Flashback bygger pepparkakshus!
2018-07-13, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Frågan var alltså: ska han anmäla eller inte.

Vilket visar hur korkad lagen är.
Citera
2018-07-13, 21:33
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du vet att jag har åsikter kring Meetoo också, men måste ändå inflika att bara för att ingen är dömd betyder det inte att någon av dessa inte är skyldig.
Jo, det betyder det, per definition.

Men nu vet vi ju ännu mer om dig. Du är en lustig typ.
Citera
2018-07-13, 23:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jo, det betyder det, per definition.

Men nu vet vi ju ännu mer om dig. Du är en lustig typ.

På pappret ja. Men personen i fråga kan mycket väl ha gjort det ändå. Vilket jag också tror är fallet i en hel del av meetoo - incidenterna.

Och igen hade du ett behov av att kommentera mig på något sätt. Aningen tröttsamt..
Citera
2018-07-14, 00:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du vet att jag har åsikter kring Meetoo också, men måste ändå inflika att bara för att ingen är dömd betyder det inte att någon av dessa inte är skyldig.
Om du inte är fullständigt emot den svenska rättsprincipen oskyldig till motsatsen bevisats så är det nog precis så. Att de är oskyldiga alltså.

Jag förmodar att du egentligen menade om "någon gjort det"?
Jag är med bekymrad över det stora antalet pojkar som våldtas, som ingen jävel bryr sig om.
De är inte ens intresserade av att samla ihop data om det.
Citera
2018-07-14, 00:35
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Att jag bedömer olikaom det är en man eller en kvinna har du fantiserat ihop på egen hand.

Frågan var alltså: ska han anmäla eller inte.

Jag fattar fortfarande inte vad Metoo har med detta att göra. Vad har Metoo för betydelse i frågan om han ska anmäla eller inte?
ManManne svarade redan kärnfullt på den här frågan, men jag utvecklar detta gärna lite till.

Den lag vi har om våldtäkt har stötts och blötts flera gånger sen 70-talets början.
Lagen blir bara sämre och sämre och svårare och svårare att tillämpa. Domsluten blir godtyckliga och mer ofta än det borde bygger domen på känsloargument som absolut inte hör hemma i en domstol.

Det skapar kaos och följaktligen är resultatet vid en utvärdering också kaos.
Om man behöver fråga sig om det var en våldtäkt eller inte, om man ska anmäla, så är det ingen våldtäkt.
Är du våldtagen vet du det med absolut säkerhet och om bara dessa anmälde, så skulle uppklarningsprocenten stiga exponentiellt.

Anledningen till att jag drar upp metoo och problematiserar bedömningar är att vi står inför en helt absurd uppgift. Speciellt med nya samtyckeslagstiftningen.

Man skrattar åt oss runt omkring i hela världen.
Att vi samtidigt tar in extremt mycket folk från de mest misogyna samhällena i hela världen, som dessutom hotar hela vårt sätt att leva och snabbt förvandlar våra förorter till krigszoner. Samtidigt som vi kräver ett ja för varje taktil rörelse vi gör i sänghalmen och dessutom kunna bevisa det enligt samtyckeslagen.

Våra våldtäktslagar i kombination med dessa "baaaaarn" gör att vi toppar våldtäktsstatistiken i hela världen förutom Lesotho i Sydafrika per 100k invånare (63st år 2010).
https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics#Sweden
(Ja, ursäkten även från är vår lagstiftning, men den skiljer sig inte så mycket från t.ex våra grannländer eller stora delar av västvärlden.)

Vi är också överlägset värst ute när det gäller dessa dagliga skjutningar och mord, som bland annat begås av ex IS-krigare.
Vi har fler såna (kanske mer än dubbelt så många) med stort våldskapital än vi har NMR, men gissa vilka som får spaltmetrarna?

Det är här jag gärna sparkar till lite på hinken.
Senast redigerad av Pansarvecket 2018-07-14 kl. 00:37.
Citera
2018-07-14, 01:33
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Man kan inte retroaktivt bli straffad för en nyinförd lag. Efter den 1e juli kommer en stor mängd människor-både män och kvinnor bli våldtagna varje dag enligt denna sinnessjuka lag.

Folk kommer ÄNDÅ bli våldtagna, hur många jävla lagar som än upprättas.

