2018-09-20, 23:28
Medlem
Timrå hade alltså drygt 4000 under kvällens Premiär hemma. Dessutom med den förhatliga häktesburen som innehöll några tappra Växjöfans. Tragiskt att klubbarna inte vill ha bortafans som går på match. SHL vill sälja tv-abonemang, inte ishockey. Död åt SHL.
Citera
2018-09-20, 23:31
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birkenblatter
Timrå hade alltså drygt 4000 under kvällens Premiär hemma. Dessutom med den förhatliga häktesburen som innehöll några tappra Växjöfans. Tragiskt att klubbarna inte vill ha bortafans som går på match. SHL vill sälja tv-abonemang, inte ishockey. Död åt SHL.
Men säkerligen bättre stämning än i Karlstad. Vet inte om mickarna sitter dåligt till men arenan var nästintill halvtom och jag tror inte jag hörde tecken på nån klack överhuvudtaget.
Citera
2018-09-20, 23:34
Medlem
JoshTees avatar
Rögle startar i princip identiskt som fiaskosäsongen ifjol. Då 5-0 och 5-1, nu 5-1 och 5-2 i röven.

Kanske lite tidigt att dra några slutsatser men det känns redan nu som Rögle har överskattats rätt rejält hos expertkåren.
Citera
2018-09-20, 23:42
Medlem
siryessirs avatar
Örebro spelar bra försvarsspel och har pucken mycket i sarghörnen i Luleås zon. Luleå kändes otroligt sega och antalet felpassningar var stort. Luleås försök till att spela kreativt dödades rätt snabbt av Örebro. Luleå måste upp många snäpp och Örebro tar två poäng välförtjänt. Även om matchen förmodligen kommer vara en av dom tråkigare när vi summerar säsongen.

Klumpig axel i skallen på Engsund av Hedman för övrigt.
Citera
2018-09-20, 23:49
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Örebro spelar bra försvarsspel och har pucken mycket i sarghörnen i Luleås zon. Luleå kändes otroligt sega och antalet felpassningar var stort. Luleås försök till att spela kreativt dödades rätt snabbt av Örebro. Luleå måste upp många snäpp och Örebro tar två poäng välförtjänt. Även om matchen förmodligen kommer vara en av dom tråkigare när vi summerar säsongen.

Nu har jag inte sett Luleå nåt denna säsong men ni verkar inte skapa mycket alls(var rätt mycket så ifjol också). 18 och 16 skott på mål mot två lag som är tippade på nedre halvan låter inte lovande.

Vad händer med "Bulan-hockeyn"?
Citera
2018-09-21, 00:13
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Nu har jag inte sett Luleå nåt denna säsong men ni verkar inte skapa mycket alls(var rätt mycket så ifjol också). 18 och 16 skott på mål mot två lag som är tippade på nedre halvan låter inte lovande.

Luleå saknar anfallsspelare. De 2 kanske vassaste Lundeström och Cehlin var inte med mot Örebro men visst behövs ytterligare vapen framåt om Luleå ska vara ett topplag. Försvarsspelet ser däremot bra ut.
Örebro var riktigt bra i alla fall på att försvara sig och lägga straffar.
Citera
2018-09-21, 00:21
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee

Två lag som man har haft ruskigt svårt för dom senaste säsongerna. Fyra borta i den första matchen och Lundeström + Cehlin denna match påverkade nog också. I övrigt känns spelarna lite vilsna och hittar inte riktigt varandra. Det blir krångliga uppspel med passningar som hamnar bakom spelare som är på väg framåt. Luleå lyckades väl kontra en eller två gånger på Örebro på 60 min. Tror dock att det handlar mest om att nöta och lära känna varandra.

Bulans hockey har aldrig direkt varit ett framgångsrecept mot lag som stänger mittzonen så fort man tappar puck. Om jag inte minns fel så såg det ut på samma sätt i början av förra säsongen.
Citera
2018-09-21, 00:50
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Citat:
Klumpig
Citat:
Hedman
Citera
2018-09-21, 02:24
Medlem
Kongruensbojds avatar
Rögle är Rögle, men Mora och Timrå öppnar fint. Det bästa som finns med en serie är när botten inte cementeras direkt, utan lever ända fram till slutspel.

Nu har jag inte tillgång till C More (bor utomlands) så jag är nyfiken på hur sändningarna är i år, om man satsat på nåt nytt format, nya snubbar i rutan etc.
Citera
2018-09-21, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Rögle är Rögle, men Mora och Timrå öppnar fint. Det bästa som finns med en serie är när botten inte cementeras direkt, utan lever ända fram till slutspel.

Nu har jag inte tillgång till C More (bor utomlands) så jag är nyfiken på hur sändningarna är i år, om man satsat på nåt nytt format, nya snubbar i rutan etc.

Det är ny kameravinkel i alla hallar, mycket skönare att kolla nu imo.

Men annars är det samma gamla skit skulle jag säga. Trötta lokala kommentatorer framförallt. Saknar genuin nördhet i analyserna. Allt som kommer ut har man hört 50 gånger förr. I studion tjatas det om vanlig skottstatistik och så tokstressar man sig igenom highlights från övriga matcher. Lett av Oldeen som drar ut på orden nåt oerhört (så sjukt irriterande) eller Granqvist som tyvärr är passé.

Förstår faktiskt inte att sändningarna hyllas så enormt. Ge mig Viasat.
Senast redigerad av Tiltovic 2018-09-21 kl. 04:04.
Citera
2018-09-21, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birkenblatter
Häktesbur? Patetiskt påstående, knappast en bur, och långt ifrån lika dålig som en del andra bortaläktare.
Citera
2018-09-21, 09:10
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salt-Peppar
Häktesbur? Patetiskt påstående, knappast en bur, och långt ifrån lika dålig som en del andra bortaläktare.
Instämmer. Fattar inte riktigt varför Timrå fick så mycket skit för den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in