Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Att jag bedömer olikaom det är en man eller en kvinna har du fantiserat ihop på egen hand.
Frågan var alltså: ska han anmäla eller inte.
Jag fattar fortfarande inte vad Metoo har med detta att göra. Vad har Metoo för betydelse i frågan om han ska anmäla eller inte?
ManManne svarade redan kärnfullt på den här frågan, men jag utvecklar detta gärna lite till.
Den lag vi har om våldtäkt har stötts och blötts flera gånger sen 70-talets början.
Lagen blir bara sämre och sämre och svårare och svårare att tillämpa. Domsluten blir godtyckliga och mer ofta än det borde bygger domen på känsloargument som absolut inte hör hemma i en domstol.
Det skapar kaos och följaktligen är resultatet vid en utvärdering också kaos.
Om man behöver fråga sig om det var en våldtäkt eller inte, om man ska anmäla, så är det ingen våldtäkt.
Är du våldtagen vet du det med absolut säkerhet och om bara dessa anmälde, så skulle uppklarningsprocenten stiga exponentiellt.
Anledningen till att jag drar upp metoo och problematiserar bedömningar är att vi står inför en helt absurd uppgift. Speciellt med nya samtyckeslagstiftningen.
Man skrattar åt oss runt omkring i hela världen.
Att vi samtidigt tar in extremt mycket folk från de mest misogyna samhällena i hela världen, som dessutom hotar hela vårt sätt att leva och snabbt förvandlar våra förorter till krigszoner. Samtidigt som vi kräver ett ja för varje taktil rörelse vi gör i sänghalmen och dessutom kunna bevisa det enligt samtyckeslagen.
Våra våldtäktslagar i kombination med dessa "baaaaarn" gör att vi toppar våldtäktsstatistiken i hela världen förutom Lesotho i Sydafrika per 100k invånare (63st år 2010).
https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics#Sweden
(Ja, ursäkten även från är vår lagstiftning, men den skiljer sig inte så mycket från t.ex våra grannländer eller stora delar av västvärlden.)
Vi är också överlägset värst ute när det gäller dessa dagliga skjutningar och mord, som bland annat begås av ex IS-krigare.
Vi har fler såna (kanske mer än dubbelt så många) med stort våldskapital än vi har NMR, men gissa vilka som får spaltmetrarna?
Det är här jag gärna sparkar till lite på hinken.