djurgrdare.
Bmstrm som vrvades in som junior till denna ssong ser jag givetvis inte som Djurgrdare eller vr produkt lika lite som jag tror nn Vxjsupporter ser Elias Petterson som ngon Vxjprodukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in