2018-07-26, 18:26
  #877
Medlem
Jag köpte tre stora datafläktar som är riktade jämt över mig. Funkar sjukt bra.
12v nätaggregat behövs.
Citera
2018-07-26, 18:26
  #878
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurrahh
Härda, unvik inte värmen för mycket, man acklimatiseras rätt snabbt.
Fråga läkare efter antisvett-medicinen "Egazil" Brukar käka två sånna och det hjälper mycket.
Sedan finns ju värre alternativ som benso, håller en kylig och lugn.
Fläktar eller AC-anläggning om har råd.
Varför äta egazil? Vad jag hittar är det en medicin för mage/tarm
Citera
2018-07-26, 18:35
  #879
Medlem
Herkulesbigs avatar
Ha nedkylande bäddmadrasser, väldigt effektivt.
Citera
2018-07-26, 18:46
  #880
Medlem
DocMartens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Varför äta egazil? Vad jag hittar är det en medicin för mage/tarm

Fungerar mot svettningar också. Har provat en gång då en vän hade sådana.
Man blir däremot väldigt torr i munnen, så det lär väl torka ut kroppen överlag antar jag.

Ganska vanligt att det skrivs ut om man går på LARO till exempel .
Citera
2018-07-26, 18:50
  #881
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Är den utan slang? Låter den mycket?
Var det inte du som hade 30 grader i lägenheten?

Ja, den är utan slang.

Visst har jag 30 grader i sovrummet, trots nerdragna persienner och alla fönster öppna.
https://minfil.com/xaB653f6b5/30.jpg

Användaren LaScala har tidigare gett Arctic Air bra betyg och då jag tidigare interagerat med denne, så litar jag på att den fungerar. Beställ den från Conrad för 800kr eller från Kina för 250kr.

Googla Arctic Air så hittar du nog ett urval samt recensioner.
https://www.google.se/search?q=arctic+air+reviews&oq=arctic+air+reviews& aqs=chrome..69i57j0l5.5393j0j7&sourceid=chrome&ie= UTF-8
Citera
2018-07-26, 18:56
  #882
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thqtd
Verkar ganska värdelös om man ska ha den som aircondition https://www.youtube.com/watch?v=WQBmW4mnoHE

Den är ju tänkt som en portabel pjäs för en lokal del, typ där du sitter eller sover. Den kan givetvis inte mäta sig med resväskstorlekarna. Men de kostar mellan 3-6k också.
Citera
2018-07-26, 19:10
  #883
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Okej. Det är en sån där tjock slang? Och du måste alltså ha öppet fönster? Hur mycket får du ner tempen? Och vad kostar elräkningen? Låter den högre än en fläkt?
Den var rätt snygg för övrigt, om man jämför med bilder på google. Tack för bilden.


Jo det stämmer, det är en rätt grov slang som man iofs kan klämma ihop lite men ja, fönstret måste vara öppet med en glipa på typ 10cm. Den drar ca 1.3kW så ungefär 30kr på ett dygn-ish. Den låter rätt så rejält ja, ca 52dB. Kyler oftast endast sovrum eller endast vardagsrum och då får jag ner temperaturen från kanske 25-26 grader till 19-20.

Man ska dock inte tro på siffrorna som presenteras. Min är en av dom kraftigaste portabla som finns (5.3kW) och enligt databladet så ska den klara typ 60m2 men om man halverar siffrorna så blir det mer verklighetstroget.

Den blandar upp luften bra också, fläkten flyttar ca 600m3 volym per timme och kondenserar bort 70 liter vatten. Att luften blir lite torrare än ute tycker jag gör väldigt mycket för att luften ska kännas mycket fräshare.
__________________
Senast redigerad av Phu2Zeex 2018-07-26 kl. 19:18.
Citera
2018-07-26, 19:11
  #884
Medlem
hålla sig på badstranden alternativt duscha kallt några ggr om dan...
Citera
2018-07-26, 19:14
  #885
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Bör personer som nästan inte svettas alls vara oroliga?

Njae, dom kan köra den sk "hundmetoden" istället. Häng ut tungan och låt värmen sippra ut genom munnen. Alla sätt är bra utom dom dåliga.
Citera
2018-07-26, 19:57
  #886
Medlem
Äter Djungelvrål för saltbalansen.
Citera
2018-07-26, 20:32
  #887
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Jo det stämmer, det är en rätt grov slang som man iofs kan klämma ihop lite men ja, fönstret måste vara öppet med en glipa på typ 10cm. Den drar ca 1.3kW så ungefär 30kr på ett dygn-ish. Den låter rätt så rejält ja, ca 52dB. Kyler oftast endast sovrum eller endast vardagsrum och då får jag ner temperaturen från kanske 25-26 grader till 19-20.

Man ska dock inte tro på siffrorna som presenteras. Min är en av dom kraftigaste portabla som finns (5.3kW) och enligt databladet så ska den klara typ 60m2 men om man halverar siffrorna så blir det mer verklighetstroget.

Den blandar upp luften bra också, fläkten flyttar ca 600m3 volym per timme och kondenserar bort 70 liter vatten. Att luften blir lite torrare än ute tycker jag gör väldigt mycket för att luften ska kännas mycket fräshare.

Tack så jättemycket, för infon.

Vad var det för sort du hade förresten? Länk? Pris?
__________________
Senast redigerad av dialektiker 2018-07-26 kl. 20:36.
Citera
2018-07-26, 20:51
  #888
Medlem
Håll isbitar eller liknande mot handlederna. Kyler ner blodet, så att man känner sig mindre varm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in