2018-09-21, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Men skerligen bttre stmning n i Karlstad. Vet inte om mickarna sitter dligt till men arenan var nstintill halvtom och jag tror inte jag hrde tecken p nn klack verhuvudtaget.
Bara 4500 igr. Och en glad Johan Kemi.
Starkt jobbat Frjestad p och utanfr isen.
Citera
2018-09-21, 10:56
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Rgle r Rgle, men Mora och Timr ppnar fint. Det bsta som finns med en serie r nr botten inte cementeras direkt, utan lever nda fram till slutspel.

Nu har jag inte tillgng till C More (bor utomlands) s jag r nyfiken p hur sndningarna r i r, om man satsat p nt nytt format, nya snubbar i rutan etc.

C More funkar alldeles utmrkt fr mig utomlands, bor i Nederlnderna s antar att det inte r ngra problem med sndningsrttigheter. Har dock kollat ven nr jag varit i andra lnder i Europa men kan inte komma ihg i vilka man behver VPN och vilka som fungerar utan.
I vilket fall som helst s funkar C More med VPN om det r ngra problem med just sndningsrttigheter, t.ex Schweiz.

Kan instmma att efter tv matcher s r det lika trtta kommentatorer och analyser. Samma trkiga frgor under intervjuer och inget fokus p speciella hndelser under matcher, bara ml, ngra chanser och s vidare nr det visas repriser.
Under matchen mellan LHC och HV igr s visades det nog mindre repriser vilket var rtt sknt om jag ska vara rlig.

Nu till matchen, LHC - HV,
HV spelade riktigt trtt, skt ganska mycket men saknade bra mlchanser.
LHC spelade som ett lag, kmpade och var riktigt effektiva. En dlig andra period men lyckades hlla HV utanfr skottsektorn och som jag skrev ovan s kom HV aldrig till ngra riktigt bra chanser.
Kul att se att LHC har juniorer p forwardssidan som levererar frn start. Det kommer nog g upp och ner dr men alltid trevligt med en bra start!
Skulle vara kul att f ngra kommentarer om Thuressons tackling som r anmld till disciplinrenden, tacklingen r vl helt ok men jvligt dligt spelsinne att g s hrt och dessutom med knt mot Billins kn som kan vara riktigt farligt.
Citera
2018-09-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Skulle vara kul att f ngra kommentarer om Thuressons tackling som r anmld till disciplinrenden, tacklingen r vl helt ok men jvligt dligt spelsinne att g s hrt och dessutom med knt mot Billins kn som kan vara riktigt farligt.

Jag har kollat p situationen p video och fattar inte vad Thuresson hller p med! Billins saknar klubba, det r bara fr Thuresson att sno t sig pucken men istllet tar han sats och mosar Billins bakifrn. Slutsatsen blir att han gr in fr att skada Billins.
Hr har ni videon: https://www.shl.se/artikel/pqhpajmbj...sciplinnamnden
Citera
2018-09-21, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Jag har kollat p situationen p video och fattar inte vad Thuresson hller p med! Billins saknar klubba, det r bara fr Thuresson att sno t sig pucken men istllet tar han sats och mosar Billins bakifrn. Slutsatsen blir att han gr in fr att skada Billins.
Han ville nog ge igen p Billins efter situation som skedde i perioden innan och som fick Thuresson att linka ut i omkldningsrummet.

https://twitter.com/FranckieBurns/st...507560448?s=19
Citera
2018-09-21, 11:29
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Mrklig slutsats av dig, ser ut som en tackling. Mhnda "ondig" men inte mycket att grina om.
Vart det utvisning?
Citera
2018-09-21, 11:35
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Han ville nog ge igen p Billins efter situation som skedde i perioden innan och som fick Thuresson att linka ut i omkldningsrummet.

https://twitter.com/FranckieBurns/st...507560448?s=19
Herregud. Finns inget att anmrka i ngon av situationerna.
Citera
2018-09-21, 12:17
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Mrklig slutsats av dig, ser ut som en tackling. Mhnda "ondig" men inte mycket att grina om.
Vart det utvisning?

Han fick sitta av en 2a, vilket jag tycker r korrekt. Vi har ju tyvrr sett avstningar fr mindre frr s skulle inte frvna mig om han fr 2 matcher eller s.
Billins utgick, men hoppas det var fr att matchen redan var vunnen.
Citera
2018-09-21, 12:31
Medlem
Thuresson ser att det r Billins och gr in fr att skada honom. Det str 5-1 och han r frustrerad, hade det sttt 2-1 hade han grvt loss pucken och frskt gra ml. Hr mste ligan markera.
Citera
2018-09-21, 14:32
Medlem
Scherbatskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Han fick sitta av en 2a, vilket jag tycker r korrekt. Vi har ju tyvrr sett avstningar fr mindre frr s skulle inte frvna mig om han fr 2 matcher eller s.
Billins utgick, men hoppas det var fr att matchen redan var vunnen.

Billins kommer spela imorgon s det r ingen fara.

Disciplinnmnden lmnar anmlan utan tgrd s det kanske finns visst hopp fr dem. En tva r helt korrekt, tycker att det var mer charging n boarding, men mer n s r det inte.
Citera
2018-09-21, 14:57
Medlem
Rob1891s avatar
Hur ser Vxjs tv pp-uppstllningar ut?
Citera
2018-09-21, 17:16
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob1891
Hur ser Vxjs tv pp-uppstllningar ut?
PP1:
Persson, Horak, Ortega, Pesonen, Shinnimin

PP2:
Burstrm, Frberg, Bokk, Lundberg, Kiiskinen (innan han skadades).

Sen ska Junttila in ngonstans, min gissning r att Kiiskinen hamnar utanfr. Han har aldrig spelat speciellt mycket PP i Vxj. Men jag hoppas p att Lundberg ryker och Kiiskinen hamnar framfr ml/slottet. Han r liten men extremt bra framfr mlet, grym p att styrningar (kanske bst hand-ga koordination i serien) och vldigt bra p att snappa upp returer.
Citera
2018-09-21, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Rgle r Rgle, men Mora och Timr ppnar fint. Det bsta som finns med en serie r nr botten inte cementeras direkt, utan lever nda fram till slutspel.

Nu har jag inte tillgng till C More (bor utomlands) s jag r nyfiken p hur sndningarna r i r, om man satsat p nt nytt format, nya snubbar i rutan etc.
Funkar utmrkt med en VPN som stller till Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in