2018-10-25, 21:11
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Om Löven ahde haft en fungerande juniorverksamhet och vi hade spelat i samma serie, hade jag hållit med dig. Nu har så inte varit fallet på över 10 år.

Elias Pettersson hade en och en halv seniorsäsong bakom sig och var inte värvad för att spela J-18 eller J-20, och det tror jag du också vet om.
Ok, då har jag koll, man får strunta i rivalitet om det gynnar en själv och man har några hittepåsaker. Rätt plastigt tänk enligt mig.

Klart jag vet att han var värvad för seniorhockey, men en junior invärvad. Lika mycket egen produkt som alla andra unga spelare som är invärvade utifrån. Egna produkter skapar man ju själv. Man snor inte dem och klibbar på sitt klistermärke.
Citera
2018-10-25, 21:14
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Ok, då har jag koll, man får strunta i rivalitet om det gynnar en själv och man har några hittepåsaker. Rätt plastigt tänk enligt mig.

Klart jag vet att han var värvad för seniorhockey, men en junior invärvad. Lika mycket egen produkt som alla andra unga spelare som är invärvade utifrån. Egna produkter skapar man ju själv. Man snor inte dem och klibbar på sitt klistermärke.
Elias var en färdig SHL spelare när han värvades av Växjö. Nämn en spelare från Skellefteå som vi ''stulit'' som varit det? Enligt dig så har varje juniorspelare en fast utvecklingskurva, men i verkligheten så fungerar det inte så.
Citera
2018-10-25, 21:17
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Elias var en färdig SHL spelare när han värvades av Växjö. Nämn en spelare från Skellefteå som vi ''stulit'' som varit det? Enligt dig så har varje juniorspelare en fast utvecklingskurva, men i verkligheten så fungerar det inte så.
Har dålig koll på ert lag, men att hävda att någon annans produkt är er är ju att bete sig som Japan på 50 talet. Som jag sagt tidigare, alla klubbar är plast och alla hittar på saker för att framstå som bättre. saik och Växjö verkar gilla att använda klisterlappar, vi låtsas att vi är fattiga.
Citera
2018-10-25, 21:29
Medlem
Tvonds avatar
In på vinnarspåret igen trots en dålig match av Malmö. LHC skulle jag vilja säga är det sämsta laget hittills som varit i på besök Arenan denna säsong. Iaf två lag som spelar rätt jämnt kanske en liten fördel LHC beroende på vilket cyklop man har på sig för dagen. 30-25 i skott. Nöjd med 2 pinnar.
Citera
2018-10-25, 21:36
Medlem
Vanstertrollets avatar
Tredje raka segern och 15 mål framåt. På tisdag är Sallinen tillbaks också. Finns med andra ord anledning att vara positiv

Dagens utropstecken får gå till Robin Press som gör 2+1! Har väl knappt gjort så många poäng i hela sin SHL-karriär tidigare.
Citera
2018-10-25, 21:37
Medlem
MitchRapps avatar
Vågar nog påstå att Växjö utklassade Luleå spelmässigt som ingen annan match i år. Dock inte målmässigt utan sista 3-5 minuterna tilläts Luleå ta sig in i anfallszon och sätter 2-2. Säsongens Rån!

Effektiviteten måste upp redan till lördag om vi ska ha en chans mot djurgården på lördag.

Ändå väldigt nöjd med spelet idag.
Citera
2018-10-25, 21:45
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Tredje raka segern och 15 mål framåt. På tisdag är Sallinen tillbaks också. Finns med andra ord anledning att vara positiv

Dagens utropstecken får gå till Robin Press som gör 2+1! Har väl knappt gjort så många poäng i hela sin SHL-karriär tidigare.
Men han har ju knappt mött Rögle tidigare! Det är ju vårt bidrag till SHL, att spelare som inte brukar göra poäng ska få göra poäng!
Citera
2018-10-25, 21:51
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Men han har ju knappt mött Rögle tidigare! Det är ju vårt bidrag till SHL, att spelare som inte brukar göra poäng ska få göra poäng!

Haha, jag diggar din något mer realistiska syn på Rögle! Perfekt motpol till perry2 som tycker att ni är guds gåva till svensk ishockey och aldrig har förlorat en match rättvist
Citera
2018-10-25, 21:54
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Haha, jag diggar din något mer realistiska syn på Rögle! Perfekt motpol till perry2 som tycker att ni är guds gåva till svensk ishockey och aldrig har förlorat en match rättvist
Man måste ha självinsikt! Jag menar, vilka har fler negativa rekord i SHL än oss? Vi är utan tvekan de sämsta och ändå kan ni inte bli av med oss!

Fortsätter vi med Press så producerade han bra poäng i HA för Södertälje. Vilka lirade i den serien? Jo, Rögle! Garanterat där han tog sina poäng! Vänta bara och se, han slutar nog på 12 poäng i år!
Citera
2018-10-25, 22:07
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Vågar nog påstå att Växjö utklassade Luleå spelmässigt som ingen annan match i år. Dock inte målmässigt utan sista 3-5 minuterna tilläts Luleå ta sig in i anfallszon och sätter 2-2. Säsongens Rån!

Effektiviteten måste upp redan till lördag om vi ska ha en chans mot djurgården på lördag.

Ändå väldigt nöjd med spelet idag.
Ja, luleå gör ingen vidare bra match. Man skapar inte mycket framåt och släpper in lite väl enkla mål. Så 1 poäng får nog räknas som ett rån. Jaja, hoppas på bättre fart på lördag då Mora kommer på besök, det lär behövas.
Citera
2018-10-26, 22:06
Medlem
MitchRapps avatar
Mesta mästaren mot svenska mästaren på storfyran, Cmore och ladan hovet. Toppen mot botten. Blåa mot vita. Josefsson mot Horak. Davidsson mot Holmberg. Åka åka åka mot puckkontroll. Medstuds mot motstuds. Potentiellt finallag mot potensiallt finallag...

Var inte igår Djurgården var favorit mot växjö men med nuvarande avslutningsprocent på Växjö så får DIF finna sig i det och bara därför skräller Växjö och vinner.

Efter utskåpningen spelmässigt mot Luleå hoppas jag vi får retroaktiv utdelning annars blir det här mycket tufft att komma undan med poäng. 1 mål lär inte räcka.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-26 kl. 22:20.
Citera
2018-10-27, 00:10
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Viss skillnad på u15 och j18. Kommer de först till j18 är de invärvade.

Men samtidigt vill alla anpassa verkligheten så man själv framstår som så lite plastig och genuin som möjligt.

Ja sa inget om j18. Men det är ungefär i u15 eller gymnasieålder som vi brukar värva från andra Stockholmsklubbar. Så det är väl oftast i 15-16 årsåldern många kommer. Jag ser spelare som Ante, bröderna Davidsson, Josefson, Brodin med flera som Djurgårdare.
Bmström som värvades in som junior till denna säsong ser jag givetvis inte som Djurgårdare eller vår produkt lika lite som jag tror nån Växjösupporter ser Elias Petterson som någon Växjöprodukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in