Flashback bygger pepparkakshus!
2018-07-15, 18:47
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det torde du väl ha märkt vid det här laget om det hoppade fram nån polis ur buskarna när ni skulle till. Lagen har ju trätt i kraft nu sen några veckor.

Ännu en fördel med att bo i glesbygd , närmsta polis är miltals bort
Citera
2018-07-22, 10:11
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Repressiva lagar verkar inte retroaktivt så släpp ner TV:n sug på karamellen och gå vidare i livet ...

Dock måste du ju känna en lättnad över att det nu finns en lag som skyddar dig från dessa otäcka kvinnor som utnyttjat din kropp ....

Så bra, då ska jag säga så nästa gång jag hör om någon kvinnlig bekant som har ångest efter att ha blivit nedsupen följt med någon karl hem.
Citera
2018-07-22, 10:49
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Så bra, då ska jag säga så nästa gång jag hör om någon kvinnlig bekant som har ångest efter att ha blivit nedsupen följt med någon karl hem.
Ni kan ju gå tillsammans till polisstationen och anmäla vad ni blivit utsatta för.
Citera
2018-07-24, 13:51
Medlem
Hur ska man i praktiken bevisa att en kvinna gått med på sex och dessutom inte ändrat sig under akten? Om den som inte kan bevisa samtyckte döms för våldtäkt kommer det sitta fler oskyldiga än skyldiga i fängelse snart. Ord borde väl stå mord ord och kvinnans ord kan inte väga tyngre än mannens bara för att hon är kvinna. Man är väl oskyldig till bevisad skyldig? Att kvinnan i efterhand påstår att hon inte var med på det kan väl inte användas som bevis och ge fällande dom?

Finns det något exempel på när samtyckeslagen gett fällande dom? Enligt samtyckeslagen våldtas tusentals personer varje dag i sverige...
Citera
2018-07-24, 14:49
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
Hur ska man i praktiken bevisa att en kvinna gått med på sex och dessutom inte ändrat sig under akten? Om den som inte kan bevisa samtyckte döms för våldtäkt kommer det sitta fler oskyldiga än skyldiga i fängelse snart. Ord borde väl stå mord ord och kvinnans ord kan inte väga tyngre än mannens bara för att hon är kvinna. Man är väl oskyldig till bevisad skyldig? Att kvinnan i efterhand påstår att hon inte var med på det kan väl inte användas som bevis och ge fällande dom?

Finns det något exempel på när samtyckeslagen gett fällande dom? Enligt samtyckeslagen våldtas tusentals personer varje dag i sverige...

Nej det är precis som du säger. När ord står mot ord räcker inte det ensamt för fälla någon, oavsett om man är skyldig eller ej. Lagen är huvudsakligen symbolisk.
Citera
2018-07-24, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Nej det är precis som du säger. När ord står mot ord räcker inte det ensamt för fälla någon, oavsett om man är skyldig eller ej. Lagen är huvudsakligen symbolisk.
Bra då är vi överens om den uppfattningen, symboliskt är det.
Citera
2018-07-24, 17:08
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Symboliska lagar som kostat hundra miljoner att ta fram?
Nu är det så, att syftet är att fälla fler män. Det står uttryckligen i förarbetets anteckningar. Vad sägs om att mejla Massi Fritz och fråga vad feministernas huslagexpert säger om sin egen lag.
Oj?
http://www.dagensjuridik.se/2016/10/debatt-elisabeth-massi-fritz-1
Citera
2018-07-25, 17:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Jag vill gärna fylla på med den här lilla snutten som väl visar vad kvinnor är kapabla till:
https://www.facebook.com/ravi.deka/videos/10213916096231113/
Citera
2018-07-25, 18:08
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag vill gärna fylla på med den här lilla snutten som väl visar vad kvinnor är kapabla till:
Den är värd en delning på vuxendagiset Facebook. Ingen kommer bry sig men jag postar ändå. Dom kommer tänka: haha det är ju inte Sverige.

Jag vet dock inte om det klassas som våldtäkt men vidrigt är det. Child molestation?
Citera
2018-07-25, 18:17
Medlem
Citat:

Äh, det var väl inget. Tänk på alla pedofilkvinnor som byter blöja på sina barn, ammar dem och duschar med dem i badhusen.

För att inte tala om alla våldtäktskvinnor som ger män erektion.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-07-25 kl. 18:20.
Citera
2018-07-25, 19:25
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Den är värd en delning på vuxendagiset Facebook. Ingen kommer bry sig men jag postar ändå. Dom kommer tänka: haha det är ju inte Sverige.

Jag vet dock inte om det klassas som våldtäkt men vidrigt är det. Child molestation?
Det är ganska många kvinnor som använder sina barnpojkar som exempel när de blir lite på lyset även i Sverige.
Vääääldigt många fler än de flesta här skulle vilja erkänna.
En del av dem samma kvinnor som går i främsta ledet i den feminazistiska kampen också.
Att bli på lyset och använda sin makt och oinskränkbarhet är en svensk kvinnas paradgren.

Fråga dem med skägg, som fortfarande går på krogen får ni se.
Citera
2018-07-25, 19:28
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Det är ganska många kvinnor som använder sina barnpojkar som exempel när de blir lite på lyset även i Sverige.
Vääääldigt många fler än de flesta här skulle vilja erkänna.
En del av dem samma kvinnor som går i främsta ledet i den feminazistiska kampen också.
Att bli på lyset och använda sin makt och oinskränkbarhet är en svensk kvinnas paradgren.

Fråga dem med skägg, som fortfarande går på krogen får ni se.
Det är möjligt. Dock bryr sig knappt någon i Sverige som du vet. Här är pojkarna vuxna eller tonårsafghaner som antastas och lapdansas på. Äckliga psykfallsbatikhäxor....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in