Ett normalt par som har alla hästarna hemma, behöver inte ens beröra denna problematiken,
förslagsvis bestämmer man träff, man är båda med på noterna, ligger med varandra, och så var det bra sen. Och man kan ju fan inte först gå med på något, och komma dragandes med efteråt att man ångrade sig...

Jag hade fan varit livrädd för att vara karl i dagens Sverige, jag har själv sett hur många psyksjuka jävla sliddjur som inte sitter bakom lås och bom som de borde, går lösa och kan fucka med folks liv, med tanke på att de har "lagen på sin sida", och de kan koka ihop allsköns jävla story och få en karl fälld för "våldtäkt", såklart tänker ju inte en endaste jävel tanken på att ifrågasätta IFALL DET VERKLIGEN ÄR SANT, nu har ju frälsningen i form av en efterbliven jävla skitkampanj tagit fart, så då passar man på, och just detta med att släpa på det och typ komma på att man ska börja bröla om det efter 3214124124 år.. Man borde väl fan stå upp för sig själv och direkt, istället för att vänta en jävla massa år, och i samma veva som en jävla idiot"kampanj"...
Ett par stålhättakängor fixar livmodern under pannluggen.

Och om båda parter är med på det, tror jag knappast en karl grinar över att få en avsugning utan att behöva be om det.
Senast redigerad av HighwayDelight 2018-07-14 kl. 01:38.
Citera
2018-07-14, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Folk kommer ÄNDÅ bli våldtagna, hur många jävla lagar som än upprättas.

Ett normalt par som har alla hästarna hemma, behöver inte ens beröra denna problematiken,
förslagsvis bestämmer man träff, man är båda med på noterna, ligger med varandra, och så var det bra sen. Och man kan ju fan inte först gå med på något, och komma dragandes med efteråt att man ångrade sig...

Jag hade fan varit livrädd för att vara karl i dagens Sverige, jag har själv sett hur många psyksjuka jävla sliddjur som inte sitter bakom lås och bom som de borde, går lösa och kan fucka med folks liv, med tanke på att de har "lagen på sin sida", och de kan koka ihop allsköns jävla story och få en karl fälld för "våldtäkt", såklart tänker ju inte en endaste jävel tanken på att ifrågasätta IFALL DET VERKLIGEN ÄR SANT, nu har ju frälsningen i form av en efterbliven jävla skitkampanj tagit fart, så då passar man på, och just detta med att släpa på det och typ komma på att man ska börja bröla om det efter 3214124124 år.. Man borde väl fan stå upp för sig själv och direkt, istället för att vänta en jävla massa år, och i samma veva som en jävla idiot"kampanj"...
Ett par stålhättakängor fixar livmodern under pannluggen.

Och om båda parter är med på det, tror jag knappast en karl grinar över att få en avsugning utan att behöva be om det.

Hade du varit man får man väl hoppas att du hade varit smartare än att ligga med vem som helst.
Citera
2018-07-14, 10:03
Medlem
Aramidhearts avatar
Tekniskt sätt så våldtar jag o frugan varandra 2-3 ggr i veckan för vi har aldrig skrivit på om samtycke
Citera
2018-07-14, 13:22
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
På pappret ja. Men personen i fråga kan mycket väl ha gjort det ändå. Vilket jag också tror är fallet i en hel del av meetoo - incidenterna.

Och igen hade du ett behov av att kommentera mig på något sätt. Aningen tröttsamt..
Alla är vi kriminella.

Eftersom du säger det.

Aningen tröttsamt.
Citera
2018-07-14, 14:10
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramidheart
Tekniskt sätt så våldtar jag o frugan varandra 2-3 ggr i veckan för vi har aldrig skrivit på om samtycke

Är man isåfall serievåldtäktsman om man haft sax med sin fru under flera årtionden utan att någon av oss reglerat detta med någon skriftlig överenskommelse ?
Citera
2018-07-14, 15:02
Medlem
Enda feministiskt godkända sexet borde vara prostitution. För där har man ju åtminstone en tydlig överenskommelse mellan parterna innan man skrider till verket.
Citera
2018-07-14, 15:13
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Är man isåfall serievåldtäktsman om man haft sax med sin fru under flera årtionden utan att någon av oss reglerat detta med någon skriftlig överenskommelse ?
Det torde du väl ha märkt vid det här laget om det hoppade fram nån polis ur buskarna när ni skulle till. Lagen har ju trätt i kraft nu sen några veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in