2018-07-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Har nog varit (och blir) många pensionärer som går bort när det är såhär varmt.
Brukar det inte vara så att dödsantal bland äldre skjuter i höjden vid varma sommarperioder?
Värmeböljan kanske ger pensionssystemet och åldringsvården ett behövligt andrum?
Citera
2018-07-29, 12:04
Medlem
28 grader i alla rum utom badrummet.
Fyller badkaret med kallvatten fyller handfatet med kallvatten och låter kallvatten stå på lite grann så det rinner ut genom breddavloppet och har ställt wc:n så den rinner och porslinet blir kallt.
Plus att jag blöter upp några badlakan och handdukar och hänger upp.
Så badrummet håller en temp på 23,5.
Tyvärr är det för litet för att jag ska kunna sova där.
Citera
2018-07-29, 13:56
Avslutad
Jag kom in hit igen för att näthata lite mot värmen. Alltså vad i helvete är det frågan om. Ett regn och åskoväder drev in igår - jag njöt - imorse njöt jag av ösregnet. Nu börjar det klarna upp, och så tittar jag på vädret - 31 grader både imorgon och övermorgon?

Brukar det inte vara kutym att när det kommer in ett lågtryck stabiliserar det vädret och trycker undan eventuella värmeböljor?

Jag går snart av på mitten!!!!! För helvete.
Citera
2018-07-29, 14:03
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Tacka gudarna, öser fullständigt i stockholm! MONSUN

Märkte av mellan 01-04 att fuktigheten gick upp, så svårt att sova igen. Sen brakade det loss med åskan runt 06. Tycker dock att det fortfranade känns klibbigt, så verkar inte ha gjort så mycket. Har fortfarande 29 i sovrummet, men ännu klibbigare än tidigare i veckan.
Citera
2018-07-29, 14:09
Medlem
dialektikers avatar
Ja, värmen biter sig fast och har blivit äcklig med sin fuktighet. Men det var väl bra att vi fått lite regn.
Citera
2018-07-29, 14:09
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja, värmen biter sig fast och har blivit äcklig med sin fuktighet. Men det var väl bra att vi fått lite regn.

Wut, när regnade det?
Hörde en massa muller i morse vid 4-5 tider men hörde inget regn (Stockholm)

--------------------------------------------------------------------------------------------

Måste bara fråga, ni som säger att ni duschar kallt med kläderna på/blöter kläder och klär på er

Går ni seriöst runt i er lägenhet/hus med blöta kläder rinner av ner överallt på golvet där ni går och sitter i era möbler med blöta kläder? the fuck
Citera
2018-07-29, 14:13
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
28 grader i alla rum utom badrummet.
Fyller badkaret med kallvatten fyller handfatet med kallvatten och låter kallvatten stå på lite grann så det rinner ut genom breddavloppet och har ställt wc:n så den rinner och porslinet blir kallt.
Plus att jag blöter upp några badlakan och handdukar och hänger upp.
Så badrummet håller en temp på 23,5.
Tyvärr är det för litet för att jag ska kunna sova där.

Mitt badrum håller också en lägre temperatur. Känns som minst 3-4 grader kallare än sovrummet. Tänkte också tanken på att sova där, men badkaret är lite litet, så blir nog för obekvämt.

Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Jag kom in hit igen för att näthata lite mot värmen. Alltså vad i helvete är det frågan om. Ett regn och åskoväder drev in igår - jag njöt - imorse njöt jag av ösregnet. Nu börjar det klarna upp, och så tittar jag på vädret - 31 grader både imorgon och övermorgon?

Brukar det inte vara kutym att när det kommer in ett lågtryck stabiliserar det vädret och trycker undan eventuella värmeböljor?

Jag går snart av på mitten!!!!! För helvete.

Du är i gott sällskap här i tråden. Fler av oss som börjar ledsna på värmen, särskilt inomhus.
Citera
2018-07-29, 14:17
Medlem
Expohunters avatar
Nu börjar det mullra här igen, vore fint om vi kunde få en rejäl urladdning, så den klibbiga värmen försvinner. Regn får det gärna också komma.
Citera
2018-07-29, 14:23
Medlem
Herrejävlar vad det regnar i Uppsala! Blixtrar som fan också.
Citera
2018-07-29, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nu börjar det mullra här igen, vore fint om vi kunde få en rejäl urladdning, så den klibbiga värmen försvinner. Regn får det gärna också komma.
Håller tummarna
Citera
2018-07-29, 14:28
Avslutad
Massa veklingar i den här tråden. Själv var jag ute och joggade i värmen igår.
Citera
2018-07-29, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohelig
Det är ej ens augusti än. Lugna ned er.
Så härligt och underbart att man äntligen kan andas och röra sig i sitt hem. Det här är lika gärna höst för mig om det innan var vår nya sommar Dessutom brukar löven ändra färg om två-tre veckor.

Viktigaste frågan. Hur mår årets blåbär, är det någon som vet hur de blivit i år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in