2018-07-18, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Då slutar jag äta så tillför jag ingen energi!

Jag tror inte du förstår hur kroppen fungerar.
Citera
2018-07-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Jag tror inte du förstår hur kroppen fungerar.

Jo jag är expert.Skulle aldrig försöka kyla mig genom att tillföra värme! Nuts!
Citera
2018-07-18, 10:20
Medlem
Citat:
Jo jag är expert.Skulle aldrig försöka kyla mig genom att tillföra värme! Nuts!

Hade du förstått hur kroppen reglerar värme så hade du inte skrivit lika hjärndöda kommentarer. Heppåre!
Citera
2018-07-18, 10:23
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Förbannade jävla värme, sitter å svettas och har ingen bil så kan inte dra å bada
Blöt en handduk (tunnare variant) vira den runt huvudet, sätt sedan fötterna i en balja m "kallt" vatten. Vid det här laget borde du vara tillfreds!
-Varsågod!
Citera
2018-07-18, 10:33
Medlem
enfindams avatar
Att äta kryddstark mat sätter igång svettningen och är lämpligt vid höga temperaturer. Här blir det indiskt idag!
Citera
2018-07-18, 10:39
Medlem
Citat:
Hade du förstått hur kroppen reglerar värme så hade du inte skrivit lika hjärndöda kommentarer. Heppåre!

Aldrig hört att de ger åldringarna hett te på hemmet när det är varmt. Det är du som är byfånen.
Citera
2018-07-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Att äta kryddstark mat sätter igång svettningen och är lämpligt vid höga temperaturer. Här blir det indiskt idag!

Måste vara något fel på din termostat om du behöver kryddor för att kroppen ska fatta att den är överhettat och måste svettas. Åk in akut och byt termostaten.
Givetvis vill jag inte ta din curry ifrån dig men jag ta en glass i stället.
Citera
2018-07-18, 10:50
Medlem
Citat:
Aldrig hört att de ger åldringarna hett te på hemmet när det är varmt. Det är du som är byfånen.

Vad du hört är irrelevant, vetenskapligt så är det redan bevisat. Det är snarare du som ser ut som en byfåne.
Citera
2018-07-18, 10:54
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Måste vara något fel på din termostat om du behöver kryddor för att kroppen ska fatta att den är överhettat och måste svettas. Åk in akut och byt termostaten.
Givetvis vill jag inte ta din curry ifrån dig men jag ta en glass i stället.
Varför tror du att kryddstark mat är regel snarare än undantag i varmare länder?
Citera
2018-07-18, 11:01
Medlem
Citat:
Varför tror du att kryddstark mat är regel snarare än undantag i varmare länder?

För att dölja dåliga råvaror och minska risken för magsjuka då kryddorna djävlas med bakterier?
Citera
2018-07-18, 11:05
Medlem
Citat:
Viss forskning visar att dricka varmt och att duscha varmt ökar på mekanismen att svettas - vilket är den absolut bästa kylmekanismem vi har.

Att dricka kallt gör att magtemperaturen blir kallare men att svettningarma minskar och det är kontraproduktivt. Att dricka varmt ökar svettningarna och då sänker vi kroppstemperaturen.

Sen är det nästan ett nollspel - skillnaden är inte särskilt stor. Jag tycker det är skönt med kallt vatten.

Vilken forskning syftar du på? Har du länk?

Du slutar svettas, eller svettas mindre, när du dricker och äter kallt pga att kroppens temp då minskar och behovet av att svettas därför naturligtvis minskar.

Att avsiktligt hetta upp kroppen, för att då dra igång svettsystemet, är ju idiotiskt, såvida man inte vill bli varmare och därför svettigare. Risken för uttorkning, dvs att man får i sig för lite vatten, ökar på detta sätt.

Att du själv tycker det är skönt med kallt vatten, men ändå rekommenderar att dricka varmt och duscha varmt, är besynnerligt.
Citera
2018-07-18, 11:07
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:

För att deras mat ruttnar snabbare än vår på grund av värmen. Förr i tiden maskerades detta genom att krydda mycket. Detta lever nu kvar som matkultur.

Och allvarligt, dricka varmt för att bli kallare. Det är fan bara på FB man får höra sådana dumheter.
Ska du ta bort värme genom att tillsätta värme? Du är varm men svettas för lite, då vill du bli ännu varmare för att svettas mer? Detta skulle då kyla ned dig mer effektivt?

Ett annat effektivt sätt är att intaga kall dryck eller föda, vilket har en väldigt mycket bättre effekt! Vet du hur mycket blod som passerar magsäcken? Herregud.

och kom inte med dina pensionärer. De får varmt the och kaffe för att de är vana vid det och för att de får brainfreeze/magont/hjärtklappningar av kalla drycker en varm sommardag. De är skröpliga helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in