Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Okej. Det är en sån där tjock slang? Och du måste alltså ha öppet fönster? Hur mycket får du ner tempen? Och vad kostar elräkningen? Låter den högre än en fläkt?
Den var rätt snygg för övrigt, om man jämför med bilder på google. Tack för bilden.
Jo det stämmer, det är en rätt grov slang som man iofs kan klämma ihop lite men ja, fönstret måste vara öppet med en glipa på typ 10cm. Den drar ca 1.3kW så ungefär 30kr på ett dygn-ish. Den låter rätt så rejält ja, ca 52dB. Kyler oftast endast sovrum eller endast vardagsrum och då får jag ner temperaturen från kanske 25-26 grader till 19-20.
Man ska dock inte tro på siffrorna som presenteras. Min är en av dom kraftigaste portabla som finns (5.3kW) och enligt databladet så ska den klara typ 60m2 men om man halverar siffrorna så blir det mer verklighetstroget.
Den blandar upp luften bra också, fläkten flyttar ca 600m3 volym per timme och kondenserar bort 70 liter vatten. Att luften blir lite torrare än ute tycker jag gör väldigt mycket för att luften ska kännas mycket fräshare.