2018-07-29, 01:23
Medlem
Zoom008s avatar
Många tror ju på Gud, tomten, det okända och att inte gå under stegar t,ex. Är det då någon som har provat att dansa regndansen?
Citera
2018-07-29, 01:29
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Blir så trött på väderprognoser när dom ändras stup i kvarten. Stod på SMHI att det skulle bli värsta skyfallet inatt till att helt plötsligt bli noll regn. Minns att metrologerna blev mordhotade på 60-talet när folk inte var nöjda och nu kan jag nästan förstå dom. Blev så glad först och sen besviken när dom uppdaterat.

Fast folk som skällt på meteorologerna har väl oftast gjort det för att det inte blir "vackert väder" dvs soligt. Varför är det någon som bestämt att soligt väder är lika med vackert väder? Men nu kanske folk börjar sätta lite värde på "dåligt" väder? De som är kvar här i Sverige får passa sig och inte gnälla på kyla. Jag älskar höst och vinter. De som gnäller kan flytta till varmare väder tycker jag.
Citera
2018-07-29, 01:30
Medlem
mr.demons avatar
Och där kommer regnet och förstörde allt det underbara. Nu blir det klibbigt och äckligt i stället. Ska vara snustorr luft. Fuktigt som fan här.
Citera
2018-07-29, 01:30
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Många tror ju på Gud, tomten, det okända och att inte gå under stegar t,ex. Är det då någon som har provat att dansa regndansen?

Har faktiskt inte prövat regndansen. Det kanske man skulle ta och göra?
Citera
2018-07-29, 01:33
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Och där kommer regnet och förstörde allt det underbara. Nu blir det klibbigt och äckligt i stället. Ska vara snustorr luft. Fuktigt som fan här.

Jo, fuktigt ikväll. Och svårt att kyla ner huset. Nu får jag ge mig och försöka sova ändå. Känns varmare än någon tidigare dag tycker jag.
Citera
2018-07-29, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jag har haft det klibbigt hela tiden. Underbart mysigt nu med normalare inomhustemperatur och mörker på kvällarna 😍 Haft en underbar kväll. Bye bye, helvetes väder. Välkommen älskade höst! 💕
Citera
2018-07-29, 01:34
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Har faktiskt inte prövat regndansen. Det kanske man skulle ta och göra?
Berätta gärna hur det gick!
Citera
2018-07-29, 06:27
Medlem
Tacka gudarna, öser fullständigt i stockholm! MONSUN
Citera
2018-07-29, 08:09
Medlem
20 grader och ösregn, i like it!
Citera
2018-07-29, 08:32
Medlem
Lillamig72s avatar
Tog med mig min fläkt i en kasse på min semesterresa till Stockholm. Brodern tyckte jag var knäpp. Men skrattar bäst som skrattar sist. Den gjorde allt sitt jobb. Skönt. Fläktade gott i rummet. 😄
Citera
2018-07-29, 09:41
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jo, fuktigt ikväll. Och svårt att kyla ner huset. Nu får jag ge mig och försöka sova ändå. Känns varmare än någon tidigare dag tycker jag.

Fuktig värme upplevs som varmare då det är tryckande värme. Jag hatar när det är fuktigt.
Citera
2018-07-29, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Jag har haft det klibbigt hela tiden. Underbart mysigt nu med normalare inomhustemperatur och mörker på kvällarna 😍 Haft en underbar kväll. Bye bye, helvetes väder. Välkommen älskade höst! 💕

Det är ej ens augusti än. Lugna ned er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in